Balneae Trading Venlo BV verkooppartner Blokker
Dag allemaal,
Ik heb in december een bestekset van Kinghoff gekocht voor mijn dochter bij blokker. Blokker verkocht deze via een externe verkooppartner.
De verkooppartner is Balneae Trading BV in Venlo. Ik heb echter nooit mijn bestekset gekregen en ook mijn geld nooit terug gekregen.
Door Blokker worden we van het kastje naar de muur gestuurd en zij doen tot nu toe helemaal niks om ons te helpen. Ik heb misschien wel 20 keer gebeld naar Blokker, met telkens dezelfde uitkomst "u moet wachten tot we antwoord hebben van de partner".
Deze partner neemt echter nooit op en beantwoord mailtjes ook niet. Dit gaat al meer dan 6 weken zo.
Ik heb gespaard voor de bestekset en dat is dus weggegooid geld zo. Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen? Zijn er acties die ik kan ondernemen?
Ik hoor het graag!
Topantwoord
Hallo SusanF ,
Ik heb het tel.nr van Balneae Trading Venlo BV gebeld , de telefoon gaat wel over , maar er neemt niemand op , krijg de melding dit nummer is tijdelijk niet bereikbaar , probeer het op een later tijdstip opnieuw .
Blokker is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/blokker.nl/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Topantwoord
Dergelijke zaken kunt u beter niet per telefoon afhandelen. Hier vindt u alle gegevens, doe het per mail of brief. U heeft uw aankoop gedaan bij Blokker en dan lossen zij het maar op, met die partner heeft u niets te maken. Eventueel kunt u ze in gebreke stellen, voor het niet leveren van uw bestelling, met deze voorbeeldbrief. klik hier
Heb je geen bevestiging gekregen van je bestelling?
Op de website van Blokker zie ik geen bestekset Kinghoff meer staan. Je zou dus je geld terug moeten krijgen.
https://www.blokker.nl/kinghoff
Klik op algemene voorwaarden Blokker en klant.
https://www.blokker.nl/klantenservice/algemene-voorwaarden.html
Je moet dus bij thuiswinkel.org een klacht indinene tegen Consumentenwinkel.nl
Artikel 4 – Koopovereenkomst
1. Na acceptatie van de bestelling zal een Koopovereenkomst tot stand komen tussen de Klant en de Zakelijke Aanbieder.
2. De Klant erkent dat Blokker geen partij is en/of wordt bij de Koopovereenkomst tussen de Klant en de Zakelijke Aanbieder.
3. Indien Blokker daar aanleiding voor ziet is zij te allen tijde gerechtigd om bepaalde bestellingen van Producten van Zakelijke Aanbieders niet te verwerken dan wel daar (aanvullende)voorwaarden aan te verbinden.
4. De Klant is zich ervan bewust dat de Zakelijke Aanbieder de prijssetting en eventuele garanties bepaald. De zakelijke Aanbieder is hiervoor verantwoordelijk en aansprakelijk.
5. ngeDe Klant dient rechtstreeks contact op te nemen met de Zakelijke Aanbieder bij eventuele vragen en/of klachten betreffende het aangeschafte Product.
Aangezien Blokker het Product niet levert aan de Klant en geen partij is bij de Koopovereenkomst, erkent en accepteert de Klant hierbij dat Blokker op geen enkele wijze aansprakelijk is jegens de Klant en dat Blokker niet verantwoordelijk is voor eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte Product.
Aan de al gegeven reacties heb ik niets toe te voegen. M.b.t. de mogelijkheid van in gebreke stelling geef ik nog wel nadere info en als al gezegd, doe navraag schriftelijken verzend aangetekend. https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/
Bij Bol adverteren ze ook, maar hebben geen aanbod meer. Het adres daar komt niet overeen met de KVK. Ik zou er niet teveel tijd meer aan besteden en Blokker sommeren direct terug te betalen.
Blokker probeerde zo zonder enige voorraad of iets te doen zo meer omzet te halen.
Zij hebben deze verkoper geaccepteerd en dan moet dat wel een betrouwbare zijn.
Het via de voorwaarden uitsluiten is niet de manier.
Blokker verkoopt ook ander bestek en dat leveren ze nog wel zelf.
Als ze het via de bol.com methode gaan doen mag, maar op deze manier zullen er binnenkort vele winkels dicht kunnen.
Als de leverancier het laat afweten grijpt bol.com ook in, dus moet Blokker hetzelfde doen.
Via thuiswinkel dit spelen lijkt me de beste weg nu Blokker weigerde.
Hier een adres van dit bedrijf en een telefoonnummer (zelfde eigenaar, Twan S., Directeur-GrootAandeelhouder van Balneae Trading B.V.):
@Susanf ,
Lees ook deze informatie ,
https://www.blokker.nl/klantenservice/bestellen-verkooppartners.html
Vreemd , in de lijst van externe verkopers ( Verkooppartners ) via Blokker , komt Balnae Trading BV helemaal niet voor .
