tk
door tke Aug 7, 2013 om 22:29
Geldzaken & recht

Bijstand uikering en voorschot

Hoe lang moet ik op de beschikking van de bezwaar over bijstand uikering wachten?
Kan ik voorschot van de Activerium/Gemeente om mijn rekeningen (leningen), incasso ontvangen?

910 5 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Aug 7, 2013 om 23:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

DAt zal u dus aan de uitkerings instantie(gemeente) het beste kunnen vragen wat de mogelijkheid hier voor is.

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2013 om 23:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees hier klik

U kunt natuurlijk altijd een voorschot vragen, maar als uw verzoek tot bijstand is afgewezen en u daar tegen een bezwaarschrift hebt ingediend, zal de gemeente daar niet zo gauw toe overgaan.

tk
door tke - Aug 7, 2013 om 23:52
10 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had bezwaar gedaan. Ik had geen geld om bankafschriften en noteris akt betalen daarom heb ik afgewezen. Nu wacht ik op de beschikking van de bezwaar maar heb ik geen geld op mijn rekeningen...
Heb ik recht op de voorschoot? Ik weet niet...:(

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2013 om 00:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt bezwaar ingediend tegen de afwijzing, daar zal iemand u bij geholpen hebben. Vraag die persoon u te helpen een voorschot aan te vragen, of ga naar het Juridisch Loket, klik hier voor de adressen. Zij helpen u graag en gratis.

loreleigil
door loreleigil - Aug 8, 2013 om 16:20
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tke schreef op woensdag 7 aug 2013, 23:52]Ik had bezwaar gedaan. Ik had geen geld om bankafschriften en noteris akt betalen daarom heb ik afgewezen. Nu wacht ik op de beschikking van de bezwaar maar heb ik geen geld op mijn rekeningen...
Heb ik recht op de voorschoot? Ik weet niet...:(
Nee, bij mijn weten heeft u geen recht op een voorschot. Stel dat ze u nu geld geven en later blijkt dat uw bezwaar onterecht was, moet u het weer terugbetalen, dus heeft u meer schuld.