ed
door edwin1980 Oct 9, 2023 om 15:08
Geldzaken & recht

Geld storten zonder zorgen

Hey.
Ik werk in de horeca, ik krijg af en toe best veel fooi van klanten.
Ik wil geld storten bij de ING bank, zonder dat er gevolgen komen.
Nu is mijn vraag hoeveel kan ik nstorten zonder dat er onderzoek komt van de bank?
100 E?

7881 22 Rapporteer
ne
door neodutchio - Oct 9, 2023 om 15:12
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Elke week €100 storten zal vragen geven. Eenmalig een groot bedrag storten kan ook vragen opleveren. Daar valt dus niets zinnigs op te zeggen.

Hebt u weer een ban te pakken bij Radar dat u hier weer vragen gaat stellen?

tenormin
door tenormin - Oct 9, 2023 om 15:12
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dan moet je wel fiks veel fooi krijgen. Maar tot  €10.000 kan je gewoon storten, zonder vragen van de bank.

JMA2
door JMA2 Oct 10, 2023 om 00:03
117 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens de media worden bedragen vanaf 100 euro al getoets. Bij mij. Autodealer mag ik nog 2500 cash betalen anders neemt het niet meer  aan.

tenormin
door tenormin Oct 10, 2023 om 00:32
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, geloof dan de media. Klaar toch? Google verteld me iets heel anders. Begrijp ook niet dat je ook maar gelooft dat er vanaf €100,00 wordt getoetst. Helemaal niet waar.

Ozymandias
door Ozymandias Oct 10, 2023 om 10:23
167 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat je beter moet leren Googelen.  Dit is serieus al een hele tijd bekend bij velen maar niet bij jou blijkbaar.

https://nos.nl/artikel/2456142-kabinet-wil-betalingsverkeer-beter-laten-monitoren-kamer-heeft-vragen

En sommige banken zijn hier dus al mee begonnen.

Voorbeeld: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5362930/witwassen-banken-nieuwe-witwas-wet-minister-kabinet

JMA2
door JMA2 Oct 11, 2023 om 23:50
117 Antwoorden / 2 Vragen

@tenormin. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in bijv Rtl4 of Nos journaal of programma:s als Radar ten opzichte van Google.
De links zijn u aangeleverd dus ik hoop niet dat u morgen of van de week nog even 10k stort.

tenormin
door tenormin Oct 12, 2023 om 00:18
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@jma2, ik geef helemaal geen links aan. Dus quote iemand anders.

Ozymandias
door Ozymandias Oct 12, 2023 om 18:07
167 Antwoorden / Vragen

Dat zegt hij ook niet. Hij zegt, de links zijn JOU aangeleverd. Niet DOOR JOU.

Door mij welteverstaan, want wat je zei was niet correct.

tenormin
door tenormin Oct 12, 2023 om 22:53
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Als het je gelukker maakt : be my guest. Ik lees gewoon wat Google erover schrijft. In casu: banken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 9, 2023 om 15:21
2067 Antwoorden / Vragen

Wat is het probleem dan? Gewoon storten, u kunt toch verklaren waar het vandaan komt, zou geen enkel probleem moeten geven.

ed
door edwin1980 Oct 9, 2023 om 15:22
4 Antwoorden / 3 Vragen

Tegen mij is verteld als je meer dan 100 E stort wordt je gecontroleerd door de bank, ik ben bang dat ze mijn rekening meteen blokkeren.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 9, 2023 om 15:31
2067 Antwoorden / Vragen

Maar niet zo bang dat je geen kans ziet dat geld gewoon weer contant uit te geven?

ed
door edwin1980 - Oct 9, 2023 om 15:29
4 Antwoorden / 3 Vragen

Tegen mij is verteld boven de 100E gaat de bank controleren en monitoren.
Ik ben zo bang dat ze mijn rekening blokkeren.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 9, 2023 om 15:42
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Heb er een link aan toegevoegd.

