hu
door huffeltje Jan 23, 2017 om 14:44
Geldzaken & recht

Ik wordt lastig gevallen Door Oddie, i.vm

Sind twee wken wordt ik overstelp met aanmaningen en dreigingen dat zij een incassobureau inschakelen. Volgen oddie ben ik een contract aangegaan, maar naar mijn weten is dat niet zo, ik heb ten eerste de wekomstmail helemaal niet ontvangen waardoor ik dan ook niet op tijd van deze overeenkomst af kon melden.
 Wat moet ik hier mee? Afwachtende op uw antwoord, vriendelijke groet H. Koetzier

1724 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2017 om 14:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent nummer honderd zoveel.

Niets doen en in hun sop laten gaarkoken. In het vervolg die telefoontjes direct afkappen. Die mail versturen ze helemaal niet.

marita5
door marita5 - Jan 23, 2017 om 14:52
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Huffeltje ,

 Wat moet ik hier mee

Niks , nergens op reageren en vooral niet betalen , de mail krijgt u niet , klik op de rode regels .

http://kassa.vara.nl/nieuws/consumentenbond-waarschuwt-betaal-niets-aan-oddie-nl

Lees hier , incassobureaus wat mogen ze wel / wat mogen ze niet ( blauwe balk )

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

Cookies
door Cookies - Jan 23, 2017 om 15:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kijk vanavond even naar Radar op Ned1 die behandelt een item over die zogenaamde kortingsdiensten (waar Oddie er dus één van is) https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=151&t=168637&sid=507b86dc5e1b27af1c8e732390f5b7ce

Cookies
door Cookies - Jan 23, 2017 om 15:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En nog een link naar een Radar o.a. item over Oddie http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/21-01-2017/betaal-niet-aan-oddienl-jaarpremie-zorgverzekering-alsnog-afgeschreven/

Je vindt daar ook een voorbeeldbrief.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2017 om 16:10
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ondanks de verwijzing ook naar een voorbeeldbrief: vooralsnog helemaal NIETS doen. Wacht eerst maar af of ze inderdaad met een incassobureau 'om de hoek komen' en zelfs dan behoeft u nog niets te doen. Als u geen overeenkomst bent aangegaan heeft u helemaal niets te vrezen. Alleen als het uiteindelijk tot een dagvaarding zou komen van een deurwaarder met oproep voor een zitting, dan moet u daar wel gehoor aan geven. Zou u dat niet doen dan zou u bij verstek veroordeeld worden maar gaat u wel met uw verhaal, dan maakt u een gerede kans op ook nog het toegewezen krijgen van schadevergoeding of schadeloosstelling.

Pe
door Penny1711 - Feb 6, 2017 om 10:44
4 Antwoorden / Vragen

Ik krijg nu van Oddie de band opname toegestuurd waarop te horen is dat we akkoord gaan samen met de welkomsmail ( die ik nooit gehad heb ).

is het echt zo dat ik hier onderuit kan ? kan iemand me aub advies geven ?
ze blijven maar dreigen en zeggen dat we de 99,00 moeten betalen.

mvg

marita5
door marita5 Feb 6, 2017 om 10:57
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Penny711 , lees eens de reacties boven u , Oddie moet schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten , dus negeren en vooral niet betalen , zie hier klik op de rode regel  http://kassa.vara.nl/nieuws/consumentenbond-waarschuwt-betaal-niets-aan-oddie-nl

marita5
door marita5 Feb 6, 2017 om 10:59
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Er staan 2 links , probleem van de site , de eerste link werkt niet , de tweede wel ( target blank klik daar op . )

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2017 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@penny. Nog een advies naast dat helemaal niets doen. Nooit meer uw gegevens door de telefoon aan iemand geven, of aan de deur of op straat. Direct afkappen die gesprekken, dan hebt u dit gezeur niet.

Pe
door Penny1711 Feb 6, 2017 om 14:10
4 Antwoorden / Vragen

@tiger ik doe dit normaal ook nooit.

Dus niet meer reageren en niet betalen ?

Ik lees hier veel vragen over Oddie , maar ik hoor eigenlijk nergens waarbij dit probleem is opgelost. Heeft iemand inmiddels gewonnen van deze firma?

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2017 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@penny, inderdaad niet meer reageren en niet meer betalen. Laat ze maar in hun sop gaarkoken. Ze hebben geen poot om op te staan. Het probleem lost zich vanzelf op. Wat u nog wel kunt doen, is een klacht indienen bij Consuwijzer, kijk oo Google, die hebben er al veel, en dan gaan ze uiteindelijk die club aanpakken.

Pe
door Penny1711 - Feb 9, 2017 om 20:24
4 Antwoorden / Vragen

Hallo

mag ik vragen of u nog last heeft van Oddie ?

Gr

tijger1
door tijger1 Feb 9, 2017 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@penny. Wat schiet u nu op met overal die vragen. Er is toch gezegd, niets doen.

Pe
door Penny1711 Feb 10, 2017 om 08:40
4 Antwoorden / Vragen

@tijger1 misschien omdat dat hier de bedoeling is? Je mag ook niet reageren als je wilt. Ik ben benieuwd naar de afloop . Is dat zo raar ?