WendyMiddelbos
door WendyMiddelbos Aug 12, 2020 om 22:17
Geldzaken & recht

Geld terug ipv voucher De Zwaluwhoeve?

Ik had samen met mijn dochter een dagje Welness geboekt bij de Zwaluwhoeve op 18 maart toen de Corona crisis uit brak. Sindsdien is deze afspraak al verzet naar 15 april, naar 13 mei en uiteindelijk naar 9 september. Iedere afspraak hebben wij geprobeerd te annuleren met het doel ons geld terug te krijgen, omdat wij "inmiddels" nooit meer van plan zijn een nieuwe afspraak te boeken. Nu kan de afspraak ineens wel geannuleerd worden maar krijgen wij een voucher waar ik dus niets aan heb. Ik blijf de Zwaluwhoeve maar aanschrijven, want ik wil gewoon mijn € 185,70 terug. Mogen zij dit doen als ik duidelijk aan geef dat ik geen nieuwe afspraak ga maken?

De vraag is: kunnen zij mijn geld vasthouden als ik aangeef dat ik niet meer opnieuw ga boeken?

Wendy

4947 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 13, 2020 om 10:54
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo WendyMiddelbos ,

Ik wil mijn geld terug. Wat nu?

Wilt u uw geld terug, maar zegt het bedrijf dat dat nu niet kan? Dan kunt u er in de tussentijd voor kiezen om toch een voucher te accepteren. Zeg erbij dat u dit onder protest doet. Het is dan later makkelijker om alsnog uw geld terug te vragen. Gebruik onze voorbeeldbrief:

Hoeveel tijd moet ik het bedrijf geven om mij terug te betalen?

Hebt u volgens de wet recht op geld terug? Dan moet de termijn voor terugbetaling ’redelijk’ zijn. Wat precies redelijk is verschilt per geval. Vóór de coronacrisis werden vaak termijnen van 2 of 4 weken aangehouden. Het kan zijn dat dat nu te kort is en dat een termijn van enkele maanden redelijk is.

Er kunnen ook andere afwegingen meespelen. Hebt u het geld hard nodig? Dan kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een korte termijn. Hebt u het geld niet meteen nodig? Dan kunt u kiezen voor een langere termijn en het bedrijf wat meer tijd geven.

Probeer er samen met de ondernemer uit te komen. Lukt dat niet? Kijk of u uw recht kunt halen via een geschillencommissie of de rechter

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties

WendyMiddelbos
door WendyMiddelbos Aug 13, 2020 om 10:59
Antwoorden / 1 Vragen

Mag ik u hartelijk bedanken voor deze info!????

marita5
door marita5 Aug 13, 2020 om 11:00
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , dit mag u , suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 13, 2020 om 10:58
7225 Antwoorden / 3 Vragen
WendyMiddelbos
door WendyMiddelbos Aug 13, 2020 om 17:36
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel

sjjoppy
door sjjoppy Aug 13, 2020 om 17:43
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Succes Wendy.

gerbera
door gerbera - Aug 13, 2020 om 11:08
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Lees hier een voorbeeldbrief om uw geld terug te krijgen. U hoeft de voucher niet te accepteren.

marita5
door marita5 Aug 13, 2020 om 11:34
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera 3x is scheepsrecht ;-))

gerbera
door gerbera Aug 13, 2020 om 11:55
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry maar opnieuw waren, op die van @tijger1 (top antwoord) na, de andere reacties niet te zien bij het reageren van mij.☺

marita5
door marita5 Aug 13, 2020 om 12:05
11545 Antwoorden / 15 Vragen

De site is nog altijd niet op orde . Ik kon v.a vorige week vrijdag niet meer inloggen , is pas gisteren opgelost . Als ik zie hoeveel forumleden hier reageren  ( en dat zijn er maar weinig ) lijkt mij dat er veel problemen zijn met inloggen .

gerbera
door gerbera Aug 13, 2020 om 12:18
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo Gerbera,

Bedankt voor je bericht. Sinds vorige week woensdag zijn wij overgestapt naar een nieuw systeem achter Vraag & Beantwoord. Dit heeft ermee te maken dat de NPO onze oude systeem niet meer ging ondersteunen. Echter, pas bij het overstappen op het nieuwe systeem komen wij achter bepaalde ‘bugs’, dus er wordt nog gewerkt aan het beter laten werken van het nieuwe systeem.

Met vriendelijke groeten,

Carmen

Internetredactie Kassa

gerbera
door gerbera Aug 13, 2020 om 12:19
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Dit was mijn bericht,

Om op het forum te komen en te kunnen werken moet ik de volgende stappen ondernemen.

  1. Naar de site van kassa BNNVARA,
  2. Vraag&Beantwoord aanklkken, kom dan op het forum
  3. Daar een willekeurige vraag openen en op Log in om deze vraag te beantwoorden klikken.
  4. Kom dan in het inlogscherm en na inloggen weer terug op het forum waar ik dan pas actief kan zijn.
  5. Sluit ik Google Chrome af wordt ik automatisch weer uitgelogd en moet het hele riedeltje weer opnieuw.

marita5
door marita5 Aug 13, 2020 om 12:43
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Ze hebben een contract voor 4 jaar , na de 4 jaar zijn ze verplicht om over te stappen van A na B , de redactie kan hier niks aan doen , ze hebben zich te houden aan de regels van NPO , met alle gevolgen vandien . Dus in 2024 zijn we opnieuw de klos ;-)) @gerbera probeer eens een andere browser , ik gebruik Opera daar blijf ik ingelogd , afsluiten op het rode kruisje klikken , dus niet uitloggen via account .

rj
door rjw - Aug 13, 2020 om 12:31
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt je geld terugeisen met als risico dat je er later ook niet meer naar toe kan omdat ze dan failliet zijn en er weer meer mensen werkloos zijn geworden. Juist die kleinere bedrijven zouden we een beetje moeten steunen. We zouden het zelf ook allemaal waarderen dat we niet direct onze baan kwijt zijn omdat klanten allemaal hun geld terug eisen.

gerbera
door gerbera Aug 13, 2020 om 13:55
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Zo klein is dat bedrijf, waar ook de Zwaluwhoeve onder valt nou ook weer niet.

