aerts169
door aerts169 Aug 1, 2018 om 22:24
Geldzaken & recht

Calcenter van postcodeloterij belt zonder nummerweergave zodat belmenietregister gebruikt kan worden

Calcenter van postcodeloterij belt zonder nummerweergave zodat belmenietregister gebruikt kan worden.

ik word iedere week gebeld door een onbekend nummer volgens mijn telefoon.
bij het opnemen blijkt dat er een callcenter achter zit die mij lastig valt over lidmaatschap van postcode loterij.
ik kan hun niet blokkeren en de postcode loterij weet van niets.
wie heeft antwoord wat te doen?

4400 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2018 om 22:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem gewoon op en zeg daar gaat mijn man of vrouw over, ik zal hem of haar roepen en dan leg je de telefoon neer. Geven ze vanzelf wel op.

U hebt ook nog het recht van verzet. Kijk daarvoor eens op de site van dat register.

marita5
door marita5 - Aug 1, 2018 om 23:49
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Aerts169 ,

Aanvulling op @tijger1 , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/recht-van-verzet

ne
door neodutchio - Aug 2, 2018 om 08:22
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Elke commerciele partij is verplicht u na het gesprek door te verbinden naar het bel me niet register. Dus gewoon een keertje opnemen.

aerts169
door aerts169 Aug 3, 2018 om 20:48
8 Antwoorden / 4 Vragen

om op de antwoorden te reageren! ik word gebeld door onbekend nummer. ik krijg geen nummer te zien in mijn telefoon dus kan ik deze ook niet doorgeven aan het belmenietregister . ik ben al vier (4) jaar geen lid meer van loterijen.

ne
door neodutchio Aug 3, 2018 om 21:13
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Op het moment dat u de telefoon opneemt en in gesprek gaat is de bellende partij verplicht u na het gesprek door te verbinden met het bel me niet register. U hoeft dus niets met uw telefoon te doen, behalve het opnemen.

panter22
door panter22 - Aug 2, 2018 om 10:32
6599 Antwoorden / Vragen

Je kan toch inloggen op Mijn Postcodeloterij?
In je gegevens heb je je telefoonnummer vermeld.
Verander je telefoonnummer in een niet  bestaand nummer en je hoort nooit meer wat.

gerbera
door gerbera - Aug 2, 2018 om 15:31
7369 Antwoorden / 14 Vragen

belt zonder nummerweergave zodat belmenietregister gebruikt kan worden

Dit staat geheel los van het register. Indien u daarin vermeld staat mag men u niet bellen tenzij u ooit heeft mee gedaan aan deze loterij. Dat de loterij van niets weet verbaasd mij als het hun eigen calcenter is. Controleer of u nog wel, in het register, vermeld staat en indien dat het geval is kunt u een klacht indienen bij de ACM.

he
door henry1942 - Aug 3, 2018 om 12:30
100 Antwoorden / 28 Vragen

Calcenter van postcodeloterij belt zonder nummerweergave zodat belmenietregister gebruikt kan worden.
en de postcode loterij weet van niets.
 Dus gewoon niet opnemen.

 En dan staat er:  ik word iedere week gebeld door een onbekend nummer volgens mijn telefoon.
dus een nummer wordt wel weergegeven in de telefoon.
Hier staat toch gewoon dat er gebeld wordt door een  "onbekende"
 Dus gewoon nummer blokkeren op je telefoon.

he
door henry1942 - Aug 3, 2018 om 12:33
100 Antwoorden / 28 Vragen

Wat is het nu zonder nummer weergave of met een onbekend nummer ???

marita5
door marita5 Aug 3, 2018 om 12:53
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@henry1942 , een tip , als u een reactie plaatst en u wilt nog iets veranderen of aanvullen , klik dan op bewerken , dit moet u doen binnen 1 uur , dan hoeft u geen 2 reacties te paatsen .

he
door henry1942 Aug 17, 2018 om 23:46
100 Antwoorden / 28 Vragen

Marita5 : bedankt zal het de volgende keer, indien nodig, doen.

aerts169
door aerts169 - Aug 3, 2018 om 21:11
8 Antwoorden / 4 Vragen

ik word lastig gevallen door het callcenter die namens de postcode loterij belt zonder dat er een nummer in mijn telefoon getoond word.
ik heb aangegeven dat ik in het belmenietregister sta en toch blijven ze bellen met een telefoon te bellen met een doorkies nummer zodat er geen gegevens in mijn telefoon komt te staan.
WAT GAAN JULLIE DAAR AAN DOEN???
bij geen reactie stap ik naar radar of kassa.

gerbera
door gerbera - Aug 3, 2018 om 21:36
7369 Antwoorden / 14 Vragen

WAT GAAN JULLIE DAAR AAN DOEN???

U bent op het forum van Kassa maar helaas kunnen wij er als forumleden niets aan doen dan u alleen van advies dienen.
Voor contact met de redactie, klik onder op de pagina op contact.

gy
door gypsyjoy - Aug 3, 2018 om 22:07
28 Antwoorden / 3 Vragen

Niet opnemen werkt het best,is mijn ervaring. Duurt misschien 2 a 3 weken maar dan wordt het stil aan de andere kant vd lijn. Zolang u opneemt,blijft u last houden want dan hopen ze toch een voet tussen de deur te krijgen.Houdt dus "de deur" gesloten.

Succes !

marita5
door marita5 - Aug 3, 2018 om 23:52
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@aerts169 ,

Zie mijn link van 1 aug om 23.49 , maak gebruik van recht van verzet , blijven ze u dan nog bellen , kunt u een klacht indienen bij consuwijzer .

DOOR AERTS169 - 3 AUG. 2018 OM 21:11
8 ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

ik word lastig gevallen door het callcenter die namens de postcode loterij belt zonder dat er een nummer in mijn telefoon getoond word.
ik heb aangegeven dat ik in het belmenietregister sta en toch blijven ze bellen met een telefoon te bellen met een doorkies nummer zodat er geen gegevens in mijn telefoon komt te staan.
WAT GAAN JULLIE DAAR AAN DOEN???
bij geen reactie stap ik naar radar of kassa.