je
door jegny Jun 10, 2011 om 01:48
Geldzaken & recht

Bekeuring

geachte medewerker ik kreeg bijna 2j terug een bekeuring van de politie eingelijk waren het 3 want,ze vonden dat ik meer personen in mijn auto had dan is toegestaan en dat was niet zo want,er waren niet meer mensen in mijn auto dan is toegestaan.ik werd toen aan de kant gesommeerd(de vluchtstrook) terwijl je niet daar mag stoppen toen kwam de agent naar me toe en zei dat ik niet hier mag stoppen terwijl hy me de opdracht gaf via zijn digitale stopbord om te stoppen zijn reactie was hier mag u niet stoppen daarvoor krujgt u een bekeuring waarop ik antw je stop bord gaf dat aan.die bekeuringen die ik kreeg waren 2 voor teveel passagiers en die andere was voor het zomaar stilstaan op de vlucht strook.2 van die bekeuringen hebben ze verkeerde kentekens opgeschreven.een paar maanden daarna kreeg ik die boetes thuis met verkeerde kentekens num waarop ik antw van dat dat niet mijn kenteken nummer is zy willen niets daarvan weten en nu loopt het via de deurwwarder en die hebben nou beslag gelegd op mijn salaris.wat kan ik daarop tegen doen want,het is niet eerlijk van de justitie dat ze zo tewerk gaan met vriendelijke groet jegny

1378 13 Rapporteer

nb
door nbw - Jun 10, 2011 om 01:56
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wat een ellende. Mijn vrien Josef ghad wel n opl. maar dak mag ik heier niet vettelen

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 10, 2011 om 03:26
230 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u rechtsbijstand?

Het lijkt me namelijk wel zinnig om dit op die manier te laten uitzoeken...

zo nee, dan kunnen we hieronder wel verder kijken wat mogelijk is.
geef in dat geval wat meer omschrijving van het verhaal.

rm
door rma070 - Jun 10, 2011 om 03:58
52 Antwoorden / 1 Vragen

nog een tip:
als je geen rechtsbijstand hebt GA dan NU ( zodra die open zijn tenminste ) naar een juridisch loket
daar kan je in iedergeval een beetje wegwijs gemaakt worden

Maar ook was Gijsvogel hier boven schreef is juist, heb je een rechtsbijstand, zet die er ook op !

getty
door getty - Jun 10, 2011 om 09:21
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk dat juridische actie weinig kans meer heeft. Er is blijkbaar al beslag gelegd en dan is de verstreken tijd tussen opgelegde boete en daadwerkelijke invordering denk ik behoorlijk lang. Als er destijds geen officieel bezwaar (binnen de geldende termijn) tegen de opgelegde boete is aangetekend dan heeft dat nu geen zin meer, dan moet je gewoon betalen.

vladja
door vladja - Jun 10, 2011 om 09:47
8293 Antwoorden / 27 Vragen

geachte medewerker ik kreeg bijna 2j terug een bekeuring

Deze zaak loopt al bijna twee jaar (met alle verhogingen wegens niet betalen). Ja, dan gaan ze beslag leggen om de centen binnen te halen.

Vladja

pino123
door pino123 - Jun 10, 2011 om 11:01
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=nbw schreef op vrijdag 10 jun 2011, 01:56]Wat een ellende. Mijn vrien Josef ghad wel n opl. maar dak mag ik heier niet vettelen

Houdt eens op met dat gezanik over iemands spelling en interpunctie. De een is beter in schrijven de ander beter in timmeren.

Inderdaad wordt er beslag gelegd, niet heel vreemd als je dit twee jaar laat liggen. Uw naam staat toch wel op de bekeuringen, hierdoor kan u zich niet beroepen op een verkeerd kenteken. Het lijkt mij verder weinig zinvol om de rechtsbijstand er op te zetten, aangezien je gewoon het 'haasje' bent.

