an
door ansenjoop6544 Jan 3, 2013 om 16:18
Geldzaken & recht

Huren

Heb mijn huurhuis opgezegd. Nieuwe huurder heeft spullen over genomen en overnameformulier getekend en spullen betaald. Nu wil de nieuwe huurder het huis niet meer!! Maar moet ik alsnog van verhuurder deze spullen verwijderen. Kan dit???

Grt. Joop

659 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 3, 2013 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de nieuwe huurder nog geen huurcontract getekend heeft dan kan dat. Dan ben jij nog steeds de laatste huurder van de woning, die deze dus volgens de gestelde regels moet opleveren.
Bekijk het van de positieve kant. Misschien kan je het nog eens verkopen.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2013 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een overname van spullen in een huurhuis, moet toch ook de verhuurder akkoord gaan? Staat daar niet iets over vermeld op het overnameformulier? Dat is toch officieel van de verhuurder?

Inderdaad twee keer verkopen of het grof vuil bellen is ook een mogelijkheid.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2013 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op donderdag 3 jan 2013, 17:30:
Inderdaad twee keer verkopen of het grof vuil bellen is ook een mogelijkheid.

Als het zo makkelijk was, zou de vraag waarschijnlijk wel niet gesteld worden.
Hij zit waarschijnlijk nu ook tegen herstelwerkzaamheden aan te kijken.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2013 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op donderdag 3 jan 2013, 17:44:
tijger1 schreef op donderdag 3 jan 2013, 17:30:
Inderdaad twee keer verkopen of het grof vuil bellen is ook een mogelijkheid.

Als het zo makkelijk was, zou de vraag waarschijnlijk wel niet gesteld worden.
Hij zit waarschijnlijk nu ook tegen herstelwerkzaamheden aan te kijken.

Ts heeft het over spullen.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2013 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

*in elk geval ben je geen eigenaar meer van "de spullen"

*je kunt dus de afhaker voor het blok zetten: of de spullen verwijderen/ophalen of de extra verwijderingskosten betalen

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een koopovereenkomst is gesloten hoef jij je niet meer druk te maken om de spullen. Je hebt bewijs dat de tegenpartij akkoord is gegaan met de koop. De koop kan alleen door in gebreke stellen ongedaan worden gemaakt. Daar is hier (volgens mij) geen sprake van.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

formeel is TS geen eigenaar meer van de spullen, dat is 'de nieuwe afgehaakte huurder'.

Volgens mij kan de WBV wel eisen dat de woning schoon wordt achtergelaten. Je kan de eigenaar van de spullen voor het blok zetten, of zelf zijn spullen opkomen halen/weghalen, of jij laat het weghalen.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sanp trouwens de rol van de WBV hierin niet. Je laat geen nieuwe huurder alles op zich nemen indien het huurcontract nog niet getekend is, lijkt mij. Misschien kan de WBV op kosten van de 'nieuwe eigenaar van de spullen' verhalen. Eventueel kan jij dat als huurder, aangezien de eigenaar zijn spullen niet komt ophalen.