vd
door vdlieuw - Oct 9, 2023 om 15:34
211 Antwoorden / 6 Vragen

In tegenstelling tot de andere reacties zou ik zeggen, lekker in de ouwe sok.
De belastingdienst vertrouw ik na alle schandalen voor geen meter en als de belastingdienst  om wat voor reden ook, jou straks aanslaat voor een x-bedrag, ben je als particulier de klos. Men zegt van niet maar voor je alle tegenbewijzen hebt verzameld, een boekhouder moet betalen en heel veel adem moet hebben.... bespaar je die narigheid.
In de oude sok en niemand weet er in en uit gaat.

ne
door neodutchio Oct 9, 2023 om 17:45
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas heeft TS niet zoveel oude sokken liggen waar al dat geld in gaat passen.

me
door mein33 - Oct 9, 2023 om 15:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Maaltijden aan huis bezorgen voor het Sushi restaurant levert best wel tipgeld op.
Dat tipgeld kunt u beter handjecontantje weer uitgeven aan uw boodschappen e.d.zaken en het geld dat u hiervoor normaliter via een pin-betaling zou uitgeven op uw bankrekening laten staan en af en toe even afromen naar een spaarrekening.
Geen belastinghaan die daar naar kraait.

Hoe bevalt de nieuwe stofzuiger ? ;-))

Ja
door JannyBoe - Oct 9, 2023 om 16:09
519 Antwoorden / Vragen

Hang niet op, klik niet weg, bel uw bank ;)

Oftewel, gewoon even de ING bellen met uw vraag.

ro
door ronny530 - Oct 9, 2023 om 16:10
2784 Antwoorden / 41 Vragen

@ Edwin bent u niet onder de naam Dagkoers op een ander forum bekend want uw manier van vraagstelling komt mij zeer bekend over.
Fooien van klanten zijn bedoeld als zijnde beloning voor de bezorger om er iets leuks mee te gaan doen maar niet om op te sparen.
Het afstorten van muntgeld valt mijns inziens niet onder de fraude onderzoeksplicht maar is naar een keer of vier ook niet meer gratis want dat kost de bank meer dan het opleverd.

br
door bravehenk Oct 11, 2023 om 18:12
206 Antwoorden / 0 Vragen

Op Radar nu als dagkoers  ja daarvoor vele andere aliassen en bannen maar is net onkruid komt steeds weer terug onder andere naam na een ban
Radar zou een inlog methode moeten verzinnen met verificatie zodat dat niet meer mogelijk  is.

tenormin
door tenormin Oct 12, 2023 om 23:01
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@bravehenk, het is ook mogelijk dat Radar moderatie een (fikse) fout kan maken, hoor. O.a. Money man en ook ik hebben er last van gehad. Ik mocht weer terugkomen, met excuses. Heerlijk dat ik uiteindelijk "gewonnen" heb maar bij Radar teruggaan? Van zijn lang van zijn leve niet.

mahadma
door mahadma - Oct 9, 2023 om 16:22
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Gewoon je boodschappen van doen, en je salaris op de rekening laten staan. Scheelt nog stortkosten ook.

sira
door sira - Oct 9, 2023 om 16:32
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom storten? Creëer een veilig plekje in huis, dan betaal je er ook geen belasting over. Doe er af en toe iets leuks mee.

Franske1958
door Franske1958 - Oct 9, 2023 om 17:26
428 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon uitgeven. Hebt U een brandstofauto??  betaal uw pomphouder contant.
Betaal er uw normale boodschappen en andere zaken zoals kleding mee.
Uw situatie noemen ze ook wel een luxeprobleem.

JMA2
door JMA2 Oct 10, 2023 om 00:06
117 Antwoorden / 2 Vragen

Laatst op tv iemand gepakt die wel een auto had maar nooit pinde bij tankstation. Dat was de bank dus opgevallen.

atlas1302
door atlas1302 Oct 11, 2023 om 12:10
341 Antwoorden / 13 Vragen

Gaat goed met het monitor gedrag in Nederland.

