mamamama
door mamamama Sep 29, 2008 om 15:13
Geldzaken & recht

CMIB wil supersnel incasseren

Centraal medisch incasso bureau het CMIB is wel heel erg snel als het om incasso's gaat.

Na een behandeling bij de tandarts in de maand 7juli heb ik geen faktuur ontvangen. Toen wij in het weekeinde van 22 aug. met vakantie zouden gaan heb ik kort daarvoor, wat nog aan rekeningen open stond, via internet bankieren voldaan. Omdat ik nog steeds geen faktuur had gekregen van het NMT FenCS, heb ik eens goed de site van FNV_Menzis onze verzekeraar bekeken. Hierop las ik dat er een overeenkomst met bovenstaand bureau NMT was gesloten dat de rekeningen van tandartsen in t vervolg rechtstreeks naar Menzis gestuurd zouden worden. Ik gerust gesteld op vakantie.

Bij terugkomst zien we dat in de tussentijd 3 brieven Van het NMT in de bus lagen. Herinnering factuurdatum 22-08,Laatste herinnering factuurdatum 08-09 en een aanmaning van CMIB 17-09. Dus 17 en 9 dgn na elkaar. Maar van de factuur geen sprake. Ben direkt naar kantoor Menzis gestapt die niets konden doen en verwezen naar incasso bureau die ook niets konden doen.  De factuur van 121,90was niet bij hen gedeclareerd en is inmiddels opgelopen naar 173,23. Dat bedrag heb ik inmiddels over gemaakt met een bezwaarschrift er achteraan. Ikvoel me echter zwaar belazerd door deze instantie omdat ik nu na aanvraag van een kopie-factuur de datum van 23-09-2008 zie staan. Hoezo kopie? Volgens mij is een nieuwe faktuur gemaakt gezien de datum. Waar is dan het origineel? Ik heb hem niet.

Wie kan mij adviseren hoe nog meer te handelen mijn boete terug te krijgen? Uiteindelijk kan ik nu pas de kopie-factuur bij de verzekeraar declareren maar de datum klopt niet eens!

7561 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 29, 2008 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mamamama,

Toch is het niet geheel uitgesloten dat dit een digitaal gegenereerde kopie is. Op zo'n kopie staat dan de datum waarop de brief is gegenereerd en dat is dus niet de oorspronkelijke datum.

Met vriendelijke groet, Read3.