marijke77
door marijke77 Jan 17, 2007 om 09:43
Geldzaken & recht

Betalen via IDEAL

Hallo, graag zou ik van jullie horen of er mensen zijn die negatieve ervaringen hebben met het betalen via IDEAL., en dan niet met het betalen zelf want het geld wordt wel afgeboekt maar daarna komt er een error dat de bestelling is mislukt, dus weg geld en dan maar zien dat je ook de bestelling krijgt want dat moet natuurlijk eerst worden uitgezocht. in feite moet de bestelling toch eerst binnen zijn bij het bedrijf anders weet men toch niet wat je betalen moet??

848 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet via iDeal ervaring!

Wel vorige week met Summit, de organisator van de vakantiebeurs 2007 te Utrecht, waarbij ik de creditcard(s) gebruikte(n). Ik kreeg telkens bij het online bestellen van de gereduceerde FOX-kaarten à € 5,00 per stuk, de melding dat er een technisch probleem was opgetreden, dit automatisch werd doorgegeven. Uiteindelijk lukte het mij de 2 kaarten met een VISA-kaart te realiseren en uit te printen. Diezelfde dag kreeg ik van de organisatie een mail van het probleem en dat de 2 kaarten alsnog konden worden uitgeprint, hierbij had ik de Mastercard opgegeven. Nu is van beide kaarten ieder afzonderlijk € 10,00 in rekening gebracht, dus totaal € 20,00!!!

De organisatie hierover aangeschreven, terugbetaling van € 10,00 geëist. Ik wacht af!

Je bent voorzichtig, wantrouwig, en toch geschiedt het e.e.a. onder je ogen wat niet had moeten gebeuren.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

IDEAL is een malafide betalmethode. Zo hadden wij afgelopen zaterdag bij Bart Smit online speelgoed besteld voor onze dochter. Tot tweemaal toe kwam er een foutmelding, dus we gingen er vanuit dat ABN-AMRO weer eens niet meewerkte. Nu wilden we het speelgoed vandaag maar zelf ophalen, omdat het online niet lukte. Bij thuiskomst bleek het bedrag via IDEAL tweemaal afgeschreven te zijn, de pakketjes zijn al onderweg. Nu moeten we de pakketjes terugsturen (op onze kosten uiteraard) waarna we binnen een maand het geld terugkrijgen. Nu hebben we het bedrag gestorneerd, hopelijk komt het nog goed. Maar wij vertrouwen absoluut nooit meer op IDEAL!

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Regelmatig (maandelijks) bestel ik dvd's bij diverse omroepen , doe bestellingen bij conrad , bol.com en altijd betaal ik via ideal en ik heb nog nooit problemen gehad.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marijke

Zelf heb ik alleen maar goede ervaringen met Ideal.
U schrijft daarna komt er een error dat de bestelling is mislukt
Ik denk dat de fout ligt bij de site van de internetwinkel en niet bij Ideal zelf (bij mijn weten 1 van de veiligste betaalmethoden op het web)
Overigens kunt u , als de bestelling niet gelukt is, bij de internetwinkel vragen (eisen) dat ze het geld terugstorten.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het besteld bij bart smit. En gebeld met bart smit, uiteraard een duur 0900 nummer en lang in de wacht.
Het
kan niet geannuleerd worden. Moet als het binnen is formulier invullen
voor retour met het hele verhaal erop. En na ca een maand krijg ik het
geld eens terug. En idd zelf retourkosten betalen. Belachelijk!
Ik heb het nu gestorneerd, hopelijk lukt dat.

Weleens eerder via ideal betaald, toen ging het wel goed.

Maar toch zou ik ideal niet aanraden!!!

ve
door verwijderd - Nov 19, 2007 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad lag de fout bij de site maar door een e-mail is het allemaal vrij snel opgelost. Verder heb ik nooit meer last gehad met een betaling via IDEAL.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2007 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik betaal al jaren via IDEAL, en dit is altijd prima verlopen en keurig netjes. Het is idd 1 van de veiligste betaalmethode online.