WendyMiddelbos
door WendyMiddelbos Aug 13, 2020 om 17:29
Antwoorden / 1 Vragen

Misschien werkt dit ook andersom? Daar al eens over nagedacht. RJW?

panter22
door panter22 - Aug 13, 2020 om 17:12
6599 Antwoorden / Vragen

Waar is de bijdrage van Tijger1 gebleven?
Het was de meest practische oplossing, gaan. Dan heb je waar voor je geld.
Maar je wilt je geld terug en dat geven ze niet op dit moment, dat heb je wel gemerkt.
En naar de rechter stappen voor €185,70 om toch je geld terug te krijgen? Info:
https://www.rechtspraak.nl/Naar-de-rechter/Rechtszaak-starten#:~:text=Een%20rechtszaak%20kunt%20u%20alleen,lopende%20rechtszaak%20van%20rechter%20wisselen.

tijger1
door tijger1 Aug 14, 2020 om 12:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn reacties worden random verwijderd. Wordt steeds grappiger.

panter22
door panter22 Aug 14, 2020 om 15:01
6599 Antwoorden / Vragen

Het gaat er natuurlijk om of er een oplossing is dat ts het geld terugkrijgt.
Die is er wel, maar het loont de moeite niet.
Dus kun je het geld maar beter besteden. Als de Zwaluwhoeve failliet zou gaan, of er komt weer een sluiting wegens corona, dan heb je in ieder geval je geld nuttig besteed.

Topantwoord

sinypots
door sinypots - Aug 14, 2020 om 12:02
55 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer alle mensen geld terug vragen bij alle boekingen, is/komt er een probleem. Wanneer U daar zou werken, zou u dat toch ook niet fijn vinden? Dagje uit met dochter kan toch nog wel gepland worden? Mooi vooruitzicht voor de komende maanden..... Heerlijk in oktober of november. Een voucher accepteren lijkt mij geen probleem. Een dagje ontstressen, ontspannen is dus een prima oplossing!

WendyMiddelbos
door WendyMiddelbos Aug 21, 2020 om 14:11
Antwoorden / 1 Vragen

Draait u het eens om. Misschien zijn in de tussentijd de financiele situaties van klanten ook wel veranderd. Maar daar had u natuurlijk nog niet over nagedacht. En dan is 180,00 heel veel geld.

mo
door mof - Aug 14, 2020 om 13:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

NEe. Ze kunnen niet leveren wat u heeft geboekt. Als zij de afspraak willen verzetten kan dat slechts als u de keus krijgt tussen: verzetten, voucher, of geld terug.
U zult er mee naar de rechter moeten vrees ik.

mo
door mof - Aug 14, 2020 om 13:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En de rethoriek van Siny Pots: "als iedereen zijn geld terug vraagt hebben ze een probleem", tja, dat heet ondernemen ... je verdient in goede tijden, je verliest in slechte tijden. Waarom de klanten die geboekt hebben het verlies moeten dragen dat eigenlijk de onderneming zou moeten dragen is mij niet duidelijk. Faillissement van de ene onderneming biedt ook weer ruimte voor startende ondernemers.

ne
door neodutchio Aug 21, 2020 om 14:33
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Een aantal maanden geleden heb ik een rekensommetje gemaakt van Corendon. Daar werden alle reizen in een bepaalde periode geannuleerd. Ja, normaal gesproken heb je dan recht op het geld terug, maar hier ging het, meen ik, om 80.000 reizen. De gewone bedrijfsvoering gaat gewoon door, personeel moet betaald worden, vakantiegeld kwam er aan en de btw afdracht eens per kwartaal. Voor Corendon betekende dat dat ze tussen de €45.000.000 en €50.000.000 in kas moesten hebben om niet failliet te gaan.
Naast dat je een dergelijk bedrag niet als reserve kan hebben staan kan je dit van te voren ook niet verzinnen.

Trek de situatie eens uw kant op. Stel dat u ineens zonder inkomsten zou zitten, hoe betaald u dan de hypotheek en nutsvoorzieningen? En tegelijkertijd zou u bijvoorbeeld ook het salaris van de afgelopen 6 maanden moeten terug betalen. Hoe gaat u dat doen? En dat is bij de ondernemers echt niet anders. Met dat verschil dat achter elk bedrijf een hoop gezinnen steken. De economische schade is dan enorm. Allemaal een uitkering, en dat is lager dan het vorige salaris. Dus ook minder uitgaven waardoor je een treineffect krijgt waarin het minder wordt. Van een faillissement wordt niemand beter.

Tr
door Trostomaat - Aug 21, 2020 om 14:32
239 Antwoorden / Vragen

Hoe is dit afgelopen?
Had er een beetje een hard hoofd in, in de eis van 'geld terug' omdat vraagsteller immers zelfs steeds een nieuwe afspraak gemaakt heeft. Dan kun je niet ten aanzien van de laatst gemaakte afspraak (9 september) zeggen: ik wil geld terug omdat u destijds ten tijde van de oorspronkelijke afspraak niet kon leveren. Nu kan het bedrijf dat immers wel en het kan best zijn dat je gewoon onderworpen bent aan de (annulerings)voorwaarden, waarbij  'geld terug' niet tot de mogelijkheden behoort.