bo
door boefje71 Jul 11, 2008 om 11:16
Geldzaken & recht

Garantie bij Bart Smit maar 2 weken!

Bij de aankoop van mijn Wii (spelcomputer) bij Bart Smit werd mij mondeling medegedeeld dat Bart Smit maar 2 weken garantie gaf en na deze periode ik direct contact moest opnemen met de fabrikant.

Ik gaf aan dat dit volgens de wet niet kon maar de verkoopster bleef het herhalen. Ik gaf aan dat er ook nog artikelen in het Wetboek staan waar iedere verkoper/koper zich aan dient te houden.
Daar hadden ze niets mee te maken want zo zijn nu eenmaal de regels bij Bart Smit.

Dit werd mij overigens verteld NADAT ik alles had afgerekend.

Ik heb gelukkig geen problemen met mijn Wii maar als er binnen de garantie van 2 jaar iets gebeurt, kan ik dan gewoon naar bart Smit en volhouden dat hun verantwoordelijk zijn in deze garantie periode?

En volgens Bart Smit heb ik 1 jaar garantie op de Wii terwijl er duidelijk in alle bijbehorende boekjes en garantie bewijs staat dat het 2 jaar is.
Dit even terzijde.

Kan Bart Smit maar roepen dat ze maar 2 weken garantie geven en ik daarna direct met de fabrikant contact op moet nemen?

Met vriendelijke groet,

Boefje71

1266 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 11, 2008 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag boefje71,

Je schrijft: Kan Bart Smit maar roepen dat ze maar 2 weken garantie geven en ik daarna direct met de fabrikant contact op moet nemen?

Nee, dat kan deze slechte firma niet zo maar roepen. Juridisch gezien heb je een koopovereenkomst (inclusief de garantie) met de verkoper en niet met de fabrikant. Overigens is het niet wettelijk verboden om dat zo te zeggen tegen de klant, maar de klant kan op zijn strepen gaan staan en het defecte produkt gewoon afgeven aan de verkoper, die dan vervolgens verantwoordelijk is voor voor het afwikkelen van de garantie. Overigens heeft Lidl hetzelfde onredelijke beding in zijn supermarkten hangen.

Zie: het BW7 boek 7.

Advies: helemaal niets kopen bij Bart Smit!

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2008 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg dat van de week te horen nadat ik afgerekend had....

Maar in oktober hebben we 2 ds lite gekocht en werd dit niet gezegd. Bij dochterlief reageerde het scherm niet meer naar behoren en ben dus toen terug gegaan naar Bart Smit. Ook ik legde uit, dat ik ben hen gekocht had ed. Maar binnen half jaar mag je gratis sturen naar Nintendo en daarna naar een ander adres wat je dus moet betalen. Hebben ze bonnetjes van in een map (bij onze Bart Smit dan) zitten.
Heb dus ook de Nintendo daarheen gestuurd en ik moet zeggen binnen 2 weken hadden we een nieuwe ds thuis.
Dus ik maakte me niet zo'n zorgen om deze uitspraak omdat het bij de ds dus geen probleem bleek te zijn.
Hoop niet dat de wii kapot gaat oid. Maar ja hij was daar wel het goedkoopste (229 euro) terwijl hij bij de Bart Smit in ons dorp gewoon 245 kost?!