ar
door arendvanr Jan 29, 2011 om 18:56
Geldzaken & recht

Hotelkamerveiling

Wanneer je als klant hebt geboden op hotelkamerveiling en niet betaald, krijg je een incasso.
De hoeveelheid incasso's bij hotelkamerveiling is zo groot dat al het geld naar hun verdwijnt. Een bed & breakfast/hotel ziet niets van dit geld.Er is echter wel een kamer beschikbaar gesteld.

Wanneer iemand wel heeft betaald bij hotelkamerveiling maar de bon laat verlopen is hij/zij zijn geld kwijt aan hotelkamerveiling. Hotelkamerveiling weigert adresgegevens door te geven aan een B&B/Hotel waardoor de klant ook niet op de hoogte gesteld kan worden dat de bon spoedig verloopt. Hotelkamerveiling neemt weer al het geld in.Het B&B/hotel kan fluiten naar het geld terwijl wel een kamer beschikbaar is gesteld.

3164 6 Rapporteer

mi
door miffy53 - Jan 29, 2011 om 19:04
67 Antwoorden / 3 Vragen

Je verhaal is nogal warrig. Verder vraag ik me af wat er mis is met eigen verantwoordelijkheid nemen. Als je iets koopt zoals die bon of voor mij part een abonnement dan kun je ook zelf in de gaten houden wanneer iets verloopt cq. opgezegd kan worden. Bestaan allerlei handige sites voor.

Echt, al die mensen die maar lopen ze zeuren 'dat ze ergens niet op worden gewezen' internetfora staan er vol mee. Het lijkt wel of mensen niets meer zelf kunnen tegenwoordig.

ar
door arendvanr - Jan 29, 2011 om 19:15
3 Antwoorden / 2 Vragen

Je hebt gelijk dat de verantwoordelijkheid bij de klant ligt.
Het gaat in deze casus vooral over een B&B dat inkomsten mis loopt door hotelkamerveiling en als B&B zijn klanten niet datgene kan geven wat het B&B als service wil bieden.

stacey
door stacey - Jan 29, 2011 om 19:17
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Lijkt mij simpel, geen zaken meer doen met deze firma dan.
Je gaat zelf als B&B/Hotel een samenwerkingsverband aan
en daar zal toch iets over staan in de voorwaarden ?

ar
door arendvanr - Jan 31, 2011 om 10:17
3 Antwoorden / 2 Vragen

Uiteraard gaat dat ook gebeuren, maar dat neemt niet weg dat de klanten daar niet mee geholpen worden.
Het gaat er om dat hotelveiling zo maar kan doorgaan met het afnemen van geld dat klanten toebehoord. In de voorwaarden staat niets dat hotelkamerveiling geld mag innen van klanten die vergeten de bon te verzilveren.
Daarbij komt ook nog eens dat het B&B/hotel van hotelkamerveiling te horen krijgt dat er een eindbod is gedaan en betaald is: Uw veiling is verkocht!. Als ik iets in een winkel of via internet koop is er een koopplicht maar ook een leverplicht.Ik hoop dat kassa de werkwijze van hotelkamerveiling gaat doorlichten. Ik wil daar graag aan meewerken.

stacey
door stacey - Jan 31, 2011 om 10:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=arendvanr schreef op maandag 31 jan 2011, 10:17].Ik hoop dat kassa de werkwijze van hotelkamerveiling gaat doorlichten. Ik wil daar graag aan meewerken.

Als je wilt dat kassa er iets mee zou doen moet je ze even (`persoonlijk`) berichtje mailen via de knop contact onderaan de pagina.
Hier zitten alleen vrijwilligers en redactie reageert hier niet op onderwerpen.

pl
door pluis01 - Mar 10, 2012 om 14:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb diverse malen contact gehad met hotelkamerveiling en ik vind dit een zeer starre organisatie. Ze verschuilen zich achter de kleine lettertjes. Ik was door vakantie een dag later met betalen dan de 5 gestelde dagen en krijg gelijk incasso kosten. Dit gaat volgens hun automatisch na 5 dagen en hier is geen uitzondering op te maken. Heel klantonvriendelijk ik ga mij gelijk weer afmelden