Ozymandias
door Ozymandias Oct 11, 2023 om 17:38
167 Antwoorden / Vragen

En waarom denk je dat er noodzaak is om te monitoren?

Blijkbaar omdat mensen toch altijd proberen om aan hun verplichtingen te onderkomen. Het is de situatie die wij zelf creeeren.

Als mensen bijvoorbeeld altijd eerlijk waren met belasting, zou er geen reden zijn voor een belastinginspectie. Zo simpel is het. Maar helaas zijn mensen heel erg van ikke ikke ikke.

ne
door neodutchio - Oct 9, 2023 om 17:47
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Wat dacht u van uw kinderen af en toe iets toestoppen? Of de moeders van beide kinderen? Hoe zit het met de nieuwe verovering in Suriname? Of was het Curacao? Die kan hier ook wel wat cashgeld gebruiken.
Op Radar vertelde u dat de zaken juist minder goed gingen, krijgt u dan meer fooi bij minder klanten?

rj
door rjw Oct 10, 2023 om 08:16
3266 Antwoorden / 5 Vragen

De.fokders hebben blijkbaar effect.

JMA2
door JMA2 Oct 11, 2023 om 23:53
117 Antwoorden / 2 Vragen

@Rjw, nee joh, de kwaliteit en service zijn enorm verbeterd.

rudilobo
door rudilobo - Oct 11, 2023 om 11:51
13 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik elke week 250euro opneem vraagt de bank ook niet waarom, en als ik stort vragen ze dat wel ?? Dan is mijn antwoord makkelijk hoor, gaat U niets aan.

JMA2
door JMA2 Oct 11, 2023 om 23:54
117 Antwoorden / 2 Vragen

En toch kunt u die vraag zomaar verwachten. Want 1000 euro cash storten per maand is een rode vlag voor de bank.

j.
door j.rigtering - Oct 11, 2023 om 11:54
6 Antwoorden / Vragen

Geld storten bij ING is 2 maal per jaar gratis, daarna betaal je € 6,= per storting dus inderdaad gewoon contant uitgeven

Be
door Bewaklu - Oct 11, 2023 om 14:34
132 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het omruilen voor Kazachse valuta....

br
door bravehenk Oct 11, 2023 om 18:17
206 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat niet meer door hij is er achter gekomen dat zij verhuisd is naar Rusland.Had haar ontmoet via een foto en hij wilde erheen maar ze is snel verhuisd naar rusland. Hij wilde er heen dus weg melkoetje .Wellicht zit de verstuurder in Nigeria. Ik krijg ook regelmatig dit soort mailtjes van dames die mijn kleindochter kunnen zijn hoe naïef kan je zijn

ze
door zeemannetje - Oct 11, 2023 om 15:39
120 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk moet je daar dan wel belasting over betalen en zorgverzekering. Er komt ook een duidelijke vraag in je aangifte naar voren of en hoeveel fooi je ontvangen hebt.

jennyfens@hotmail.com
door jennyfens@hotmail.com - Oct 11, 2023 om 16:00
4 Antwoorden / Vragen

Kijk wel uit met muntgeld, daar zijn vaak kosten aan verbonden

me
door mein33 Oct 11, 2023 om 17:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Jennyfen,

Verander uw gebruikersnaam, anders zou het zomaar kunnen dat u overladen wordt met ongewenste e.mails.

sira
door sira Oct 12, 2023 om 11:49
2347 Antwoorden / 24 Vragen

U gebruikt uw emailadres als gebruikersnaam, niet verstandig.

mo
door mof - Oct 11, 2023 om 18:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Vanaf 100€ is elke transactie verdacht. Ook over fooi moet je er n NL belasting betalen, namelijk.

1paul
door 1paul - Oct 12, 2023 om 07:44
3155 Antwoorden / 0 Vragen

doe je boodschappen kontant zou ik zeggen!

storten kost je ook geld namelijk 6,00 E per storting!!..

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 12, 2023 om 16:29
2067 Antwoorden / Vragen

Het is overigens beter je zwarte geld gewoon helemaal uit het zicht te houden.