ki
door kinnie Nov 7, 2013 om 20:37
Geldzaken & recht

Garantie op aankoop combi magnetron kringloopwinkel?

Vanmiddag heb ik bij de kringloopwinkel een combi magnetron gekocht. de rpijs was eigenlijk 35,- euro maar omdat er 2 nieuwe zekeringen in moesten mocht ik hem meenemen voor 20,- euro en zelf de zekeringen erin doen. o gezegd zo gedaan. Thuisgekomen de nieuwe zekeringen erin gedaan en de taal ingesteld, handleiding opgezocht op internet en toen met m'n dochter aan de slag en wraps gemaakt. Toen de wraps klaar waren, ze eruit gehaald en de deur van de magnetron weer dichtgedaan en toen ineens...pats.... tv uit, magnetron uit...ik in de stoppenkast gekeken en ja hoor, 1 stop doorgeslagen. Die weer aangezet maar de magnetron deed het niet meer! Geen idee wat er met het ding aan de hand is, misschien kortsluiting Kan ik hier zelf iets aan doen? Zo niet, kan ik teruggaan naar de kringloopwinkel met de magnetron en m'n geld terug vragen? Voor mij is 20,- euro een heel bedrag en een veel duurdere kan ik mij niet veroorloven, vandaar dat ik ook naar de kringloopwinkel gegaan ben.

2871 16 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 7, 2013 om 21:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nu ja garantie? Ga eens gewoon vriendelijk bij de kringloop praten vraag hoe dat nue verder kan gaan. Er zal daar best een oplossing voor worden gevonden.

zoekster
door zoekster - Nov 7, 2013 om 21:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het lijkt erop dat je de magnetron leeg hebt aangezet. Want je haalde de wraps eruit en daarna deur dicht en toen ging het mis.
Er moet altijd wat in de magnetron staan als je hem aanzet.

mahadma
door mahadma - Nov 7, 2013 om 21:15
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Garantie? Waarschijnlijk niet of een zeer korte periode van max 1 maand als je dat al krijgt. Maar zoals Valerius al zegt, ga eens praten, niet geschoten is altijd mis, maar rechten? Dat hangt af wat de winkelvoorwaarden zijn.

ki
door kinnie - Nov 7, 2013 om 21:28
36 Antwoorden / 21 Vragen

@Zoekster. De magnetron piepte ten teken dat ie klaar was. Toen hebben we de wraps eruit gehaald en op het moment dat we de deur weer dichtdeden hoorden we...pats. Hij heeft dus niet leeg aangestaan.

zoekster
door zoekster - Nov 7, 2013 om 21:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Oké, ik vond het vreemd dat hij niet meteen op tilt sloeg, maar dat eerst die wraps erin zijn gegaan en pas nadat je ze eruit had gehaald en de deur dicht deed de stop doorsloeg.
Misschien zat er dan toch iets los dat met het dichtdoen van de deur de boel mis ging?
Terug dan maar met dat ding naar de Kringloop. Vraag of ze hem daar willen nakijken voor je. Al stuk na een dag dat lijkt me niet acceptabel (tenzij je zelf iets niet goed hebt gedaan met het plaatsen van de zekeringen).

costnix
door costnix - Nov 7, 2013 om 21:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de kringloopwinkels heb je garantie tot de winkeldeur,

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 7, 2013 om 23:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hallo,
Even buiten de garantiekwestie om.
U moest 2 zekeringen vervangen en heeft at zeer gevaarlijke klusje zelf uitgevoerd.
Als u wist hoe gevaarlijk een magnetron van binnen is had u het nooit gedaan.
De zekeringen vliegen eruit als er een storing of defect optreed.
Het vervangen hiervan heeft geen nut omdat de werkelijke oorzaak niet is verholpen. De oplossing zal zeer tijdelijk zijn want het ding is stukgegaan.
In mijn beleving zal de kringloop u vast graag helpen, ook zij hebben klanten en klantenbinding nodig.

Succes

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2013 om 23:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het open maken van een magnetron wordt, zeker voor een leek, niet aanbevolen. U zegt er moesten twee nieuwe zekeringen in, wist u dan wat voor zekeringen? Of kreeg u die mee van de kringloop? Dan moeten hem toch opengehaald hebben om te weten wat er mis aan was, raar dat ze die nieuwe zekeringen er dan niet meteen hebben ingezet.

Ik zou er maar mee teruggaan. Ook bij kringloopwinkels heeft men soms nog een korte tijd garantie.

ki
door kinnie - Nov 7, 2013 om 23:09
36 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien heeft degene die de magnetron bij de kringloopwinkel gebracht heeft gezegd dat er nieuwe zekeringen in moeten? Ik weet het niet. De meneer van de winkel zei iig dat ze dat zelf niet wilden doen en dat het heel gemakkelijk was om zelf te doen. Dat was ook zo. Maar ik zal morgen even teruggaan en dan zie ik wel hoe het afloopt.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 8, 2013 om 03:28
619 Antwoorden / 29 Vragen

Kringloopwinkel krijgt ook de spullen gratis van de vorige eigenaren, als gebruik zijnde in de meeste gevallen.

Er zou bij u een lichtje op moeten gaan: waarom moesten twee nieuwe zekeringen in?

Er zit geen twee jaren wettelijke garantie op het gebruikte apparaat.

Kringloopwinkel heeft ook niet de volle mep berekend.

Je zou de Kringloopwinkel kunnen beschouwen als een koop op Marktplaats of de rommelmarkt.

Een desillusie rijker: u kocht een kat in de zak! Op voorhand kon de Kringloopwinkel dit ook niet willen) weten.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 8, 2013 om 03:31
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 7 nov 2013, 21:14]Het lijkt erop dat je de magnetron leeg hebt aangezet. Want je haalde de wraps eruit en daarna deur dicht en toen ging het mis.
Er moet altijd wat in de magnetron staan als je hem aanzet.

Door het dichtslaan is waarschijnlijk de kortsluiting ontstaan.

Voor hetzelfde geld zou zij mogelijk kunnen worden geëlektrocuteerd.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 8, 2013 om 03:32
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=costnix schreef op donderdag 7 nov 2013, 21:55]Bij de kringloopwinkels heb je garantie tot de winkeldeur,

Aan dit antwoord heeft ts veel aan.

de eelco
door de eelco - Nov 8, 2013 om 08:17
607 Antwoorden / 92 Vragen

ik kom regelmatig bij verschillende hergebruikwinkels en koop er ook soms.
als er iets niet goed is of blijkt achteraf stuk te zijn dan krijg ik waardebonnen waarmee ik andere spullen kan kopen.
stel deze mogelijk aan bij u hergebruikwinkel en die zullen bijna zeker hier aan voldoen..

pi
door pieterwolters - Nov 8, 2013 om 09:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 7 nov 2013, 21:14]Het lijkt erop dat je de magnetron leeg hebt aangezet. Want je haalde de wraps eruit en daarna deur dicht en toen ging het mis.
Er moet altijd wat in de magnetron staan als je hem aanzet.

Nee hoor, dat hoeft niet als het een goed apparaat is.

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2013 om 09:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft niets met goed apparaat van doen. Bij elke magnetron staat vermeld, niet leeg gebruiken.

costnix
door costnix - Nov 8, 2013 om 10:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op vrijdag 8 nov 2013, 03:32][quote=costnix schreef op donderdag 7 nov 2013, 21:55]Bij de kringloopwinkels heb je garantie tot de winkeldeur,

Aan dit antwoord heeft ts veel aan.

Het is gewoon niet anders. Je koopt 2e hands apparaten, die om één of andere reden door de door de vorige eigenaar is afgedankt.