stoffelen
door stoffelen Jun 13, 2016 om 12:54
Geldzaken & recht

Erfenis

Mijn man zijn zuster is getrouwd en heeft geen kinderen.Ze hebben aardig wat geld en enkele huizen.Ze zeggen zelf dat de zusters en broers van beiden niks erven,Ze willen het allemaal aan een buurmeisje geven die door hen bijna als eigen kind is opgevoed.Kan dat?

723 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2016 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard kan dat. Zij kunnen over hun eigen vermogen beschikken op de manier zoals zij zelf willen. Ze dienen dan wel een testament opgemaakt te hebben.

fr
door frans56 - Jun 13, 2016 om 13:55
230 Antwoorden / 9 Vragen

klopt helemaal wat "tijger1"  schrijft.  Zonder kinderen heeft een getrouwd iemand alleen een erf plicht voor de huwelijks partner.
Voor de rest is zo iemand helemaal vrij om te bepalen naar wie een erfenis gaat. Maar dan wel MET een testament.  Zonder testament
gaat een erfenis naar broers en zussen.   Toevallig enkele weken geleden uitgezocht omdat ikzelf ook geen partner/kinderen heb.
tip:  Vraag een vrijblijvend gesprek aan bij een notaris in uw eigen woonplaats, die zal ook bevestigen dat deze persoon helemaal vrij is
om in een testament te bepalen naar wie een erfenis gaat.

edrick3
door edrick3 - Jun 13, 2016 om 14:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, maar alleen als dit met een testament is vastgelegd.

Kijk eens hier voor wat info.

me
door mein33 - Jun 13, 2016 om 14:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@stoffelen,

Uw schoonzus en zwager bepalen in dit geval zelf wat er met hun nalatenschap gebeurt na hun beider overlijden, als zij het e.e.a. maar wel in een testament (bij een notaris) hebben vastgelegd.

Cookies
door Cookies - Jun 13, 2016 om 15:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom zou het niet kunnen/mogen? Het is toch hun geld? Als zij willen, mogen zij zelfs bakken vol geld in de sloot gooien.