Va
door VanDijk-vanLieshout Jul 7, 2017 om 14:39
Geldzaken & recht

Bankrekening telefonisch doorgeven

Vandaag werd ik gebeld door Qurrent Nederland. Ze wilden een vrijblijvende berekening maken mbt onze energiekosten en deze naar me mailen.

Ze ging op een gegeven moment een voorlopig contract aanmaken, deze zou ik via mail en via de post ontvangen. Echter vroeg ze naar een aantal gegevens waaronder ook ons bankrekening nummer. Ik heb dit geweigerd. Ik heb gezegd dat ik best naar het contract wil kijken maar dat ik pas mijn bankgegevens door wilde geven als ik klant zou worden en ook niet via de telefoon maar via mail of post. Ze vertelde mij dat ze dan niet verder kon met het invullen van het formulier. Het contract is toen ook niet verder opgemaakt.

Heb ik juist gehandeld? Je wordt via de tv hier zo vaak voor gewaarschuwd.

Ik vind het vreemd dat zij zo werken, je zou het toch ook later moeten kunnen doorgeven dat zou toch geen probleem moeten zijn.

2852 10 Rapporteer

ma
door marnix1 - Jul 7, 2017 om 14:41
256 Antwoorden / 22 Vragen

Mooi! U bent waarschijnlijk een hoop ellende bespaard gebleven.

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2017 om 14:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb ik juist gehandeld?

Ja.
Je moet sowieso nooit ingaan op (telefonische) colportage!

tenormin
door tenormin - Jul 7, 2017 om 14:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Ja zeker, u heeft goed gehandeld.

hansje klein
door hansje klein - Jul 7, 2017 om 15:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Voor een offerte heeft niemand uw bankrekening nodig ...

en inmiddels moest de aanbieder (wanneer het de aanbieder werkelijk was) wèten, dat veel mensen dit niet zómaar doorgeven en een extra trap in het afsluiten van een contract inbouwen. Omdat ze dit (bewust) niet doen, heeft u mogelijk erger kunnen voorkomen. Chapeau!

Wen eraan, dat wanneer iemand ú aanspreekt, u niet aan een verder gespreksverloop geïnteresseerd bent. De opbeller is getrained op dit soort gesprekken en ú wordt erdoor overvallen. Meteen bedanken!

gerbera
door gerbera - Jul 7, 2017 om 15:45
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Heb ik juist gehandeld? Je wordt via de tv hier zo vaak voor gewaarschuwd

Hebben we eindelijk eens iemand op dit forum die verstandig is en de waarschuwingen ter hand neemt.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2017 om 15:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vroeg u zich niet af waarom Qurrent, als ze dat al waren, u zou bellen?

Ook andere gegevens moet u niet aan die verkopers, die ongevraagd bellen, verstrekken.

hutch
door hutch - Jul 7, 2017 om 18:03
4517 Antwoorden / 29 Vragen

U heeft heel goed gehandeld. Niet is Qurrent Nederland heel erg duur (bijna 3x duurder dan andere bedrijven!!), maar ook hun handelwijze is hoogst discutabel. Bedrijven die reageren (en afhaken) zoals op uw voorstel, zijn per definitie malafide en hebben weinig goeds in zin.

Wees blij dat u er niet in getrapt bent. Ik weet bijna zeker dat u moeilijk van dat zogenaamde 'voorlopig contract' afgekomen zou zijn.

Gelukkig is nu weer een malafide 'bedrijf' bekend op internet.

Pr
door Prikkert - Jul 7, 2017 om 18:14
14 Antwoorden / Vragen

Ja, u hebt goed gehandeld. Ik zie geen reden waarom zij zaken zoals uw rekeningnummer nodig hebben nog voor u klant wilt worden.
Uitsluitend het hoognodige, zoals een email- of postadres is voldoende om u een offerte te sturen.

Bovendien, als u opzoek bent naar een andere energieleverancier dan zoekt u die zelf wel, toch?

boppe1943
door boppe1943 - Jul 7, 2017 om 18:29
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Applaus!
Voordat u ooit ingaat op telefonische verkoop of colportage, google eerst het betreffende bedrijf op beoordelingen. Beter nog: zeg geen belangstelling te hebben en vermijd vooral het woord "ja"! Ook als men vraagt: "Spreek ik met mevrouw van Dijk?"

ne
door neodutchio - Jul 7, 2017 om 18:31
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Als u uw rekeningnummer had doorgegeven had u geen offerte gekregen, maar een contract. Binnen 2 weken had u dit contract kunnen ontbinden. Echter, omdat ze het laten voorkomen als offerte legt menigeen de papieren aan de kant en komen later pas er achter middels een welkomstbrief dat ze overgestapt zijn.

U heeft zeer verstandig gehandeld en verdiend een pluim. Vaak zijn de vragen hier het gevolg van het geven van het rekeningnummer.