Geld terug ipv voucher De Zwaluwhoeve?
Hallo WendyMiddelbos ,
Ik wil mijn geld terug. Wat nu?
Wilt u uw geld terug, maar zegt het bedrijf dat dat nu niet kan? Dan kunt u er in de tussentijd voor kiezen om toch een voucher te accepteren. Zeg erbij dat u dit onder protest doet. Het is dan later makkelijker om alsnog uw geld terug te vragen. Gebruik onze voorbeeldbrief:
Hoeveel tijd moet ik het bedrijf geven om mij terug te betalen?
Hebt u volgens de wet recht op geld terug? Dan moet de termijn voor terugbetaling ’redelijk’ zijn. Wat precies redelijk is verschilt per geval. Vóór de coronacrisis werden vaak termijnen van 2 of 4 weken aangehouden. Het kan zijn dat dat nu te kort is en dat een termijn van enkele maanden redelijk is.
Er kunnen ook andere afwegingen meespelen. Hebt u het geld hard nodig? Dan kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een korte termijn. Hebt u het geld niet meteen nodig? Dan kunt u kiezen voor een langere termijn en het bedrijf wat meer tijd geven.
Probeer er samen met de ondernemer uit te komen. Lukt dat niet? Kijk of u uw recht kunt halen via een geschillencommissie of de rechter.
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties
Mag ik u hartelijk bedanken voor deze info!????
Ja , dit mag u , suc6
Misschien kunt u iets uit deze link halen:
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties
Dank je wel
Succes Wendy.
Lees hier een voorbeeldbrief om uw geld terug te krijgen. U hoeft de voucher niet te accepteren.
@gerbera 3x is scheepsrecht ;-))
Sorry maar opnieuw waren, op die van @tijger1 (top antwoord) na, de andere reacties niet te zien bij het reageren van mij.☺
De site is nog altijd niet op orde . Ik kon v.a vorige week vrijdag niet meer inloggen , is pas gisteren opgelost . Als ik zie hoeveel forumleden hier reageren ( en dat zijn er maar weinig ) lijkt mij dat er veel problemen zijn met inloggen .
Hallo Gerbera,
Bedankt voor je bericht. Sinds vorige week woensdag zijn wij overgestapt naar een nieuw systeem achter Vraag & Beantwoord. Dit heeft ermee te maken dat de NPO onze oude systeem niet meer ging ondersteunen. Echter, pas bij het overstappen op het nieuwe systeem komen wij achter bepaalde ‘bugs’, dus er wordt nog gewerkt aan het beter laten werken van het nieuwe systeem.
Met vriendelijke groeten,
Carmen
Internetredactie Kassa
Dit was mijn bericht,
Om op het forum te komen en te kunnen werken moet ik de volgende stappen ondernemen.
- Naar de site van kassa BNNVARA,
- Vraag&Beantwoord aanklkken, kom dan op het forum
- Daar een willekeurige vraag openen en op Log in om deze vraag te beantwoorden klikken.
- Kom dan in het inlogscherm en na inloggen weer terug op het forum waar ik dan pas actief kan zijn.
- Sluit ik Google Chrome af wordt ik automatisch weer uitgelogd en moet het hele riedeltje weer opnieuw.
Ze hebben een contract voor 4 jaar , na de 4 jaar zijn ze verplicht om over te stappen van A na B , de redactie kan hier niks aan doen , ze hebben zich te houden aan de regels van NPO , met alle gevolgen vandien . Dus in 2024 zijn we opnieuw de klos ;-)) @gerbera probeer eens een andere browser , ik gebruik Opera daar blijf ik ingelogd , afsluiten op het rode kruisje klikken , dus niet uitloggen via account .
Je kunt je geld terugeisen met als risico dat je er later ook niet meer naar toe kan omdat ze dan failliet zijn en er weer meer mensen werkloos zijn geworden. Juist die kleinere bedrijven zouden we een beetje moeten steunen. We zouden het zelf ook allemaal waarderen dat we niet direct onze baan kwijt zijn omdat klanten allemaal hun geld terug eisen.
Zo klein is dat bedrijf, waar ook de Zwaluwhoeve onder valt nou ook weer niet.
Misschien werkt dit ook andersom? Daar al eens over nagedacht. RJW?
