MW86
door MW86 Jan 14, 2023 om 13:57
Geldzaken & recht

Dubbele betaling Toolstation

Ik heb 22 December een internet bestelling gedaan bij de webshop van de Toolstation. Ik kreeg die dag na de Ideal betaling, welke bevestigd was, een melding op de retour pagina van Toolstation dat de bestelling mislukt was. Het betaalde bedrag via Ideal is €55,63.

Ik heb toen telefonisch contact gehad met de Toolstation klantenservice en deze vertelde mij dat er een bekende storing was en vroeg of ik nogmaals de bestelling wilde plaatsen en betalen. Ik hoorde de klantenservice medewerker zeggen dat ik het reeds betaalde bedrag van de eerste mislukte bestelling teruggestort zou krijgen binnen 3 tot 5 werkdagen.

Ik ging hiermee akkoord en betaalde de bestelling voor een tweede keer en heb de artikelen opgehaald.

Nu is het 14 januari en ik heb nog steeds geen geld ontvangen. Het is zelfs zo dat ik een paar keer per week per mail contact had met de klantenservice van de Toolstation die nu blijft volhouden dat het geld van de eerste bestelling niet bij hun is. Ik krijg daarbij printscreens per mail toegestuurd van hun betalingssysteem waar een bestelling bij staat die niet gelukt is. Naar mijn weten gaat hierbij om het "Braintree by Paypal" betalingssysteem.

Ik heb telefonisch contact gehad met mijn bank die concluderen dat de betreffende Ideal betaling wel overgemaakt is. Het geld staat ook niet meer op mijn rekening. Hier heb ik bewijs van en deze transacties heb ik ook gedeeld met de Toolstation.

Ik ben nu 23 dagen en 15 e-mails verder en heb nog geen geld. De klantenservice van Toolstation blijft volhouden dat het geld niet bij hun is. Het is mij ondertussen duidelijk dat ik er met de klantenservice van de Toolstation niet uit kom.

Is het mijn taak om uit te zoeken waar het geld is? Of is Toolstation verantwoordelijk voor Ideal betalingen die aan hun worden gedaan? Hoe krijg ik mijn geld terug??

1926 5 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2023 om 14:10
16887 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt het tevgeel betaalde terugvorderen en zie dan o.a. https://wetboekplus.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6-artikel-203-onverschuldigde-betaling/ en is hier een voorbeeldbrief vinden: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ en zie

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
Ik zie dat de ervaringen met deze leverancier niet slecht zijn. https://nl.trustpilot.com/review/www.toolstation.com
Indien men is aangesloten bij een keurmer kunt u ook via dat keurmerk een klacht deponeren, ik zie op hun site geen vermelding van een keurmer.
Dan is er ook nog de optie Klachtenkompas toolstation

MW86
door MW86 Jan 14, 2023 om 16:16
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de hulp! Heb al een klacht ingediend bij het klachtenkompas. Volgende stap zou een vordering zijn.

Topantwoord

sira
door sira - Jan 14, 2023 om 14:51
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ik hoorde de klantenservice medewerker zeggen dat ik het reeds betaalde bedrag van de eerste mislukte bestelling teruggestort zou krijgen binnen 3 tot 5 werkdagen
Dit is natuurlijk wel vlak voor de feestdagen fout gegaan. Veel werknemers nemen een aantal dagen vrij. Administratie werkt doorgaans niet in het weekend, dus dan hebben we het over 15 werkdagen. Voor iemand die op z'n geld zit te wachten, is dat lang en zeker als er gezegd is binnen 3 tot 5 werkdagen.

Twee dingen die u kunt doen:
1) U schrijft ze een brief en email en stelt daar een termijn in wanneer het geld op uw rekening moet staan.
Herinner ze in uw brief aan artikel 4 (betaling) van hun leveringsvoorwaarden.
2) Neem uw bankafschrift en andere bewijzen mee en ga er langs, ze hebben zoveel vestigingen in Nederland, er zal er vast 1 in uw buurt zitten.

MW86
door MW86 Jan 14, 2023 om 16:21
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie! Aangezien ik al een paar weken contact heb met de klantenservice, wil ik ook dat deze over de brug komen met een oplossing. Heb in ieder geval al een klacht ingediend en volgende stap zal het terugvorderen van mijn geld zijn.

sira
door sira Jan 14, 2023 om 16:54
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Dank voor het melden en succes

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 14, 2023 om 15:33
2119 Antwoorden / Vragen

Het geld is van uw rekening maar welk bewijs hebt u dat het op hun rekening staat? Als ik PayPal zie staan wordt ik al achterdochtig. Anderzijds heb ik geen idee hoe je dat dan aanpakt.

MW86
door MW86 Jan 14, 2023 om 16:25
Antwoorden / 1 Vragen

Toolstation wil enkel de melding in hun betalingssysteem sturen. Ik zie in hun mails dat dit paypal betreft. Echter heb ik betaald via de ideal link welke ik aangeklikt heb op de website van Toolstation. Ik zie ook op mijn afschrift dat het geld overgemaakt is op een Duitse rekening tnv Toolstation.

rj
door rjw Jan 14, 2023 om 17:35
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is er mis met Paypal? Dat wordt over de hele wereld gebruikt.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 14, 2023 om 19:20
7225 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt nog eens uitgebreid verslag doen van deze ervaring misschien leest de juiste persoon deze of geeft het door.

https://www.toolstation.nl/contact