Su
door SusanF Jan 29, 2021 om 14:04
Geldzaken & recht

Balneae Trading Venlo BV verkooppartner Blokker

Dag allemaal,
Ik heb in december een bestekset van Kinghoff gekocht voor mijn dochter bij blokker. Blokker verkocht deze via een externe verkooppartner.
De verkooppartner is Balneae Trading BV in Venlo. Ik heb echter nooit mijn bestekset gekregen en ook mijn geld nooit terug gekregen.

Door Blokker worden we van het kastje naar de muur gestuurd en zij doen tot nu toe helemaal niks om ons te helpen. Ik heb misschien wel 20 keer gebeld naar Blokker, met telkens dezelfde uitkomst "u moet wachten tot we antwoord hebben van de partner".
Deze partner neemt echter nooit op en beantwoord mailtjes ook niet. Dit gaat al meer dan 6 weken zo.
Ik heb gespaard voor de bestekset en dat is dus weggegooid geld zo. Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen? Zijn er acties die ik kan ondernemen?

Ik hoor het graag!

6712 16 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jan 29, 2021 om 14:25
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo SusanF ,

Ik heb het tel.nr van Balneae Trading Venlo BV gebeld , de telefoon gaat wel over , maar er neemt niemand op , krijg de melding dit nummer is tijdelijk niet bereikbaar , probeer het op een later tijdstip opnieuw .

Blokker is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/blokker.nl/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

hutch
door hutch Jan 29, 2021 om 17:32
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Is dat het 06-nummer met 427 aan het eind?

marita5
door marita5 Jan 29, 2021 om 18:01
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Ja .

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jan 29, 2021 om 14:31
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Dergelijke zaken kunt u beter niet per telefoon afhandelen. Hier  vindt u alle gegevens, doe het per mail of brief. U heeft uw aankoop gedaan bij Blokker en dan lossen zij het maar op, met die partner heeft u niets te maken. Eventueel kunt u ze in gebreke stellen, voor het niet leveren van uw bestelling, met deze voorbeeldbrief. klik hier

panter22
door panter22 - Jan 29, 2021 om 17:08
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je geen bevestiging gekregen van je bestelling?
Op de website van Blokker zie ik geen bestekset  Kinghoff meer staan. Je zou dus je geld terug moeten krijgen.
https://www.blokker.nl/kinghoff

panter22
door panter22 Jan 29, 2021 om 18:18
6599 Antwoorden / Vragen

Klik op algemene voorwaarden Blokker en klant.
https://www.blokker.nl/klantenservice/algemene-voorwaarden.html
Je moet dus bij thuiswinkel.org een klacht indinene tegen Consumentenwinkel.nl

Artikel 4 – Koopovereenkomst
1. Na acceptatie van de bestelling zal een Koopovereenkomst tot stand komen tussen de Klant en de Zakelijke Aanbieder.
2. De Klant erkent dat Blokker geen partij is en/of wordt bij de Koopovereenkomst tussen de Klant en de Zakelijke Aanbieder.
3. Indien Blokker daar aanleiding voor ziet is zij te allen tijde gerechtigd om bepaalde bestellingen van Producten van Zakelijke Aanbieders niet te verwerken dan wel daar (aanvullende)voorwaarden aan te verbinden.
4. De Klant is zich ervan bewust dat de Zakelijke Aanbieder de prijssetting en eventuele garanties bepaald. De zakelijke Aanbieder is hiervoor verantwoordelijk en aansprakelijk.
5. ngeDe Klant dient rechtstreeks contact op te nemen met de Zakelijke Aanbieder bij eventuele vragen en/of klachten betreffende het aangeschafte Product.
Aangezien Blokker het Product niet levert aan de Klant en geen partij is bij de Koopovereenkomst, erkent en accepteert de Klant hierbij dat Blokker op geen enkele wijze aansprakelijk is jegens de Klant en dat Blokker niet verantwoordelijk is voor eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte Product.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2021 om 18:01
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Aan de al gegeven reacties heb ik niets toe te voegen. M.b.t. de mogelijkheid van in gebreke stelling geef ik nog wel nadere info en als al gezegd, doe navraag schriftelijken verzend aangetekend. https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

