justin34
door justin34 Oct 28, 2010 om 21:33
Geldzaken & recht

Belasting en ex

Krijg vandaag een brief van de belastingdienst dat er per abuis bedragen bedoeld voor mijn ex op mijn rekening gestort zijn en of ik ze terug wil storten binnen twee weken.

Mijn ex en ik zijn in okt 2009 uit elkaar gegaan en hebben in een convenant laten vastleggen dat we vanaf 1 okt de tot dan toe bekende belastingen hoofdelijk zouden verdelen.

Nu hebben we dat dus gedaan en krijg ik van de belastingdienst een brief of ik twee bedragen die in maart 2009 zijn gestort, op onze toen gezamelijke rekening, terug wil storten omdat ze niet voor mij bedoeld waren. Als ik dat niet doe geven ze mijn naam en gegevens aan mijn ex zodat ze dat geld terug kan claimen.

Nu is mijn vraag wat ik hiermee moet. Ga morgen de belastingdienst even bellen, maar we hebben alles netjes vastgelegd en is ook zo door rechtbank vastgelegd. Nu wil mijn ex opeens bedragen terug die aan ons zijn betaald toen we nog samenwoonden en getrouwd waren.

Het vreemde is ook dat ze mij nog steeds een bedrag van 500 euro verschuldigd is omdat ze ervoor had gekozen heel 2009 als niet fiscaal partners te indienen en ik dus 900 euro al terug heb betaald aan door mij teveel gekregen geld en we dat dus via convenant moesten verrekenen.

Wat raden jullie aan? Ik ga belasting morgen bellen, maar ga ook maar eens langs bij juridisch loket.