Mijn vraag is dan net zoals Getty, als u bezwaar heeft aangetekend is deze kennelijk afgewezen, dus zult u moeten betalen, leuk of niet.... Veel te lang gewacht.

il
door ilonja - Jun 12, 2011 om 21:40
15 Antwoorden / 7 Vragen

ik kreeg ooit een bekeuring waarop stond dat mijn auto een SEAT was, Het was echter een Poolse Fiat, een POLONAIS. Door deze fout van de politie heb ik niets hoeven betalen. Het kenteken en automerk moeten natuurlijk wel overeen komen.

vladja
door vladja - Jun 12, 2011 om 21:57
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ilonja,

En hoe heb je dan dan geregeld? Want als je niets doet loopt die bekeuring natuurlijk gewoon door tot beslaglegging aan toe. Dus hoe heb je die bekeuring van tafel gekregen?

Vladja

rj
door rjw - Jun 12, 2011 om 22:12
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ilonja schreef op zondag 12 jun 2011, 21:40]ik kreeg ooit een bekeuring waarop stond dat mijn auto een SEAT was, Het was echter een Poolse Fiat, een POLONAIS. Door deze fout van de politie heb ik niets hoeven betalen. Het kenteken en automerk moeten natuurlijk wel overeen komen.

Als er Polonais had gestaan ws het ook niet goed gegaan, want het is Polonez.....

il
door ilonja - Jun 12, 2011 om 22:14
15 Antwoorden / 7 Vragen

ik ben naar het politie bureau gegaan, met de bekeuring en gezegd: dit gaat niet over mijn auto, maar een auto die misschien iemand anders heeft. Mijn auto is een polonais en hier staat Seat. Dus hebben ze de bekeuring verscheurd.

vladja
door vladja - Jun 12, 2011 om 22:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wetboek van Strafvordering

Artikel 313

1.Indien buiten het geval van het voorgaande artikel de officier van justitie oordeelt dat de telastlegging behoort te worden gewijzigd, legt hij den inhoud van de door hem noodzakelijk geachte wijzigingen schriftelijk aan de rechtbank over met vordering dat die wijzigingen zullen worden toegelaten.

2.Indien de rechtbank de vordering toewijst, doet zij den inhoud van de aangebrachte wijzigingen in het proces-verbaal ter terechtzitting opnemen. In geen geval worden wijzigingen toegelaten, als een gevolg waarvan de telastlegging niet langer hetzelfde feit, in den zin van artikel 68 van het Wetboek van Strafrecht zou inhouden.

Op de zitting bij de kantonrechter kunnen deze wijzigingen in de te laste legging toegelaten worden, zoals het aanpassen van een automerk, fouten in een kenteken aangepast worden etc.

Ik wist niet dat dit kon. Ik heb dit - tot mijn stomme verbazing - zelf meegemaakt. Zoon had acceptgiro gekregen voor openbare dronkenschap op het strand, terwijl hij op het strand aan het vliegeren was met bestuurbare vlieger, waar dit verboden is.

Op de rechtszitting werd dit foutje even “bijgewerkt” met instemming/goedkeuring van de kantonrechter van dronkenschap naar vliegeren met bestuurbare vlieger. Toch heel iets anders, maar ook een overtreding van het APV. En de bekeuring alsnog uitgedeeld.

Ilonja, sterk verhaal. Dat is mijn merk auto niet, maar wel mijn kenteken. Zeker iemand, die net twee dagen in dienst was.

Vladja

je
door jegny - Jun 13, 2011 om 22:54
1 Antwoorden / 3 Vragen

nou ilonja ik heb bezwaarschriften gestuurd maar ze vinden dat ik het toch moet betalen en aangezien ik daarop niet meer heb gereageerd doen ze het via een deurwaarders kantoor ze weten dat die gasten geen onderzoek gaan doen dus dan maar gelijk beslag gelegd op mijn salaris.

vladja
door vladja - Jun 13, 2011 om 23:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ja, als je niet meer reageert, dan nemen ze aan dat je instemt. En gaan dus tot inning via de deurwaarder over.

Dat verbaast mij niet.

Vladja