ne
door neodutchio - Jan 29, 2021 om 18:26
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Bij Bol adverteren ze ook, maar hebben geen aanbod meer. Het adres daar komt niet overeen met de KVK. Ik zou er niet teveel tijd meer aan besteden en Blokker sommeren direct terug te betalen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 29, 2021 om 19:13
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Blokker probeerde zo zonder enige voorraad of iets te doen zo meer omzet te halen.

Zij hebben deze verkoper geaccepteerd en  dan  moet dat wel een betrouwbare zijn.
Het via de voorwaarden uitsluiten is  niet de manier.

Blokker verkoopt ook ander bestek  en dat leveren ze nog wel zelf.
Als ze het  via de bol.com methode gaan doen mag, maar  op deze manier  zullen er binnenkort vele winkels dicht kunnen.

Als de  leverancier het laat afweten grijpt bol.com ook in,  dus moet Blokker hetzelfde doen.
Via thuiswinkel  dit  spelen lijkt me de  beste weg nu Blokker weigerde.

hutch
door hutch - Jan 29, 2021 om 19:35
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Hier een adres van dit bedrijf en een telefoonnummer (zelfde eigenaar, Twan S., Directeur-GrootAandeelhouder van Balneae Trading B.V.):

hutch
door hutch Jan 29, 2021 om 20:00
4517 Antwoorden / 29 Vragen

marita5
door marita5 - Jan 29, 2021 om 22:34
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Susanf ,

Lees ook deze informatie ,

https://www.blokker.nl/klantenservice/bestellen-verkooppartners.html

Vreemd , in de lijst van externe verkopers ( Verkooppartners )  via Blokker , komt Balnae Trading BV helemaal niet voor .
Misschien heeft Blokker de samenwerking met Balnae Trading BV stop gezet , en is dit een reden waarom u van het kastje naar de muur word gestuurd

https://www.blokker.nl/bc

panter22
door panter22 Jan 30, 2021 om 08:26
6599 Antwoorden / Vragen

De producten van Kinghoff worden verkocht door Consumentenwinkel.nl
Kijk je in het handelsregister bij Consumentenwinkel, van kom je op Balnea trading BV
https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/?handelsnaam=consumentenwinkel&kvknummer=&straat=&postcode=&huisnummer=&plaats=&hoofdvestiging=1&rechtspersoon=1&nevenvestiging=1&zoekvervallen=0&zoekuitgeschreven=1&start=0
Als je dan in de algemene voorwaarden van Blokker ziet mbt de verkopers die via de Blokker verkopen, dan blijkt dat Blokker verwijst voor afhandeling naar De consumentenwinkel en dat Blokker zelf niet aansprakelijk is.
Dus je moet De consumentenwinkel melden bij thuiswinkel. org en niet Blokker.
Ik had dit gemeld onder mijn eerste reactie.

marita5
door marita5 Jan 30, 2021 om 08:35
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Ik had uw reactie onder de eerste reactie gelezen . Maar het blijft vreemd , ook Consumentenwinkel word niet vermeld in de lijst van Verkooppartners .

panter22
door panter22 Jan 30, 2021 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Ik nog nu gekeken bij webwinkelkeur, maar noch de Consumentenwinkel, noch Balnae trading zijn lid van webwinkelkeur. Alleen de algemene voorwaarden van webwinkelkeur worden gebruikt,

marita5
door marita5 Jan 30, 2021 om 09:02
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Geen zuivere koffie .

