th
door thijshil Apr 30, 2018 om 15:08
Geldzaken & recht

Ik werk voor een Nederlands bedrijf 8 maanden in Duitsland, dus de 183 dagen reg

Een Nederlands contract en salaris en werk 8 maanden in Duitsland. Welke fiscale problemen krijg je dan. Ik begrijp dat je in Duitsland belastingplichtig ben,
krijg je dan je Nederlands salaris bruto en moet je in DE belasting betalen. En wat is er nog meer voor mij van toepassing.
Wie weet daar iets van. Ik heb ijn werkgever gevraagd , maar die weten het ook niet precies

dank

1719 4 Rapporteer

ho
door honza23 - May 2, 2018 om 13:06
262 Antwoorden / 3 Vragen

http://www.grensinfo.nl/gip/nl/index.jsp

mo
door mof - May 2, 2018 om 21:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Degene die je salaris betaalt heeft een standplaats in nl of de. afh daarvan betaal je in nl iof de. bijv. werk je voor philips standplaats aken in de betaal je in de belasting. als je voor philips eindhoven in de werkt betaal je belasting in nl.

vu2615
door vu2615 - May 2, 2018 om 22:03
81 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,

De hamvraag is of je door de week in Duitsland werkt, en in het weekend thuis in Nederland bent. In dit geval ben je dan grensarbeider. Even zoeken op de site van de SVB naar Bureau Duitse Zaken. Daar vindt je alle info. Of je googelt even op grensarbeider.

Succes