bo
door bosman2 Sep 28, 2010 om 17:41
Geldzaken & recht

Gratis stroom Eneco

Vanaf mei 2010 ben ik overgegaan van grijze stroom naar Eco (groene) stroom van Eneco.
Volgens de betreffende tv reclame, zou je als beloning 3 maanden gratis stroom krijgen.
Na vele e-mails richting Eneco, verschuilt men zich zeer hardnekkig achter het feit dat deze reclameboodschap expliciet was bedoeld voor nieuwe leden.
Dit is in de tv reclame niet aangetoond of zichtbaar gemaakt.
Eneco maakt zich hiermee schuldig aan reclamevervalsing en het (opzettelijk) misleiden van de consument.
Eneco wenst de zaak niet verder meer in behandeling te willen nemen en schrijft het volgende:
"Wij hebben eerder aangegeven dat u geen recht heeft op drie maanden gratis stroom omdat u geen nieuwe klant van Eneco bent. We zien geen reden om af te wijken van dit standpunt. We zijn uitvoerig op deze kwestie ingegaan. Daarom nemen we verdere vragen hierover niet meer in behandeling. Als er nieuwe feiten aan het licht komen, gaan we hier natuurlijk alsnog op in"
Eneco als betrouwbare(?) energieleverancier geeft door middel van het opstellen van een nieuw energiecontract , (waar geen woord wordt gezegd over nieuwe klanten) aan akkoord te gaan met de leveringsvoorwaarden en daarmee dus juridische instemt met de voorwaarden voor de levering van 3 maanden gratis stroom aan de gebruiker!

Het kan onmogelijk zo zijn, dat een energieleverancier
de consument opzettelijk misleid ten gunst van zijn eigen baten en hiermee gewoon "weg"komt.

Kunt u mij aangeven wie hier gelijk heeft?
en welke stappen ik tegen Eneco kan ondernemen?
Met dank.

Idsard bosman

444 5 Rapporteer

invalide
door invalide - Sep 28, 2010 om 17:44
787 Antwoorden / 5 Vragen

Dus als je 1 jaar weg gaat en weer terug komt en zij dubbele kosten voor administratie hebben krijg je wel deze korting?

Dus misleiding en zo raak je klanten kwijt.
Als ze niet alsnog die 3 maanden geven gewoon andere zoeken want dan leren ze het wel af.

Bovendien zal deze aanbieding voor grote gebruikers meer voordeel leveren dan de meeste hier op het forum dus eigenlijk een vreemde actie.

jscholtes
door jscholtes - Sep 28, 2010 om 18:05
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik heb het bange vermoeden dat je geen rechtsbijstandsverzekering hebt... Wellicht anders daar neerleggen.

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 28, 2010 om 18:27
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Als het duidelijk op de site vermeld stond of op een andere manier vantevoren duidelijk is gemaakt dat dit alleen voor nieuwe klanten goldt, vind ik het geen misleiding.

Ze doen immers wat ze beloven, als je overstapt krijg je 3 maanden gratis stroom.

dobby
door dobby - Sep 28, 2010 om 18:28
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=invalide schreef op dinsdag 28 sep 2010, 17:44]Bovendien zal deze aanbieding voor grote gebruikers meer voordeel leveren dan de meeste hier op het forum dus eigenlijk een vreemde actie.

Ken deze actie niet specifiek, maar in het algemeen (of in elk geval bij veel Energie bedrijven) zijn die "3 maanden gratis stroom" acties dan wel 3 maanden gemiddeld verbruik, iets van pakweg 100 euro ex BTW ofzo...

eneco mdw
door eneco mdw - Sep 29, 2010 om 16:30
70 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Idsard Bosman,

In uw reactie op dit forum lees ik dat u zich misleidt voelt door onze reclameboodschap. U bent het er niet mee eens dat u, als klant van Eneco, geen gebruik kunt maken van ons aanbod en hierdoor geen 3 maanden gratis stroom ontvangt. Ook lees ik dat de reacties die u eerder van ons heeft ontvangen, niet zorgen voor een bevredigend antwoord.

Als u het op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens te mail naar onlineservice@eneco.nl onder vermelding van het onderwerp van dit forum. Graag bespreek ik dit persoonlijk met u.

Ik wacht af op uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco