br
door broek18 Apr 7, 2016 om 19:49
Geldzaken & recht

Beschadigde bank

Ik heb per ongeluk de bank van mijn moeder beschadigd.
Ik weet niet precies waarmee, het kan chocolade zijn geweest of bloed, maar er is iets in de bank gekomen, nadat ik op bezoek ben geweest.

Hoe moeten we dat aan de verzekering opgeven?

Moet mijn moeder haar verzekering bellen en opgeven via de inboedelverzekering?
Of via de aansprakelijkheidsverzekering? Of moet ik mijn verzekering bellen?

461 2 Rapporteer

Ma
door Mat Matheij - Apr 7, 2016 om 20:01
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zonder verzekeraar of deskundige hierin te willen zijn bent U de schade veroorzaker dat wil zeggen dat U wanneer U in het bezit bent van een WA verzekering U dit zo spoedig mogelijk moet melden aan uw verzekeraar. Indien inwonend kunnen andere omstandigheden gelden maar die moeten dan in haar inboedelpolis zijn vermeld. Mvrgr.

emcede
door emcede - Apr 7, 2016 om 20:58
960 Antwoorden / 4 Vragen

De beste optie is melden op de inboedelverzekering van je moeder. Die gaan meestal uit van nieuwwaarde, terwijl bij aansprakelijkheid de dagwaarde het uitgangspunt is. Als er geen dekking is, kun je de schade alsnog op je aansprakelijkheidsverzekering melden.