jo
door jollie struvé Jan 13, 2017 om 13:57
Geldzaken & recht

Incassobureau na drie jaar zonder aanmaning?

Vandaag ontving ik een brief van een incasso bureau met een aanmaning tot betaling van 297 euro ex incassokosten. Dit bedrag zou afkomstig zijn van PC direct (PC Harmony Service BV te Zwolle) daar zou ik volgens dit bedrijf nog steeds een contract hebben. Hoewel ik dit contract (2014) destijd per aangetekende brief heb opgezegd.PC direct beweert dat ze nooit een schriftelijk opzegging hebben ontvangen en dat het contract nog steeds loopt. Hoewel PC direct de afgelopen drie jaar geen betalingen van mij heeft ontvangen en PC direct ook geen rekeningen noch aanmaningen heeft gestuurd. Volgens PC direct hebben zij in 2014 een incassobureau ingeschakelt om mij te betalen te doen overgaan. Ik heb vandaag voor het eerst een brief van een incassobureau ontvangen in deze kwestie. Omdat ik in de veronderstelling was dat ik dit correct had afgehandeld heb ik de correspondentie niet meer bewaard. Temeer omdat ik een bevestiging van PC direct had ontvangen mbt tot mijn opzegging. Wat moet ik nu doen? Ik heb inmiddels een afspraak met een juridisch loket gemaakt. Maar ik vind het zeer belastend en vervelend dat ik nu dat aktie wordt gedwongen om eea te bewijzen. Terwijl PC Direct mij na drie jaar via een incassobureau meent te kunnen aanmanen zonder enig voorafgaande rekening noch aanmaning. Ik ben zeker niet van plan om dit bedrag te betalen en ik heb dit ook netjes kenbaar gemaakt zowel aan het incassobureau ( Agincasso) als aan PC Direct

2073 4 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Jan 13, 2017 om 14:08
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vervelend. Daarom moet u altijd alles langer bewaren (gescand of niet), tenminste 5 jaar. Dan kunt u e.e.a. direct weerleggen en bent u gelijk van zo iets verlost. Tip voor de toekomst dus. Geen zin om alles te ordenen? Gooi alles van een jaar in een doos (kassabonnen, betaalbewijzen, verzendbewijzen en ga zo maar door) en schrijf er het jaartal op. Na x jaar gooit u het weg. Ik adviseer overigens 10 jaar.

Wederpartij moet nu wel met bewijzen komen, dat u rekeningen en brieven hebt ontvangen. Dat kunnen ze waarschijnlijk niet.

Overigens, u kunt wel een probleem hebben als u tussentijds verhuisd bent. Is dat zo?

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

jo
door jollie struvé Jan 13, 2017 om 14:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja had idd de correcpondentie moeten bewaren. Oke dus de wederpartij heeft hier ook een verantwoordelijkheid in dat zij rekening cq aanmaningen moeten kunnen overleggen. Handig om te weten, bedankt.

uwjurist
door uwjurist Jan 13, 2017 om 14:47
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen moeten ze die kopieën overleggen, maar ze moeten in principe ook bewijzen dat u ze ontvangen hebt! Bent u niet verhuisd tussentijds? Met vriendelijke groet, mr. Monique Doomernik

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2017 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet ook per mail opgezegd? De verjaringstermijn bij diensten is vijf jaar. Maar ik neem aan dat het bedrag over drie jaar gaat? Wel heel dwaas dat zij dan niet voor 2015, 2016 en 2017 een nota gestuurd hebben.

Bent u in de tussentijd verhuisd?

Stinkt een beetje.

jo
door jollie struvé Jan 13, 2017 om 14:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja idd ik had de correspondentie moeten bewaren. Nee alle email uitgespit geen enkele correspondentie te vinden. Nee ik ben niet verhuisd. Het stinkt inderdaad.

tenormin
door tenormin - Jan 13, 2017 om 15:55
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Zie ook PC Harmony Service, Zwolle zakelijk. Handelde u met hen zakelijk dan zou ik even op onderstaande link drukken om uw vraag daar voor te leggen. Hoewel, u bewaart uw papieren niet, dus is het (hoogstwaarschijnlijk) niet zakelijk. Maar toch, dat weet ik niet.

https://www.higherlevel.nl

fo
door fokel - Feb 8, 2017 om 23:15
1 Antwoorden / Vragen

wij hebben precies het zelfde meegemaakt kregen ook begin jan. een brief om even 297 euro te betalen terwijl wij het ook direct de eerste dag geannulleerd hebben zowel telefoniisch als schriftelijk en hier ook destijds een bevestiging van gehad maar ik bewaar geen brieven van jaren geleden

ik heb tegen het incasso buro gezegd dat ik niet ga betalen, ik heb nooit de afgelopen jaren meer iets van hun gehoord, dit is waarschijnlijk de werkwijze van
dit bedrijf

tijger1
door tijger1 Feb 8, 2017 om 23:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij moeten u dus bewijzen sturen van de nota's en aanmaningen.