Waar is de bijdrage van Tijger1 gebleven?
Het was de meest practische oplossing, gaan. Dan heb je waar voor je geld.
Maar je wilt je geld terug en dat geven ze niet op dit moment, dat heb je wel gemerkt.
En naar de rechter stappen voor €185,70 om toch je geld terug te krijgen? Info:
https://www.rechtspraak.nl/Naar-de-rechter/Rechtszaak-starten#:~:text=Een%20rechtszaak%20kunt%20u%20alleen,lopende%20rechtszaak%20van%20rechter%20wisselen.
Mijn reacties worden random verwijderd. Wordt steeds grappiger.
Het gaat er natuurlijk om of er een oplossing is dat ts het geld terugkrijgt.
Die is er wel, maar het loont de moeite niet.
Dus kun je het geld maar beter besteden. Als de Zwaluwhoeve failliet zou gaan, of er komt weer een sluiting wegens corona, dan heb je in ieder geval je geld nuttig besteed.
Topantwoord
Wanneer alle mensen geld terug vragen bij alle boekingen, is/komt er een probleem. Wanneer U daar zou werken, zou u dat toch ook niet fijn vinden? Dagje uit met dochter kan toch nog wel gepland worden? Mooi vooruitzicht voor de komende maanden..... Heerlijk in oktober of november. Een voucher accepteren lijkt mij geen probleem. Een dagje ontstressen, ontspannen is dus een prima oplossing!
Draait u het eens om. Misschien zijn in de tussentijd de financiele situaties van klanten ook wel veranderd. Maar daar had u natuurlijk nog niet over nagedacht. En dan is 180,00 heel veel geld.
NEe. Ze kunnen niet leveren wat u heeft geboekt. Als zij de afspraak willen verzetten kan dat slechts als u de keus krijgt tussen: verzetten, voucher, of geld terug.
U zult er mee naar de rechter moeten vrees ik.
En de rethoriek van Siny Pots: "als iedereen zijn geld terug vraagt hebben ze een probleem", tja, dat heet ondernemen ... je verdient in goede tijden, je verliest in slechte tijden. Waarom de klanten die geboekt hebben het verlies moeten dragen dat eigenlijk de onderneming zou moeten dragen is mij niet duidelijk. Faillissement van de ene onderneming biedt ook weer ruimte voor startende ondernemers.
Een aantal maanden geleden heb ik een rekensommetje gemaakt van Corendon. Daar werden alle reizen in een bepaalde periode geannuleerd. Ja, normaal gesproken heb je dan recht op het geld terug, maar hier ging het, meen ik, om 80.000 reizen. De gewone bedrijfsvoering gaat gewoon door, personeel moet betaald worden, vakantiegeld kwam er aan en de btw afdracht eens per kwartaal. Voor Corendon betekende dat dat ze tussen de €45.000.000 en €50.000.000 in kas moesten hebben om niet failliet te gaan.
Naast dat je een dergelijk bedrag niet als reserve kan hebben staan kan je dit van te voren ook niet verzinnen.
Trek de situatie eens uw kant op. Stel dat u ineens zonder inkomsten zou zitten, hoe betaald u dan de hypotheek en nutsvoorzieningen? En tegelijkertijd zou u bijvoorbeeld ook het salaris van de afgelopen 6 maanden moeten terug betalen. Hoe gaat u dat doen? En dat is bij de ondernemers echt niet anders. Met dat verschil dat achter elk bedrijf een hoop gezinnen steken. De economische schade is dan enorm. Allemaal een uitkering, en dat is lager dan het vorige salaris. Dus ook minder uitgaven waardoor je een treineffect krijgt waarin het minder wordt. Van een faillissement wordt niemand beter.
Hoe is dit afgelopen?
Had er een beetje een hard hoofd in, in de eis van 'geld terug' omdat vraagsteller immers zelfs steeds een nieuwe afspraak gemaakt heeft. Dan kun je niet ten aanzien van de laatst gemaakte afspraak (9 september) zeggen: ik wil geld terug omdat u destijds ten tijde van de oorspronkelijke afspraak niet kon leveren. Nu kan het bedrijf dat immers wel en het kan best zijn dat je gewoon onderworpen bent aan de (annulerings)voorwaarden, waarbij 'geld terug' niet tot de mogelijkheden behoort.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer