Vp
door Vpk75 May 12, 2024 om 14:33
Geldzaken & recht

BKR gegevens, moeten die gewaarmerkt zijn?

Wij willen een nieuwe woning bezichtigen en de cooperatie vraagt om de BKR gegevens. Het gaat om een vrije sector woning. Maar die gevens kosten gewaarmerkt 15 euro pp.
Is dat nodig of mag ik het ook, aangezien ik het gratis mag inzien, screenshotten en in een document zetten, denkt u?
Dat mag wel met de BRP gegevens, staat er. Daar staat het namelijk gewoon bij vermeld, in de info voorafgaande aan de bezichtiging.
Ik ben niet gewend, dat een woningcoop dit vraagt.

dank alvast

1867 4 Rapporteer
wi
door wilhelmina59 - May 12, 2024 om 14:46
521 Antwoorden / 0 Vragen

Vrije sector woningen hebben een andere hoge huur. De verhuurder wil alleen weten of u de huur kan ophoesten en niet dat ze na 3 maanden een dure ontruimingsprocedure moeten starten. Een BRP zegt niets over uw financiele positie

JMA2
door JMA2 May 13, 2024 om 00:00
126 Antwoorden / 2 Vragen

Maar BKR wel en daar vraagt ts om.

mahadma
door mahadma - May 12, 2024 om 15:12
11577 Antwoorden / 51 Vragen

Bedenk dat elke tekst oid veranderd kan worden en met een gewaarmerkte a4  van bkr op dito papier/brief hoofd voor de verhuurder een betrouwbare info geeft. U kunt life op bezoek bij de verhuurder uw telefoon of pc aldaar tonen, soms kan dat.

JMA2
door JMA2 - May 13, 2024 om 00:03
126 Antwoorden / 2 Vragen

Wees blij dat u voor slechts 15 euro een officieel en gewaarmerkt exemplaar kunt krijgen.  Een wbv neemt echt geen genoegen met een screenshot, waar mogelijk ook nog mee geknoeid is. Het gaat hier ook om uw eigen veiligheid en privacy.

Mabelle
door Mabelle - May 13, 2024 om 00:11
466 Antwoorden / 1 Vragen

Zou gewoon even bellen naar de wbv en ook meteen melden dat je bereid bent in hun bijzijn in te loggen bij de BKR als zij een screenshot niet voldoende vinden.