gijzzz
door gijzzz Jan 29, 2014 om 23:00
Geldzaken & recht

Ik wil een bankpas zonder cash geld optie

Ik ben op zoek naar een bank die het volgende als service aanbied:
Ik wil een pinpas waarbij ik de optie kan instellen om voortaan alleen maar te pinnen in de winkel en en dus een pinpas waarmee dan absoluut geen cash geld kan worden opgenomen bij pinautomaten in de muur. Dit zodat skimmen, diefstal en fraude en beroving van mijn pas zinloos wordt. Dit lijkt mij een koud kunstje voor de banken echter ik ken er nog geen enkele bank die dit heeft terwijl ze vervolgens wel de optie aanbieden om pinbetalingen in het buitenland optioneel aan of uit te zetten.( dus in het buitenland kan het wel)

Weet iemand of er bank is die dit wel heeft?
En anders de vraag ben ik de enige die hier behoefte aan heeft?

Het lijkt mij overigens een stuk veiliger voor bijvoorbeeld bejaarden die dan bij de buurtsuper veilig hun dagelijkse boodschapjes kunnen pinnen zonder later berooft te worden van hun pas die vervolgens wordt leeggetrokken uit de muur.

1799 15 Rapporteer

door 14peter - Jan 29, 2014 om 23:19
567 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk eens wat uw favoriete bank gaat worden...

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2014 om 23:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Pinbetalingen kunnen in het buitenland optioneel aan en uitgezet worden, maar u wilt in het binnenland kunnen blijven pinnen.

Hebt u weleens van contant geld gehoord? Je neem één keer op een vertrouwde plek geld op, en met dat contante geld doet je je betalingen, en laat de pas thuis.

Cookies
door Cookies - Jan 29, 2014 om 23:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=14peter schreef op woensdag 29 jan 2014, 23:19]Kijk eens wat uw favoriete bank gaat worden...

Paslimiet verhogen of verlagen, kan bij de andere banken ook.

door 14peter - Jan 29, 2014 om 23:55
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 29 jan 2014, 23:33][quote=14peter schreef op woensdag 29 jan 2014, 23:19]Kijk eens wat uw favoriete bank gaat worden...

Paslimiet verhogen of verlagen, kan bij de andere banken ook.

Als dat zo was had TS de vraag niet gesteld dunkt me...

ma
door mataraty - Jan 30, 2014 om 00:06
73 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=14peter schreef op woensdag 29 jan 2014, 23:55][quote=carola.83 schreef op woensdag 29 jan 2014, 23:33][quote=14peter schreef op woensdag 29 jan 2014, 23:19]Kijk eens wat uw favoriete bank gaat worden...

Paslimiet verhogen of verlagen, kan bij de andere banken ook.

Als dat zo was had TS de vraag niet gesteld dunkt me...

Vraag ook goed gelezen?

TS vraagt om een bank waar er een optie is cash pinnen geheel uit te sluiten, zodat alleen via betaalautomaten betaald kan worden.

Naar mijn weten bied geen enkele bank die optie.

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2014 om 00:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mataraty

Misschien de link lezen? Verlagen tot € 0,00 bij cash pinnen.

door 14peter - Jan 30, 2014 om 00:10
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mataraty schreef op donderdag 30 jan 2014, 00:06][quote=14peter schreef op woensdag 29 jan 2014, 23:55][quote=carola.83 schreef op woensdag 29 jan 2014, 23:33][quote=14peter schreef op woensdag 29 jan 2014, 23:19]Kijk eens wat uw favoriete bank gaat worden...

Paslimiet verhogen of verlagen, kan bij de andere banken ook.

Als dat zo was had TS de vraag niet gesteld dunkt me...

Vraag ook goed gelezen?

TS vraagt om een bank waar er een optie is cash pinnen geheel uit te sluiten, zodat alleen via betaalautomaten betaald kan worden.

Naar mijn weten bied geen enkele bank die optie.

Wat gebeurt er volgens jou dan als je de limiet voor de geldautomaat op 0 zet???

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2014 om 00:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Helaas kunnen in winkels ook betaalautomaten geskimd worden. Hier bij een McDonald's waarvan velen de dupe geweest zijn. Is wel snel door de bank (Ing.) opgelost. Alle passen zijn snel geblokkeerd, brief erover thuis ontvangen en binnen een paar dagen hadden we alweer een nieuwe pas, tussendoor konden de gedupeerden probleemloos geld opnemen bij een bankfiliaal. Het gestolen geld was ook binnen een week teruggestort.

me
door mein33 - Jan 30, 2014 om 11:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In eerste instantie leek mij dit een goed idee, maar in tweede instantie zie ik toch enkele praktische bezwaren.
Het opnemen van contant geld is, met deze instelling, niet meer mogelijk, maar hoe komt men dan zelf aan contanten.
Er zijn nog vele verkooppunten waar niet kan worden betaald middels een pin-transactie, zoals bv. op de markt (een enkele uitzondering daargelaten).
En de aangegeven veiligheidsoverweging is maar schijnveiligheid want skimmen is bij elke vorm van betalen met een bankpas mogelijk.

costnix
door costnix - Jan 31, 2014 om 12:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het grootste deel van mijn geld op een spaarrekening staan. Als mijn pas geskimd/gestolen wordt kunnen ze alleen maar het geld van mijn gewone rekening stelen en NIET van mijn spaarrekening!

door 14peter - Jan 31, 2014 om 12:26
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 31 jan 2014, 12:04]Ik heb het grootste deel van mijn geld op een spaarrekening staan. Als mijn pas geskimd/gestolen wordt kunnen ze alleen maar het geld van mijn gewone rekening stelen en NIET van mijn spaarrekening!

Ja dat werkt zo blijkt uit dit item...

costnix
door costnix - Jan 31, 2014 om 13:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@14peter
Oeps! Ik sta gecorrigeerd!

pi
door pieterwolters - Jan 31, 2014 om 13:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=14peter schreef op vrijdag 31 jan 2014, 12:26][quote=costnix schreef op vrijdag 31 jan 2014, 12:04]Ik heb het grootste deel van mijn geld op een spaarrekening staan. Als mijn pas geskimd/gestolen wordt kunnen ze alleen maar het geld van mijn gewone rekening stelen en NIET van mijn spaarrekening!

Ja dat werkt zo blijkt uit dit item...

Dan neem je voor de zekerheid een spaarrekening bij een andere bank....

pi
door pieterwolters - Jan 31, 2014 om 13:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Technisch moet het wel kunnen natuurlijk, al denkt ik dat de belangstelling ervoor zo minimaal is dat de investeringen die nodig zijn om dit te implementeren veel te hoog zijn.

audb
door audb - Feb 7, 2014 om 12:53
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Geen enkele bank kan dit doen ook al zouden ze dat willen.
Een geld automaat is niets anders dan een pin automaat zoals die in een winkel staat alleen geeft deze geld uit.
Waarom dat niet mogelijk is? nou heel eenvoudig geen enkele geld automaat is van de bank zelf maar worden gehuurd en voor het bedrijf dat de automaten verhuren is het belangrijk om zoveel mogelijk geld te laten uitgeven anders zouden de automaten nutteloos zijn immers krijgen deze bedrijven per uitgifte betaald.
Dat is ook de redenen voor bv ABN-Amro dat ze automaten weg laten halen zoals bij mij in de buurt is gebeurt :(.