ro
door rody07 Sep 4, 2016 om 14:35
Geldzaken & recht

Finqus bank

Wij hadden een doorlopend krediet bij de dsb bank deze is nu overgenomen door Finqus bank en heb aan hun gevraagt of onze lening overgezet kan worden naar persoonlijke lening omdat de rente zo hoog is en het antwoord was dat het niet kan. weet iemand hoe wij het wel voor elkaar kunnen krijgen omdat te veranderen of staan hun in hun recht. Alvast vriendelijk bedankt.

18965 5 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 4, 2016 om 14:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Stelt u deze vraag n.a.v. het kijken naar de uitzending van gisteren?

ro
door rody07 Sep 4, 2016 om 15:22
0 Antwoorden / 3 Vragen

Ook dat, want heb ook naar deze uitzending gekeken en hoorde dat binnenkort de bank je doorlopend krediet mag overzetten naar persoonlijk krediet maar ik heb al in mei aan de bel getrokken bij Finqus en kreeg het antwoord dat het zo is afgesloten en dat het zo ook blijft dus was het voor ons niet mogenlijk om het om te zetten aangezien wij al heel veel aan rente hebben betaald en er nu nog vier jaar aan vast zitten op een doorlopend krediet.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2016 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De bank mocht zo'n lening altijd al overzetten, maar als ze dat niet willen, houdt het op. Misschien kunt u een klacht indienen bij Consuwijzer/ de AFM.

Ik ga er maar van uit, dat u niet kunt overstappen naar een andere bank.

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Sep 4, 2016 om 16:05
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Finqus=DSB:https://www.finqus.nl/over-finqus
Ze verstrekken geen nieuwe leningen.
Is het niet mogelijk dat de rente verlaagd wordt, of dat u het bij een andere bank oversluit naar een persoonlijke lening?

ma
door marttcob - Sep 15, 2016 om 10:40
1 Antwoorden / Vragen

Als antwoord op je vraag, ik heb ook een doorlopend krediet bij dsb en het schiet maar niet op met aflossendoor de hoge rente. Nu ben ik benaderd door Finqus of ik de doorlopende krediet om wou zetten naar een persoonlijk krediet, daar heb ik mee ingestemd en wat schets mijn verbazing , een nieuw krediet en met zes jaar er vanaf tegen o % rente , alleen maar de aflossing. Dus het kan wel, ze hebben zoveel winst gemaakt .

edrick3
door edrick3 - Sep 15, 2016 om 10:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Finqus is de nieuwe handelsnaam van 'DSB bank N.V. in faillissement' en gevestigd in Wognum, Noord Holland. Wij beheren de hypotheken en consumptieve kredieten van klanten van DSB Bank. Finqus verstrekt geen nieuwe leningen en het is niet mogelijk om van bestaande leningen opnames te doen.
(Bron)
Heb je geen mogelijkheid om het aflossingsbedrag te verhogen?
Heb je via het goede kanaal contact gehad?
Kijk eens bij de contactmogelijkheden hier.

Klantenservice Team B
Postbus 219
3000 AE Rotterdam

info@finqusadministratie.nl