petra gerritse
door petra gerritse May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.

2933 11 Rapporteer
sira
door sira - May 20, 2024 om 09:49
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Wanneer en voor hoelang had u bij Mega uw contract afgesloten?

sjjoppy
door sjjoppy - May 20, 2024 om 10:07
7226 Antwoorden / 3 Vragen

Al eens op deze manier geprobeerd?
Vraag anders even of de nieuwe leverancier kan bemiddelen want storneren brengt moeilijkheden met zich mee.

https://www.mega.nl/contact

rj
door rjw May 20, 2024 om 22:54
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is te makkelijk en te voor de hand liggend....

mahadma
door mahadma - May 20, 2024 om 10:09
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Mega heeft "eigen" incasso en deurwaarders. Wij hebben ze ook moeten dwingen via email met in gebreke stelling tot uitkeren van jaarafrekening. Klanten@mega.nl zou actueel moeten zijn. Bellen kan wel, van 10 tot 4 uur en met veel geduld krijg je antwoord.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 20, 2024 om 11:42
2120 Antwoorden / Vragen

Je kunt technisch maar één leverancier hebben dacht ik dus als je zeker weet dat je bent overgestapt en je hebt een nieuwe leverancier zou ik, als je ze gewoon niet kunt bereiken inderdaad maar storneren en dan mogen ze alles uitkomen leggen bij de kantonrechter.

mahadma
door mahadma - May 20, 2024 om 12:06
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Toevoeging: U kunt bij uw bank Mega selectief blokkeren, vaak al via uw app. Dan stopt u de machtiging.

Mabelle
door Mabelle - May 20, 2024 om 13:41
483 Antwoorden / 1 Vragen

Telefoonnummer = 010 88 000 88. Email = klanten@mega.nl

Storneren is zeer onverstandig, dat gaat alleen tot meer kosten leiden. Na een jaarafrekening volgt na overstap vanzelf nog een eindafrekening. Dat er nog 1 maand langer wordt geïncasseerd, is zo vreemd niet, dat wordt bij de eindafrekening geheel of gedeeltelijk terug gestort.

Waarom denk je dat de eindafrekening verkeerd is?

Re
door Reinier182 - May 20, 2024 om 20:34
178 Antwoorden / Vragen

Ik hoop dat je gelijk hebt dat de rekening verkeerd is. Storneren is meestal niet de goede weg. Meestal eerst betalen en dan via afrekening geld terug. Nu je het tegenhoudt ziet de computer je als wanbetaler. Contact zoeken en probeer het op te lossen. Echt duidelijk ben je niet om goed advies verder te kunnen geven. Welke nieuwe hebben we het over?

JMA2
door JMA2 - May 21, 2024 om 00:14
129 Antwoorden / 2 Vragen

Dit wordt een Mega probleem. Storneren is meestal het begin van veel ellende en extra kosten.

eagle3893
door eagle3893 - May 21, 2024 om 10:41
4 Antwoorden / Vragen

Ik begrijp dat je bent overgestapt naar een andere leverancier, je een eindafrekening hebt ontvangen van Mega en dat ze na de jaarrekening nog een voorschot/maandbedrag hebben geincasseerd.
Wat klopt er niet aan de eindafrekening? krijg je nog geld terug of zou je moeten betalen?
Staat het laaste (door jou gestorneerde) voorschot bedrag op de eindafrekening?
Het beste wat je kan doen is (bij voorkeur schriftelijk) contact opnemen met het incasso buro, de situatie uitleggen en aangeven wat er volgens jou niet klopt aan de jaarrekening en dat je deze dus betwist. Geef aan dat je wel wil betalen waar Mega recht op heeft en dit per ommegaande zal betalen na ontvangst van een correcte jaarafrekening (tenzij je nog geld terug zou moeten ontvangen natuurlijk)

mahadma
door mahadma - May 21, 2024 om 15:12
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als uw jaarcontract voorbij en u blijft nog 2 3 of 4 dagen klant dan laten ze u een maand betalen en krijgt u het te veel betaalde als credit nota.

@q
door @qwerty@ - May 23, 2024 om 12:08
75 Antwoorden / 1 Vragen

Petra is stil, stil en stil dus, die aanmaning zal dan wel terecht zijn ?