kr
door kroepoek Mar 26, 2010 om 20:03
Geldzaken & recht

Automatisch Incasso

Ik heb een abonnement bij UPC voor standaard radio en TV en een uitbreiding voor digitale TV. Normaliter kost dit maandelijks €23,10, maar deze maand bleek er opeens €85,90 afgeschreven te zijn. Hierop heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice en zij gaven mij aan dat UPC een verandering had doorgevoerd, waardoor iedereen die minder dan €25,00 per maand betaalde verplicht werd per kwartaal te betalen. Er was geen mogelijkheid om nog per maand te betalen en dat UPC alle klanten nog ging informeren over dit feit.

Nu heb ik enkele vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden, namelijk:
Kan UPC zomaar het bedrag veranderen zonder mij op de hoogte te stellen?
Ik heb een abonnementoverzicht ontvangen van UPC bij het afsluiten van het abonnement en hierin staat maandelijkse betaling, kan UPC hier zomaar van afwijken?
Verder loopt mijn contract 12 maanden en volgens UPC kan ik na 12 maanden pas opzeggen, hoe kan UPC mijn abonnement en/of betalingstermijn in deze periode wijzigen, terwijl ik hier zelf niets aan mag/kan wijzigen?

615 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kroepoek, 3x23,10 = 69,30 en geen 85,90 dus dat kwartaalbedrag klopt dan niet. Dat is één. Men heeft dan ook onaangekondigd het abonnementsgeld verhoogd. Op zo'n moment kun je per direct je abonnement opzeggen. Je hebt dan niets te maken met die 12 maanden. In eens van maand naar kwartaal is ook de reinste onzin, want het gaat allemaal via automatische incasso.
Ik zou er kort over zijn, want UPC pleegt contractbreuk (uitgaande van wat je schrijft). Ik zou in dat geval het bedrag direct storneren en ze daarvan op de hoogte brengen via een e-mail. Denk aan de ontvangstbevestiging!
Laat je niet intimideren! Jij hebt een contract waar je aan wil voldoen. Zij wijzigen de zaak en dat moet je niet accepteren als het in jou nadeel is. Succes.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

kroepoek

Sowieso had UPC deze wijziging vooraf moeten communiceren. Ik adviseer je, het bedrag te storneren en de machtiging in te trekken. Na het storneren moet je natuurlijk wel zelf het maandelijkse bedrag op de rekening van UPC storten. Gaat deze fraaie firma daar niet mee akkoord dan kun je alsnog met onmiddellijke ingang het kontrakt ontbinden wegen kontraktbreuk.

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door dit topic bedacht ik mij dat mijn oude schoonmoeder ook afnemer is bij UPC. Ik verzorg haar bankzaken en bedacht mij nu dat ook bij haar de TV/Radio kosten per kwartaal worden geïncasseerd. Dat is al vrij lang zo, dus echt nieuw is het ook niet van UPC. Neemt niet weg dat men het fatsoenlijk hoort te communiceren en als men het al incasseert dan ook driemaal het maandbedrag en niet meer.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Punt is alleen dat je bij gewone televisie géén mogelijkheid hebt om naar een andere aanbieder te gaan. Als je het contract dus opzegt, heb je ook geen TV meer...

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

hanneke schreef op woensdag 31 mrt 2010, 15:07: Punt is alleen dat je bij gewone televisie géén mogelijkheid hebt om naar een andere aanbieder te gaan. Als je het contract dus opzegt, heb je ook geen TV meer...

Die mogelijkheden zijn er wel.
Schotel t.v. of digitenne via KPN bijvoorbeeld.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een schotel is een relatief grote uitgave ineens, die niet iedereen zich zomaar kan veroorloven. En de ontvangst/kwaliteit van Digitenne is niet overal hetzelfde.
Maar op zich heeft u gelijk.
Ik doelde meer op televisie via de kabel. Daarbij zit je helaas nog steeds vast aan 1 provider.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerard55

Die kwartaalregeling is voor de meeste klanten in het jaar 2007 ingegaan en voor de verandering heeft UPC die wijziging wél vooraf schriftelijk meegedeeld (in het najaar van 2006). Dat is dus een pluspunt op hun conduitestaat. Voor de rest blijft het naar mijn mening het slechtste bedrijf dat we in dit land kennen (Ziggo even niet meegerekend).

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie je dat Read, er is iemand die ons niet aardig vindt en onze reacties een neerwaardse duim geeft. Vast jaloers op onze slimme opmerkingen ;-) Grappig.
T.a.v. UPC geloof ik wat je schrijft, want ik zie het inderdaad al heel lang op de afrekeningen van m'n schoonmoeder.

Vr.groet, Gerard

ve
door verwijderd - Apr 2, 2010 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

hanneke schreef op woensdag 31 mrt 2010, 16:10: Een schotel is een relatief grote uitgave ineens, die niet iedereen zich zomaar kan veroorloven. En de ontvangst/kwaliteit van Digitenne is niet overal hetzelfde.
Maar op zich heeft u gelijk.
Ik doelde meer op televisie via de kabel. Daarbij zit je helaas nog steeds vast aan 1 provider.

De schotelset verdien je na een tijdje terug en daarna maak je dus winst. Hangt af van hoe luxe je het wilt maken. Er zijn ook aanbieders zoals bijv. Tele2 die ook tv leveren via adsl. Er is (of komt?) zelfs al in beperkte mate concurrentie op het analoge kabel signaal, maar ja, voor kabel tv betaal je bij elke provider teveel.