Dreiging vanuit Ziggo
Beste Kassa,
Omdat ik momenteel nog 2 maanden een kleine WW ontvang die 5 juni afloopt wil ik graag bezuinigen op zoveel mogelijk dingen. Inclusief Internet en Televisie.
Vandaar dat ik van Ziggo naar Vodafone wilde overstappen.
Hierop kwam een reactie van Ziggo in de vorm van een telefoongesprek.
In dit telefoongesprek werd mij een zodanig voordelig pakket beloofd dat ik daar graag mee verder zou willen gaan mits er een bevestiging werd gegeven van deze afspraken.
16 Februari heb ik hierover een e-mail gestuurd en geen reactie ontvangen.
24 februari krijg ik een factuur waarin duidelijk wel een verrekening wordt gegeven voor een garantie van de afstandsbediening die op hetzelfde moment in hetzelfde gesprek werd afgesproken, maar van het nieuwe pakket is geen spoor.
Hierop heb ik wederom een e-mail verstuurd en wederom een overstap aangevraagd naar Vodafone.
Nu word ik opeens bedreigd door Ziggo met een boete van 500 euro omdat er nu opeens wel sprake is van een nieuw contract met hun.
Kan dit zomaar?
Kunnen zij mij zomaar dreigen zonder zelf de afspraken na te komen?
Graag zou ik advies willen over hoe nu van deze ontzettende onbetrouwbare Ziggo af te komen zonder in serieuze geldproblemen te komen.
Met vriendelijke groet, Loes Op het Veld.
Topantwoord
Wat hebt u exact geschreven in uw beide mails? En hebt u een ontvangstbevestiging van die mails?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
In de e-mail van 16 februari heb ik aangegeven wat de afspraak inhoud en dat ik hier een nauwkeurige bevestiging van wil hebben anders
"mag u mij als klant af beschouwen".
In de e-mail van 24 februari vraag ik wat er aan de hand is omdat er op de factuur geen sprake is van de gemaakte afspraken.
De e-mails zijn via de site gegaan; anders kun je hen niet e-mailen.
Op de mail wordt dan inderdaad een automtische ontvangstbevestiging gegeven.
In de e-mail van 16 februari heb ik aangegeven wat de afspraak inhoud en dat ik hier een nauwkeurige bevestiging van wil hebben anders
"mag u mij als klant af beschouwen".
In de e-mail van 24 februari vraag ik wat er aan de hand is omdat er op de factuur geen sprake is van de gemaakte afspraken.
De e-mails zijn via de site gegaan; anders kun je hen niet e-mailen.
Op de mail wordt dan inderdaad een automtische ontvangstbevestiging gegeven.
Naar mijn mening bent u, mede gezien de tweede reactie, duidelijk geweest t.a.v. uw voorbehoud. Nu ziggo zich kennelijk niet aan de afspraken houdt kan er dan ook geen sprake zijn van een overeenkomst. Als ik was zou ik iets in deze strekking opstellen en via het webformulier op de site en schriftelijk aan hen mededelen.
Zoals u het omschrijft, hoeft u niet te betalen. Ik ga ervan uit dat de ontvangstbevestiging ook de tekst van uw mail bevat. Wijs ze hier dus op. Maak zonodig een screenshot van de pagina met uw tekst voordat u deze verzendt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Hallo Lohv,
Dien bij Ziggo een klacht in ,
https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/contact/klacht/
Contactformulier ,
https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/contact/formulier/
Hallo Marita,
Dankjewel voor je reactie.
Ik heb nu een webformulier als een klachtformulier ingevuld.
Vriendelijke groet, Loes.
Graag gedaan , succes . Met vr,gr.
Open een topic hierover op https://community.ziggo.nl Dat is eigenlijk een forum waar gebruikers van Ziggo elkaar helpen, maar sommige problemen worden opgepakt door Webcare van Ziggo. Aan Webcare heb je meer dan aan medewerkers van klantenservice.
Vraag dus in je topic of een Webcare medewerker je kan helpen omdat je er met de klantenservice niet uit komt.
Dankjewel Carola,
Ik heb net een forum aangemaakt en hoop dat je gelijk hebt en Webcare mij wel fatsoenlijk kan helpen.
Je kunt de medewerkers van Ziggo ook een persoonlijk berichtje sturen door op hun gebruikersnaam te klikken. Iedere gebruiker waar Ziggo achter staat, is een medewerker van Ziggo. Kies er 1 uit die op die dag actief is (kijk morgen even).
Ziggo 44 euro 50 (stelletje afzetters..)
Vodafone 39 euro 50 (eerste jaar)
Weet waar je aan begint, helemaal als Ziggo wel goed werkte, om slechts 5 euro per maand te 'besparen'. Service bij Ziggo is waardeloos bij Vodafone is het pas echt een ware hel.
Fusie tussen Ziggo en Vodafone: http://nos.nl/artikel/2087252-wat-merken-we-van-een-fusie-tussen-vodafone-en-ziggo.html
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerSchimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer