bl
door blueswoman May 30, 2015 om 16:58
Geldzaken & recht

Geen korting op zorgbudget van gemeenten

het is toch eigenlijk van den zotte dat gemeentes nu in ene geld overhouden
Door alle bezuinigen in de licht zorg....ja.ja.
je hoort dat ze bijna overal de lichte zorg dusdanig hebben uitgekleed[sommige gemeenten hebben het helemaal afgeschaft]
Dat mensen soms geen raad meer weten omdat ze particuliere hulp niet kunnen betalen
Ik vraag mij af wat gemeenten dan nu wel met dat geld gaan doen?
De stad verfraaien of nieuw gemeentehuis?

446 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 31, 2015 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag het uw gemeente wat ze met dat geld doen.

fl
door flessebon - Jun 1, 2015 om 09:07
418 Antwoorden / 7 Vragen

Zou je dan ook antwoord krijgen?

Zou zeggen volg het nieuws. In mijn gemeente is veel geld gegaan naar de inhuur van externen en nieuwe dorpspleinen.

bl
door blueswoman - Jun 1, 2015 om 15:21
17 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb het dan over dit stukje in kassa van 29 mei
en dan met name dit stukje,
...
Gemeenten hoeven geen geld terug te geven aan staatssecretaris
Het ging dit jaar om een korting van circa 260 miljoen euro
en het zou de komende jaren oplopen tot meer dan 400 miljoen.
De gemeenten verzetten zich fel tegen het voornemen van het kabinet.
Omdat er minder vraag blijkt te zijn naar lichte en meer naar zware zorg,
wilde de staatssecretaris geld terug van de gemeenten.
.....
Ik vind dit gewoon te gek voor woorden.
Bakken geld overhouden en dit dan mogen houden,
om naar eigen inzicht te kunnen uitgeven.
Het is geld wat U en ik samen moeten opbrengen,
wat nu naar goeddunken van elke gemeente,
zomaar aan dus bv Stadsverfraaiing o.i.d. kunnen worden uitgegeven.

Daar waren deze gelden niet voor bedoeld.
Geef het uit aan dat waar het geld voor is en niet aan prestige projecten
of willekeur van de gemeenten.
En anders, moet het in mijn ogen, terug naar de staatskas,
zodat we niet weer met zn allen opdraaien voor bv
nieuwe rotonde of nieuw gemeentehuis of dekken van tekorten,
die door verkeerde besluiten of wanbeleid zijn ontstaan.

Daarom de vraag aan iedereen wat men hierover denkt.

fl
door flessebon - Jun 1, 2015 om 15:31
418 Antwoorden / 7 Vragen

Het is nog maar de vraag of ze geld overhouden. Het is nu minder minder als ik het goed begrepen heb. Veel geld gaat op aan het inregelen en invoeren van het nieuwe beleid. Het is belangrijk dat het geld vooral in Nederland blijft, gaat het naar Den Haag dan verdwijnt het weer naar het buitenland.
Even afwachten hoe het uitpakt.

pi
door pieterwolters - Jun 1, 2015 om 20:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvullen van de tekorten elders.

pi
door pieterwolters - Jun 1, 2015 om 20:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=flessebon schreef op maandag 1 jun 2015, 15:31]Het is belangrijk dat het geld vooral in Nederland blijft, gaat het naar Den Haag dan verdwijnt het weer naar het buitenland.

Heb je enig idee hoeveel geld er in Nederland wordt besteed en hoeveel er naar het buitenland gaat?