vi
door violetmoon Jan 24, 2005 om 19:40
Geldzaken & recht

Gulden kinder spaarplan ????

Ik heb in juli 1991 een spaarrekening (althans zo werd mij dat
toendertijd uitgelegd) bij Noord Brabant Verzekeringen afgesloten voor
mijn dochter. Deze verzekering hete toen het gulden kinderspaarplan en
was ongeveer hetzelfde als die van koersplan. ook ik zou na 15 jaar
gegarandeerd 11.000 gulden uitbetaald krijgen.

Inmiddels is de Noord Brabant Verzekering niet meer en is het
overgegaan in Nationaal Spaarfonds van de ohra, en is de verzekering in
eens een overlijdensrisicoverzekering. Ik heb verschillende keren na
overname gevraagd om mij de nieuwe en de oude polis op te sturen om
deze te vergelijken maar tot op heden heb ik nooit meer iets vernomen
van de ohra!

Ik betaal elke maand 30 gulden en de verzekering loopt af op 01-07-2006.

Wel heb ik iedere keer een overzicht gekregen van de winstdeling. Zijn
er meer mensen die via Noord Brabant of Delta Loyd eenzelfde
verzekering hebben en hoe zijn hun ervaringen?

1171 4 Rapporteer

denis
door denis - Jan 27, 2005 om 21:29
9 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een raar verhaal. Een spaarplan keert uit bij in leven zijn op de
einddatum, een overlijdensrisicoverzekering juist bij overlijden.

Hoe bent u er achter gekomen dat het spaarplan opeens is gewijzigd in een overlijdensrisicoverzekering?

vi
door violetmoon - Jan 28, 2005 om 19:10
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kwam er achter toen Noord Brabant overging naar Ohra. Ik kreeg toen
een hele tijd daarna in een keer de post van nationaal spaarfonds over
de winst uitkeringen, en op die papieren stond uitkering bij overlijden
en bij in leven zijnde.

Ik ben tijdens de looptijd van die verzekering 3 of 4 keer verhuisd en
ben toen een deel van mijn papieren verloren. Maar op de originele
polis ( die heb ik nog, ben alleen de algemene voorwaarden ervan kwijt)
staat duidelijk kinderspaarplan. Hoe geldig is deze polis nog en kan de
ohra alles gewoon omgooien na overname van Noord brabant.

denis
door denis - Jan 29, 2005 om 14:32
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ohra mag niet eenzijdig de polis wijzigen. Hoe staat de uitkering op de
oude polis geformuleerd? Staat daar helemaal niks over een uitkering
bij overlijden?

En hoe staat de uitkering op het laaste bericht over de winstbijschrijving geformuleerd?

vi
door violetmoon - Jan 29, 2005 om 15:59
2 Antwoorden / 2 Vragen

er staat : Betaalbaar als de verzekerde in leven is op 01.07.2006 of direkt bij eerder overlijden van de verzekerde.

Recht op aandeel in de winst is meeverzekerd.

Verder staat er het maandbedrag en : Bij overlijden van de verzekerde is geen premie meer verschuldigd.

Dat is die van de Noord Brabant.

Nogmaals van de ohra kreeg ik alleen de winst meegedeeld en heb nooit eenpolis of iets anders op papier ontvangen.

Ik heb toendertijd telefonisch kontakt gehad met iemand die toe even
fungeerde als tussenpersoon en toen heb ik gevraagd naar de
einduitkering of die zou zijn zoals mij in 1991 was verteld. Daar kon
deze persoon mij geen zinnig antwoord op geven daar dit nu een andere
maatschappij was.

Ik heb toen gevraagd om dus de algemene voorwaarden te sturen maar die
heb ik tot op heden niet ontvangen. verder heb ik alleen nog een
uitvaartverzekering lopen bij noord brabant (ohra dus) . De andere
verzekeringen hebben we toen overgedaan naar een andere maatschappij,
alleen met deze twee ging dat niet.