he
door henkvanasperen Jul 30, 2013 om 15:22
Geldzaken & recht

Eenmalig machtiging

wat betekent het woord eenmalige machtiging
volgens de RABOBANK kan je daar mee zoveel geld van je rekening halen zo veel als je wilt, keer op keer. ergens in 2080 heb ik vermoedelijk zoiets aan mijn album nl gegeven en nu viel het mij op dat ze daar alle jaren gewoon mee door zijn gegaan en de RABOBANK vind het heel gewoon en moet het zelf maar oplossen. ben mijn geld dus kwijt dus geef nooit meer een eenmalige machtiging

6707 17 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 30, 2013 om 15:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Maar heeft u dit al die jaren nooit gemerkt?Heeft u nu wel de machtiging ingetroken? Maar 1 malig is bij mij ook een keer. Hoe heeft u die machtiging vasr gesteld per internet of met een kaart?

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2013 om 15:42
16849 Antwoorden / 108 Vragen

U gaat me toch niet vertellen dat u dit nu pas opmerkt? En ik denk ook dat u 1980 bedoelt, 2080 is nog heel ver weg.

@valerius-2, dat zal dan wel een kaart gebeurt zijn, in 1980 was internet (naar mijn bescheiden mening) nog niet zo populair ;-)

he
door henkvanasperen - Jul 30, 2013 om 15:47
2 Antwoorden / 4 Vragen

nee het ging om een klein bedrag en dat is me ontgaan maar het gaat om het woord eenmalig dat betekend bij de rabo bank ga je gang maar ze hebben denk ik nog noot naar het woord eenmalig gezocht ze geven daar een andere uit leg over. het betekend volgen hun ga je gang maar wij wassen onze handen in onschuld goede raad geef nooit een eenmalige machtiging af

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2013 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo henkvanasperen,

Je kunt ten onrechte afgeschreven bedragen laten storneren:

U kunt een incasso terugboeken via Rabo Internetbankieren. Dit geldt alleen voor de incassovarianten met een terugboektermijn. De automatische Nederlandse incasso, de automatische Euro-incasso en de eenmalige Euro-incasso kunt u binnen 8 weken (56 kalenderdagen) storneren. De eenmalige Nederlandse incasso en de automatische incasso kansspelen kunt u niet terugboeken, deze hebben geen terugboektermijn.
Boek incasso terug
Terugboektermijn verlopen?

Is de terugboektermijn verlopen? Of bent u het niet eens met de incasso, maar heeft deze geen terugboektermijn? Vraag dan aan de incassant om het bedrag aan u terug te storten.

Lukt dit niet, neem dan binnen 13 maanden na de incasso contact op met uw eigen Rabobank. Uw bank kan dan een procedure 'Melding Onterechte Incasso' opstarten.
Melding Onterechte Incasso

Bij een Melding Onterechte Incasso controleren zowel uw bank als de bank van de incassant of u een machtiging heeft gegeven en of deze van toepassing is op uw situatie. Wordt er een onterechte incasso vastgesteld, dan wordt het geld teruggeboekt op uw rekening. De procedure neemt doorgaans niet meer dan één maand in beslag.

Bron: klik hier.

Lees ook even wat Consuwijzer hier over schrijft!!
Klik[url=http://www.consumentenbond.nl/test/geld-verzekering/betalen-en-sparen/betaalrekeningen/Extra/Eenmalige-machtiging-online/] hier.[/url

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2013 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

OT
zal wel 2008 zijn ipv 2080 denk je ook niet? ;-)

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2013 om 15:55
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 30 jul 2013, 15:49]@tenormin,

OT
zal wel 2008 zijn ipv 2080 denk je ook niet? ;-)

Vind 1980 wel leuk klinken; denk natuurlijk ook aan 2008. Evenzo, toch 5 jaar niet opmerken, al is het maar een klein bedrag, lijkt mij best wel lang.

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2013 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@henkvanasperen,

Heb je eigenlijk al eens contact opgenomen met mijnalbum.nl??
Lijkt me toch niet onverstandig.
Heb je toen soms een 'GoldAccount' aangeklikt?
Lidmaatschap van het Gold Account wordt aangegaan voor een periode van één jaar (12 maanden) met automatische verlenging. Lidmaatschap van het Gold Account kan ten allen tijde worden opgezegd door op de profielpagina het vakje Gold Account verlengen uit te vinken. Het Gold Account loopt dan automatisch af wanneer het lidmaatschapsjaar is verlopen.
Ze zullen m.i. niet zomaar geld incasseren!
Zo ja, dan zou ik dit maar eens uitvinken!!

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Jul 30, 2013 om 17:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 30 jul 2013, 17:35] Het Gold Account loopt dan automatisch af wanneer het lidmaatschapsjaar is verlopen.

Met vr.gr.
Nu heb ik hier toch mijn bedenkingen bij, want een stilzwijgende verlenging van een jaar na de eerste contractsduur mag niet meer.

ro
door ron530 - Jul 30, 2013 om 17:53
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik zat ook al op die site te snuffelen, en wat edrick3 stelt klopt als een zwerende vinger. Heeft u toen een éénmalige bestelling gedaan en daar ook via een éénmalige machtiging voor betaald dan mag mijnalbum.nl niet nog een keer incasseren. Bent u toen voor het gemak goldmember geworden dan betreft het geen éénmalige machtiging maar een machtiging tot wederopzegging membership. Edoch de Rabobank in deze treft geen blaam zij voeren enkel opdrachten uit die u ze opdraagt.

alfatrion
door alfatrion - Jul 30, 2013 om 18:05
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Als er een betaalde overeenkomst tot stand is gekomen en de gebruiker destijds zijn algemene voorwaarden correct heeft verstrekt dan is het contract 1 december 2011 van rechtswege beëindigd. Vanaf deze datum mogen overeenkomsten voor bepaalde tijd alleen nog kunnen worden omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Nu daar geen spraken van is kan deze voorwaarde worden vernietigd en vernietiging heeft terugwerkende kracht.

Hier is dat in ieder geval tot 1 december 2011. Afhankelijk van de omstandigheden is misschien ook mogelijk om verder terug te gaan doch met een maximum van drie jaar. Als er geen overeenkomst tot stand is gekomen dan kan er tot vijf jaar terug worden teruggevorderd.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2013 om 18:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@alfatrion

Hoe weet u dat er geen overeenkomst voor onbepaalde tijd is?

"Ts heeft vermoedelijk zoiets gegeven, enz enz. Kijkt vijf jaar niet zorgvuldig naar zijn bankrekening" en nu zou dat teruggevorderd kunnen worden? Ts weet zelf niet eens wat hij gedaan heeft.

alfatrion
door alfatrion - Jul 30, 2013 om 18:56
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op dinsdag 30 jul 2013, 17:53]Edoch de Rabobank in deze treft geen blaam zij voeren enkel opdrachten uit die u ze opdraagt.
De bank kan verweten worden dat ze niet gecontroleerd hebben of en welke machtiging het bedrijf heeft verkregen. De verplichting heeft de bank zowel op basis van ongeschreven recht, omdat de bank anders diefstal zou faciliteren, als wel op grond van de overeenkomst tussen Currence, de partij die automatische incasso's mogelijk maken, en de bank.

alfatrion
door alfatrion - Jul 30, 2013 om 19:00
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 30 jul 2013, 18:38]Hoe weet u dat er geen overeenkomst voor onbepaalde tijd is?
Ik had het over de geciteerde algemene voorden. Deze gaan uit van een stilzwijgende verlening met een jaar, dus bepaalde tijd.

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 30 jul 2013, 18:38]Kijkt vijf jaar niet zorgvuldig naar zijn bankrekening" en nu zou dat teruggevorderd kunnen worden?
De bewijslast zou uiteraard een probleem op kunnen leveren. Dat is een kwestie van kijken welk bewijs er is en welke standpunten deze onderbouwen.

audb
door audb - Jul 31, 2013 om 12:14
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn zelfs bedrijven zoals www.condoomactie.nl die een Ideal betaling gebruiken als een doorlopende machtiging oppassen dus wat je doet.
Mocht het gebeuren dan kan je bij de bank het geld laten storneren en blokkeer meteen de rekening nummer.

nhalink
door nhalink - Jul 31, 2013 om 12:48
21 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien een verwarring in de nuance van éénmalige machtiging voor betaling of machtiging voor éénmalige betaling ?

In de praktijk is het trouwens zo dat bedrijven geld af kunnen schrijven van rekeningen zonder dat ze de daadwerkelijke machtiging hoeven te tonen, pas als de rekeninghouder bezwaar maakt moet het bedrijf de machtiging daadwerkelijk ophoesten.

simon55
door simon55 - Jul 31, 2013 om 13:10
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo henkvanasperen U kijkt wel n hele lange tijd vooruit 2080

maanaap
door maanaap - Jul 31, 2013 om 21:38
45 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte heer Van Asperen,

Een eenmalige machtiging mag maar eenmalig geincasseerd worden.
de eenmalige machtiging is niet te storneren, wat wel het geval is bij andere machtigingsvormen.

M.vr.gr.
maanaap