panter22
door panter22 Jan 30, 2021 om 17:00
6599 Antwoorden / Vragen

Waardeloos

panter22
door panter22 - Jan 30, 2021 om 08:48
6599 Antwoorden / Vragen

De Kinghoff prducten worden verkocht door Consumentenproducten.nl
De eigenaar van Consumentenproducten is Balneae trading BV
Balneae trading BV hanteert de algemene voorwaarden  van webwinkelkeur, maar is Igeen lid van webwinkelkeur.
Niet Blokker aanspreken dus, want Blokker bemoeit zich niet met de verkopen van Balneae trading.
Kijk in mijn eerste reactie onder reacties, daar staan de algemene voorwaarden van Blokker mbt de externe verkopers.
https://www.blokker.nl/bc/consumentenwinkel
e

https://www.blokker.nl/on/demandware.static/-/Sites/default/dw8eabd5ac/Consumentenwinkel%20algemene%20voorwaarden.pdf

marita5
door marita5 Jan 30, 2021 om 09:11
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Als u kijkt naar het tel.nr van Consumentenwinkel.nl , is dit hetzelfde tel.nr wat @hutch heeft vermeld van Kingsbridge Collections

marita5
door marita5 Jan 30, 2021 om 09:14
11545 Antwoorden / 15 Vragen
panter22
door panter22 Jan 30, 2021 om 09:47
6599 Antwoorden / Vragen

-

panter22
door panter22 - Jan 30, 2021 om 17:00
6599 Antwoorden / Vragen

Nog een keer. Ik vind het allemaal wat onduidelijk.
Je hebt die bestekset gekocht en betaald. Heb je een bevestiging gekregen. Heb je niets gehoord?
Op een gegeven moment begin je te bellen naar Blokker. Eigenlijk had je dat per speciale email moeten doen. Lees voortaan de voorwaarden. Dat scheelt een hoop gedoe,
In de algemene voorwaarden tussen Blokker en de klant staat:
Bij artikel 5, lid 10:
Indien een Zakelijke Aanbieder een bestelling van de Klant niet aanvaardt binnen de tussen Blokker en de Zakelijke Aanbieder overeengekomen termijn, zal Blokker of één van haar groepsvennootschappen de Klant na tien (10) Werkdagen nadat de Klant de bestelling heeft geplaatst, informeren dat zijn bestelling niet is geaccepteerd. De eventueel door Blokker of één van haar groepsvennootschappen ter zake reeds ontvangen betaling zal zo spoedig mogelijk worden geretourneerd.
Bij artikel 6 lid 1 staat:
1. Indien de Klant een Product via de Website bestelt, is hij de koopprijs van het Product uitsluitend verschuldigd aan Blokker of een van haar daartoe aangewezen groepsvennootschappen.https://www.blokker.nl/on/demandware.static/-/Library-Sites-blokker-shared/default/dw0e9d4514/5be98a8a4898c064fd1435e6_Algemene%20Voorwaarden%20Blokker%20en%20Klant.pdf
 Die 10 werkdagen zijn al lang verstreken. Informatie van Blokker over het niet accepteren had je al lang moeten hebben.
Geld heb je van Blokker niet terug gehad, ondanks dat zij de bestelling financieel afhandelen.
Ik zou een eenvoudig briefje schrijven dat je .(datum) besteld hebt en geen product hebt ontvangen. Dat je er vanuit gaat dat de zakelijke aanbieder de bestelling niet heeft aanvaard, En omdat je tot nu toe geen geld terug hebt gekregen, je verwacht dat Blokker alsnog aan zijn verplichting voldoet om binnen 10 dagen de kooprijs terug te storten. ( artikel 5 en 6 van de algemene voorwaarden Blokker en Klant)

marita5
door marita5 Jan 30, 2021 om 18:14
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Pff , wat èèn gedoe , dus toch Blokker verantwoordelijk . Nu begrijp ik waarom Ts van het kastje naar de muur word gestuurd . Je ziet door de bomen het bos niet meer .

