ha
door hajete Oct 17, 2012 om 12:57
Geldzaken & recht

Bank vraagt blanco cheque

Gelet op de afwijzende reactie van ABNAMRO zaterdag jl toen bijna € 10.000 van iemands bankrekenhing waren geroofd.

ASN BANK vraagt van de klanten schriftelijk te verklaren dat ze alle door ASN Bank nog te verstrekken gebruiks- en beveiligingsinstructies stipt zullen opvolgen.

Opmerking: die instructies ken ik nog niet ,dus ik weet niet of ik die altijd zal kunnen opvolgen.
Bovendien weet je niet of de verstrekte gegevens wel door mij zullen worden ontvangen.

TIP: zorg dat het saldo op je betaalrekening altijd laag is.

403 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hajete schreef op woensdag 17 okt 2012, 12:57:
Opmerking: die instructies ken ik nog niet

Dan is het dus zinloos daar nu al over te beginnen.

hajete schreef op woensdag 17 okt 2012, 12:57:
Bovendien weet je niet of de verstrekte gegevens wel door mij zullen worden ontvangen.

Weet je dus ook niet of je ze niet zal ontvangen.

hajete schreef op woensdag 17 okt 2012, 12:57:
TIP: zorg dat het saldo op je betaalrekening altijd laag is.

Zorg er dan maar gelijk voor dat je niet rood kan staan.

Wat is nu de discussie?

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Winterman

Nu voor u is het nu een discussie geworden ,
Ook voor mij.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opmerking: die instructies ken ik nog niet ,dus ik weet niet of ik die altijd zal kunnen opvolgen.
Bovendien weet je niet of de verstrekte gegevens wel door mij zullen worden ontvangen.

hoe kun je nu beloven je aan nu onbekende instructies te houden, waarvan je bovendien niet weet of ze je bereiken?

ve
door verwijderd - Oct 18, 2012 om 00:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe kun je nu een vraag stellen als je nog niet eens weet waar je over praat en dus een discussie beginnen zonder argumenten?

ve
door verwijderd - Oct 18, 2012 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 18 okt 2012, 00:56: hoe kun je nu een vraag stellen als je nog niet eens weet waar je over praat en dus een discussie beginnen zonder argumenten?

Dus kritiek op het constateren dat je niet overzienbare, onbekende (en mogelijk onbekend blijvende) en daarmee in principe onbeperkte verplichtingen aangaat met een overeenkomst met ASN BANK zou niet terecht zijn?

Je mag pas kritiek geven op het afgeven van een blanco cheque als je weet hoeveel geld er daarmee wordt afgeschreven? Lijkt me veels te laat.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2012 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je geeft geen blanco cheque af. Er is geen geld mee gemoeid.

Weet jij wat er in de voorwaarden van ASN Online bankieren staat? Die heb je ongetwijfeld nagelezen en daar ben je dus wel mee accoord.

Wat is dan nu het verschil?

ve
door verwijderd - Oct 19, 2012 om 02:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 18 okt 2012, 00:56: hoe kun je nu een vraag stellen als je nog niet eens weet waar je over praat en dus een discussie beginnen zonder argumenten?

Beste winterman .Ooit gehoord van de basisprincipes van deze site. Consumenten vragen en andere consumenten helpen naar beste weten. En jij helpt niet door de interne regels ter discussie te stellen in plaats van op kennis of ervaring iets toe te voegen.

Vind de tip zeer goed.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2012 om 06:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 18 okt 2012, 11:17: Je geeft geen blanco cheque af. Er is geen geld mee gemoeid.

Weet jij wat er in de voorwaarden van ASN Online bankieren staat? Die heb je ongetwijfeld nagelezen en daar ben je dus wel mee accoord.

Wat is dan nu het verschil?

1. De nu door ASN BANK aan mij voorgelegde overeenkomst heb ik gelezen en niet ondertekend.

Ik vraag me af of ik deze voorwaarden wil ondertekenen en heb die vraag ter discussie voorgelegd aan de KASSA-supporters.

Daarmee wil ik horen wat anderen er van vinden.

Als men het met mijn kritiek eens is dan zou het hopelijk mogelijk worden dat eenzijdige aspecten in overeenkomsten als deze worden verbeterd.

2. Als je een overeenkomst ondertekent met bepalingen waarvan je de draagwijdte niet kunt overzien dan is er (ook) sprake van een "blanco cheque".

Er hoeft dus (nog) geen geld mee gemoeid te zijn.

Een kwestie van begrijpend lezen.