gu
door gustavear Nov 9, 2009 om 14:56
Geldzaken & recht

ASR pensioenen

Geacht lid,
Ik zou graag willen weten of er leden zijn die ervaring met het ASR voorheen Fortis pensioen hebben. De eigen ervaring is niet goed.

3337 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ontevredenheid zal wel weer met de kosten / provisie te maken hebben. Een pensioenverzekering op basis van beleggingen? Mogelijk een vette woekerpolis. Wil je een beter antwoord, dan zul je toch wat duidelijker moeten zijn.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zijn u ervaringen slecht u moet toch echt meer vertellen om een gericht antwoord te ontvangen.
Misschien kunt u dit beter op discusies zetten daar hoort de vraag beter thuis volgens mij.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ooit mijn bedrijfspensioen overgehevelt naar mijn oude bondspensioenfonds en de resultaten waren tientallen procenten beter. Het bedrijf van mijn echtgenote heeft haar pensioen met mooie praatjes ondergebracht bij een pensioenverzekering. Al het opgespaarde pensioen brengt nu veel minder op. Een vriendin van ons zit in het zelfde schuitje en wacht al maanden op haar pensioen en krijgt een voorlopige heel lage uitkering. Het prepensioen van weer een ander is een derde wat ik ooit kreeg. Ik zou namelijk graag zien dat ze ook eens de pensioenverzekeringen onder de loop namen. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze verzekeringen later een grote teleurstelling blijken te zijn. Ze wisselen van naam of vallen later weer onder een andere maatschappij. Hoeveel kosten worden er dan gemaakt en zijn wij daar de dupe van. Wie krijgt er misschien dan weer een grote provisie bij het verkassen. Doet een ouderwets pensioenfonds het dan zoveel beter dan die grote duurbetaalde vaklui van die grote verzekeringsmaatschappijen?