Su
door SusanF Jan 31, 2021 om 13:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inderdaad een bevestiging gehad, maar nooit het product ontvangen. Ik zal een formele mail naar Blokker sturen met artikel 5, lid 10 en artikel 6, lid 1.
Hopelijk komt er dan wel iets van..

hutch
door hutch Jan 31, 2021 om 16:31
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Ik vermoed dat Blokker een hoop moeite gaat doen............ om niets te hoeven doen.

panter22
door panter22 Jan 31, 2021 om 17:25
6599 Antwoorden / Vragen

Je moet toch wat proberen als de verkoper niet reageert.
Als ik mij goed herinner is het een eis van Blokker dat de externe verkoper bij thuiswinkel, org moet zijn aangesloten. Maar de algemene voorwaarden tussen Blokker en de externe verkopers zijn weggehaald.
De verkoper verkoopt nog wel producten op de Blokker.nl

gerbera
door gerbera - Jan 30, 2021 om 21:44
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik nu bij Blokker op Kinghoff zoek kom ik geen bestekset tegen alleen maar pannen en ander keukengerei. De vraag is dus of de verkooppartner nog wel bestaat.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 31, 2021 om 18:08
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als deze leverancier via meerdere kanalen gaat verkopen...

Blokker + bol.com en  je weet niet of  er nog voorraad is op deze manier.

Deze aanbieder moet tijdig dingen  weg halen  op de  andere website als het bijna op is en niet wachten tot ze tekorten hebben.
Als ze dergelijke fouten maken kan Blokker ook beter hun pannen niet meer verkopen....
Blokker verliest meer naam dan deze nog nooit van gehoord tussenhandelaar.

gerbera
door gerbera Jan 31, 2021 om 21:34
7382 Antwoorden / 14 Vragen

$0MSSS, Ik weet niet wat u nu feitelijk wilt vertellen maar Blokker vermeld op zijn site via welke wederverkoper het bestelde geleverd wordt, maar helaas Balneae Trading BV in Venlo staat er niet meer op. En als je dan naar Kinghoff zoekt blijk Blokker dit merk zelf te verkopen. En voor alle duidelijkheid Kinghoff is een merk en geen extern verkoopadres.

jewee
door jewee - Feb 1, 2021 om 12:46
64 Antwoorden / Vragen

Mail naar Blokker, zij zijn de verkoper, en ze 2 weken de gelegenheid geven te leveren, indien er niet geleverd worden koop ontbinden en geld terug eisen.

re
door red1 - Feb 1, 2021 om 18:00
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ik koop al jaren niks meer bij deze tent

gerbera
door gerbera Feb 2, 2021 om 11:52
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Zou dat dan de reden zijn dat het zo slechht met ze gaat?

Donuts
door Donuts Feb 2, 2021 om 11:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, dat komt omdat ik er ook al jaren niets meer koop.

mo
door mof - Feb 2, 2021 om 06:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u bij blokker heeft gekocht moet u bij blokker uw geld terugvragen. Een redelijke termijn om te leveren is dertig dagen, daarna kunt u de overeenkomst eenzijdig ontbinden.

ma
door marleenvanh - Feb 2, 2021 om 13:17
453 Antwoorden / 1 Vragen

"Ik heb in december een bestekset van Kinghoff gekocht voor mijn dochter bij Blokker. Blokker verkocht deze via een externe verkooppartner.
De verkooppartner is Balneae Trading BV in Venlo" . Voor zover ik het begrijp heeft u dan een overeenkomst met Blokker en dient Blokker te zorgen dat
een en ander in orde komt. Bij wie Blokker de artikelen haalt/opslaat is NIET van belang. Mail sturen aan Blokker waarin u hen 14 dagen geeft om OF het bestek te leveren OF uw geld terug te storten. Zo niet... BELBUS?!

Su
door SusanF - Feb 15, 2021 om 11:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allemaal,
We hebben een klacht ingediend bij de consumentenwinkel en ondertussen hebben we eindelijk ons geld terug gekregen!
Ontzettend bedankt voor alle hulp!

panter22
door panter22 Feb 15, 2021 om 12:20
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is goed nieuws. Bedank voor het terugmelden