Misschien heeft Blokker de samenwerking met Balnae Trading BV stop gezet , en is dit een reden waarom u van het kastje naar de muur word gestuurd
https://www.blokker.nl/bc
De producten van Kinghoff worden verkocht door Consumentenwinkel.nl
Kijk je in het handelsregister bij Consumentenwinkel, van kom je op Balnea trading BV
https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/?handelsnaam=consumentenwinkel&kvknummer=&straat=&postcode=&huisnummer=&plaats=&hoofdvestiging=1&rechtspersoon=1&nevenvestiging=1&zoekvervallen=0&zoekuitgeschreven=1&start=0
Als je dan in de algemene voorwaarden van Blokker ziet mbt de verkopers die via de Blokker verkopen, dan blijkt dat Blokker verwijst voor afhandeling naar De consumentenwinkel en dat Blokker zelf niet aansprakelijk is.
Dus je moet De consumentenwinkel melden bij thuiswinkel. org en niet Blokker.
Ik had dit gemeld onder mijn eerste reactie.
Ik had uw reactie onder de eerste reactie gelezen . Maar het blijft vreemd , ook Consumentenwinkel word niet vermeld in de lijst van Verkooppartners .
Ik nog nu gekeken bij webwinkelkeur, maar noch de Consumentenwinkel, noch Balnae trading zijn lid van webwinkelkeur. Alleen de algemene voorwaarden van webwinkelkeur worden gebruikt,
Geen zuivere koffie .
Waardeloos
De Kinghoff prducten worden verkocht door Consumentenproducten.nl
De eigenaar van Consumentenproducten is Balneae trading BV
Balneae trading BV hanteert de algemene voorwaarden van webwinkelkeur, maar is Igeen lid van webwinkelkeur.
Niet Blokker aanspreken dus, want Blokker bemoeit zich niet met de verkopen van Balneae trading.
Kijk in mijn eerste reactie onder reacties, daar staan de algemene voorwaarden van Blokker mbt de externe verkopers.
https://www.blokker.nl/bc/consumentenwinkel
en
https://www.blokker.nl/on/demandware.static/-/Sites/default/dw8eabd5ac/Consumentenwinkel%20algemene%20voorwaarden.pdf
Als u kijkt naar het tel.nr van Consumentenwinkel.nl , is dit hetzelfde tel.nr wat @hutch heeft vermeld van Kingsbridge Collections
Ik was de link vergeten https://www.blokker.nl/bc/consumentenwinkel
-
Nog een keer. Ik vind het allemaal wat onduidelijk.
Je hebt die bestekset gekocht en betaald. Heb je een bevestiging gekregen. Heb je niets gehoord?
Op een gegeven moment begin je te bellen naar Blokker. Eigenlijk had je dat per speciale email moeten doen. Lees voortaan de voorwaarden. Dat scheelt een hoop gedoe,
In de algemene voorwaarden tussen Blokker en de klant staat:
Bij artikel 5, lid 10:
Indien een Zakelijke Aanbieder een bestelling van de Klant niet aanvaardt binnen de tussen Blokker en de Zakelijke Aanbieder overeengekomen termijn, zal Blokker of één van haar groepsvennootschappen de Klant na tien (10) Werkdagen nadat de Klant de bestelling heeft geplaatst, informeren dat zijn bestelling niet is geaccepteerd. De eventueel door Blokker of één van haar groepsvennootschappen ter zake reeds ontvangen betaling zal zo spoedig mogelijk worden geretourneerd.
Bij artikel 6 lid 1 staat:
1. Indien de Klant een Product via de Website bestelt, is hij de koopprijs van het Product uitsluitend verschuldigd aan Blokker of een van haar daartoe aangewezen groepsvennootschappen.https://www.blokker.nl/on/demandware.static/-/Library-Sites-blokker-shared/default/dw0e9d4514/5be98a8a4898c064fd1435e6_Algemene%20Voorwaarden%20Blokker%20en%20Klant.pdf
Die 10 werkdagen zijn al lang verstreken. Informatie van Blokker over het niet accepteren had je al lang moeten hebben.
Geld heb je van Blokker niet terug gehad, ondanks dat zij de bestelling financieel afhandelen.
Ik zou een eenvoudig briefje schrijven dat je .(datum) besteld hebt en geen product hebt ontvangen. Dat je er vanuit gaat dat de zakelijke aanbieder de bestelling niet heeft aanvaard, En omdat je tot nu toe geen geld terug hebt gekregen, je verwacht dat Blokker alsnog aan zijn verplichting voldoet om binnen 10 dagen de kooprijs terug te storten. ( artikel 5 en 6 van de algemene voorwaarden Blokker en Klant)
Pff , wat èèn gedoe , dus toch Blokker verantwoordelijk . Nu begrijp ik waarom Ts van het kastje naar de muur word gestuurd . Je ziet door de bomen het bos niet meer .
Ik heb inderdaad een bevestiging gehad, maar nooit het product ontvangen. Ik zal een formele mail naar Blokker sturen met artikel 5, lid 10 en artikel 6, lid 1.
Hopelijk komt er dan wel iets van..
Ik vermoed dat Blokker een hoop moeite gaat doen............ om niets te hoeven doen.
Je moet toch wat proberen als de verkoper niet reageert.
Als ik mij goed herinner is het een eis van Blokker dat de externe verkoper bij thuiswinkel, org moet zijn aangesloten. Maar de algemene voorwaarden tussen Blokker en de externe verkopers zijn weggehaald.
De verkoper verkoopt nog wel producten op de Blokker.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer