ha
door hans69 Feb 9, 2015 om 19:14
Geldzaken & recht

Euro loterij

L.S,
bij het nakijken van mijn bankafscchrift kwam ik tot de ontdekking dat er een bedrag van € 45-afgeschreven is.De euroloterij waar ik lid van
ben geworden.Zeker dat ik sliep,want ik kan mij niet herinneren ooit lid geworden te zijn van deze
loterij.
Inmiddels via de bank toekomstige afschrijvingen
late blokkeren.maar is er nog een kans dat ik mij
€ 45- terug krijg?je kunt nl niet een loterij storneren.
of ben ik gewoon opgelicht?
hans69

4223 13 Rapporteer

komsja
door komsja - Feb 9, 2015 om 19:31
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@hans69
Alles is mogelijk tegenwoordig,maar dat een 1 of andere loterij zomaar 45 eurie van uw rekening afschrijft zonder dat u zich kan herinneren ooit lid geworden te zijn van die loterij!!! dan denk ik dat u wellicht uw rekeningnummer ergens heeft ingevuld
Maar dat zijn mijn simpele gedachten want ik heb weinig verstand van het hele pc en internet gebeuren.
Maar hoe onkundig en dom ik ook ben wat betreft pc en internet,zal ik never nooit zomaar m,n rekeningnummer doorgeven.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2015 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u het bedrag niet kunt storneren, moet u bij uw bank een MIO procedure starten. De bank vraagt dan bij dat bedrijf de door u afgegeven machtiging tot automatische incasso op, als het goed is hebben ze die natuurlijk niet, en dan haslt de bank het geld terug.

komsja
door komsja - Feb 9, 2015 om 20:26
1064 Antwoorden / 218 Vragen

haslt het geld terug???
verklaar u nader

tenormin
door tenormin - Feb 9, 2015 om 20:37
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=komsja schreef op maandag 9 feb 2015, 20:26]haslt het geld terug???
verklaar u nader

"en dan haalt de bank het geld terug".

valerius-2
door valerius-2 - Feb 9, 2015 om 21:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Hoe vaak kijk u de afschrijvingen na, als u dat geregeld doet dan kan u ook veel sneller reageren en dan is het niet zo moeilijk om te storneren..

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2015 om 12:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2,

.....en dan is het niet zo moeilijk om te storneren.......

TS schrijft: je kunt nl niet een loterij storneren.

Incasso van een loterij:
Wilt u een incasso van een loterij terugboeken? Dit is helaas is niet mogelijk. Wilt u in de toekomst voorkomen dat de loterij bedragen van uw Betaalrekening incasseert? Neem dan contact op met de loterij om uw deelname stop te zetten. Of vraag de bank om het rekeningnummer van de loterij te blokkeren.

me
door mein33 - Feb 10, 2015 om 18:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hans69,

Met alleen het blokkeren van de automatische incasso, terecht of onterecht, bent u er nog niet.
Zij zullen u nu zeer zeker gaan bestoken met een vordering op de deelname gelden en u t.z.t. een incassobureau op uw dak sturen.
U zult zelf contact moeten opnemen met de Euroloterij om te verifiëren op welke wijze u zich, volgens hen, heeft aangemeld als deelnemer en hoe zij aan uw personalia, bankgegevens en de machtiging tot automatische zijn gekomen.
U geeft te kennen dat u het zich niet kunt herinneren ooit lid geworden te zijn, maar het zich niet kunnen herinneren is geen (goed)verweer, vergeetachtig zijn we allemaal op z'n tijd, u moet het zeker weten.
Het is wel aan de Euroloterij om aan te tonen (bewijzen) op welke wijze en wanneer u zich zou hebben aangemeld, kunnen ze dat niet dan kunt u ontbinding van deze ongeldige overeenkomst eisen.

Succes.

komsja
door komsja - Feb 10, 2015 om 18:16
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Wat mein33 zegt is een heel duidelijk antwoord op de vraag van hans69

ha
door hans69 - Feb 11, 2015 om 14:58
54 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=mein33 schreef op dinsdag 10 feb 2015, 18:01]@hans69,

Met alleen het blokkeren van de automatische incasso, terecht of onterecht, bent u er nog niet.
Zij zullen u nu zeer zeker gaan bestoken met een vordering op de deelname gelden en u t.z.t. een incassobureau op uw dak sturen.
U zult zelf contact moeten opnemen met de Euroloterij om te verifiëren op welke wijze u zich, volgens hen, heeft aangemeld als deelnemer en hoe zij aan uw personalia, bankgegevens en de machtiging tot automatische zijn gekomen.
U geeft te kennen dat u het zich niet kunt herinneren ooit lid geworden te zijn, maar het zich niet kunnen herinneren is geen (goed)verweer, vergeetachtig zijn we allemaal op z'n tijd, u moet het zeker weten.
Het is wel aan de Euroloterij om aan te tonen (bewijzen) op welke wijze en wanneer u zich zou hebben aangemeld, kunnen ze dat niet dan kunt u ontbinding van deze ongeldige overeenkomst eisen.

Succes.

ha
door hans69 - Feb 11, 2015 om 14:59
54 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=hans69 schreef op maandag 9 feb 2015, 19:14]L.S,
bij het nakijken van mijn bankafscchrift kwam ik tot de ontdekking dat er een bedrag van € 45-afgeschreven is.De euroloterij waar ik lid van
ben geworden.Zeker dat ik sliep,want ik kan mij niet herinneren ooit lid geworden te zijn van deze
loterij.
Inmiddels via de bank toekomstige afschrijvingen
late blokkeren.maar is er nog een kans dat ik mij
€ 45- terug krijg?je kunt nl niet een loterij storneren.
of ben ik gewoon opgelicht?
hans69

tenormin
door tenormin - Feb 11, 2015 om 16:57
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 11 feb 2015, 16:44]@hans69

U hoeft niet te quoten, maar u kunt uw reactie in het grijze vak tikken.

Nou, de quote komt in het grijze vlak, antwoord komt toch in het witte gedeelte? ;-)

komsja
door komsja - Feb 11, 2015 om 18:00
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@hans69
Beste hans
Als antwoord geeft u nu voor de tweede keer hetzelfde als uw vraag,als u wil reageren op een reactie dan hoeft u alleen maar even naar beneden te scrollen en dan ziet u vanzelf de grote letters REAGEREN.Hoe moeilijk kan dat zijn,ja ik weet dat dat voor iemand die dat zegt,zelf de ballen verstand er van heeft erg brutaal klinkt,maar zelfs ik weet (tot ongenoegen van een aantal unit,s hier)hoe je een reactie moet plaatsen.

me
door mein33 - Feb 11, 2015 om 18:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hans69,

Om te reageren moet u even naar de onderzijde van deze pagina scrollen tot u bij het vak "reageren'" komt.
Eén muisklik geven in dit vak en uw cursor gaat knipperen, vervolgens u kunt uw reactie intypen.
Druk daarna op het rode vak "reageer" en uw reactie wordt geplaatst.

vr.gr. mein33