di
door dikkie23 Mar 3, 2011 om 16:11
Geldzaken & recht

Centrica / Intrum Justitia

Ook ik had problemen met een bepaalde energieleverancier, (door de woningbouw geadviseerd, nooit meer doen dus!). Ik had al een aantal malen bij hun aangegeven dat het voor mij financieel niet mogelijk was om in 4 termijnen te betalen en ik had al mijn inkomsten en uitgaven naar hun toegestuurd en ik wachtte tot ik van hun toestemming kreeg om in meerdere termijnen te betalen.
Ik was inmiddels verhuisd, had mijn nieuwe correspondentieadres keurig doorgegeven aan de energieleverancier maar die heeft niks gewijzigd.

De 1e brief van IJ is dus naar mijn oude adres gestuurd. Paar dagen later, juli 2010, kreeg ik een e-mail dat ik maar even een bedrag van over de 500euro moest gaan betalen. In december 2010 had ik het gehele bedrag betaald en stond mijn dossier op gesloten.

Toen kreeg ik op 23-12-2010 ineens een brief met een heel ander dossiernummer dat ik nog even over de 100euro moest gaan betalen, terwijl alle facturen betaald waren van die energieleverancier!
Ik ben gaan bellen en heb het probleem voorgelegd aan iemand van het callcenter van IJ, die ondertussen luidruchtig kauwgom aan het kauwen was, heel leuk om te horen. Die persoon beloofde dat het uitgezocht zou worden en ik zou teruggebeld worden, wat nooit is gebeurd.
In januari kreeg ik opnieuw een brief, ineens was het bedrag verlaagd met 18euro!

Toen ben ik alles gaan uitzoeken. Bleek dat het factuurnummer wat in het nieuwe dossier stond, hetzelfde was als het factuurnummer in het dossier dat gesloten was. Ik heb ook contact gezocht met de energieleverancier, bleek dat zij alleen geld hadden ontvangen van IJ tot aan 17-12-2010, terwijl ik op 23-12-2010 alles had betaald. IJ liep dus zelf achter met betalen aan de energieleverancier. Ik zou vanmorgen weer bellen, maar keek eerst in mijn dossier, en wat bleek: GESLOTEN!!!
Ik was natuurlijk blij, want ik wist dat ik gelijk had.

Afgelopen maandag kreeg ik echter wéér een brief van Intrum Justitia, er stond volgens hun nog een bedrag open. Ze hadden voor de gezelligheid maar even een nieuw dossiernummer aangemaakt uiteraard.
Ik naar het factuurnummer kijken en ja hoor, hetzelfde factuurnummer als in het allereerste dossier!
Mijn man belt woest met Intrum Justitia. De 1e medewerker gooit de hoorn er al op!
Dan bel ik zelf maar, ook woest ondertussen, de 2e medewerker staat mij wel te woord maar praat mij ondertussen ook constant na, wil me zeker uit de tent lokken, nou mooi niet dus!

Worden dingen nagekeken en uiteindelijk wordt er gezegd dat er per post een postenoverzicht gestuurd zal worden. Ik heb echter geen zin om daar op te wachten. Aangezien ik mijn bezwaar tegen deze nota voor 7-3-2011 moet ingedient hebben zul je dan net zien dat het postenoverzicht na maandag pas binnen komt.

Ik heb intussen gebeld met het Juridisch Loket en die heeft mij geadviseerd om nogmaals een aangetekende brief te sturen met daarin vermeld waarom ik het niet eens ben met de vordering en dat, wanneer zij van mening zijn dat dit niet klopt en het kunnen bewijzen, zij maar naar de rechter moeten stappen. Deze brief is vanmorgen bij hun binnengekomen dus ik ben benieuwd hoe dit nu gaat aflopen.

Ik heb zwart op wit staan dat alles is voldaan wat open stond, mogen zij nu maar constant nieuwe dossiers aanmaken en rekeningen sturen? Er is toch ergens een grens????