Ba
door Bart01 Nov 16, 2017 om 11:54
Geldzaken & recht

Bellen in het buitenland is niet hetzelfde als bellen naar het buitenland?

sinds kort hebben we een abonoment met bij Simpel, die in zijn voorwaarden heeft staan dat bellen in het buitenland uit je gewone bundel wordt betaald.
Toen we de rekening kregen zagen we echter hoge kosten voor het bellen in het buitenland.
Wat bleek, bellen in het buitenland gaat alleen van je eigen bundel als je ook belt naar Nederland.

Dus "bellen in het buitenland" is niet hetzelfde als "bellen binnen het buitenland", maar er wordt mee bedoeld "bellen in het buitenland, naar Nederland". Ik vindt dit misleidend en ik kan deze spelregel niet opmaken uit het contract wat ik heb afgesloten.

Kan ik hier iets aan doen en de rekening niet betalen?

3438 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2017 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk kunt u de rekening niet betalen. Dan wordt u afgesloten en krijgt een incassobureau achter u aan.

Maar u kunt er niets aan doen. Zo zijn de regels.

Cookies
door Cookies - Nov 16, 2017 om 12:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dat is inderdaad niet hetzelfde. En nee, daar kun je niets aan doen. De kosten die in rekening gebracht worden, zijn terecht.

Bellen in het buitenland is niet hetzelfde als bellen naar het buitenland?

Was het echt nodig deze vraag 3x te posten????

tenormin
door tenormin Nov 16, 2017 om 12:06
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Ligt misschien aan de site? ;-((

Cookies
door Cookies Nov 16, 2017 om 12:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, anders zou de vaste kern ook alles 3-dubbel posten. Het ligt aan de onkunde van de gebruiker.

tenormin
door tenormin Nov 16, 2017 om 12:22
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Deze gebruiker kan al tijden profiel niet meer bewerken, zou aan gewerkt worden (14 dagen geleden). ☻

Cookies
door Cookies Nov 16, 2017 om 12:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tenormin, dat kan wel. Heb het zelf uitgeprobeerd. Je doet blijkbaar iets fout.

reflecs
door reflecs - Nov 16, 2017 om 12:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen
aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2017 om 14:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zo zijn de regels en zo is het spel (waarmee u akkoord gegaan bent).
Niet betalen betekent uzelf extra kosten bezorgen.

ne
door neodutchio - Nov 16, 2017 om 15:46
5167 Antwoorden / 12 Vragen

Vroeger (toen je koe nog met ene korte oe schreef) moest je, zodra je de grens over was, voor alles betalen. Toen heeft Europa besloten dat de bundel die je in Nederland hebt je die in Europa mag gaan gebruiken. Kan je in Nederland 'gratis' naar Nederlandse nummers bellen, kan je nu in heel Europa gratis naar Nederlandse nummers bellen. Als je in Nederland moet betalen om naar buitenlandse nummers te bellen, moet dat dus ook in het buitenland. Simpeler kan het niet.

Gr
door Grunn1 Nov 16, 2017 om 15:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou dit vind ik een hele duidelijk uitleg.
Na alle vragen over dit onderwerp op diverse forums en uitleg in het nieuws en op tv en na het lezen van de algemene voorwaarden ga ik ervan uit dat er nu geen misverstanden meer over bestaan.

jo
door jorisw - Nov 16, 2017 om 15:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is heel simpel: Roaming like at home. Oftewel: de te betalen tarieven zijn hetzelfde als dat je thuis gebruik zou maken van de diensten.