In
door Instructor May 7, 2018 om 13:29
Geldzaken & recht

Info business collect

Mijn moeder heeft in 2016 een telefoontje gehad van waarschijnlijk Happy-numbers en nu wilt het incassobureau "business collect" €1000 van haar ontvangen. Hier een voorbeeld van de mail....

Geachte meneer/mevrouw [edit redactie - persoonlijke informatie]

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik hierbij dat wij het volgende met u overeen zijn gekomen:

U krijgt de mogelijkheid van Business Collect B.V. om de totaalsom van € 1000,- te betalen in 4 termijnen. 1ste termijn bedraagd € 250,- dient uiterlijk op 25.05.2018 over te maken. 2de termijn bedraagd € 250,- dient uiterlijk op 25.06.2018 over te maken. 3de termijn bedraagd € 250,- dient uiterlijk op 25.07.2018 over te maken. 4de termijn bedraagd € 250,- dient uiterlijk op 25.08.2018 over te maken. Na ontvangst van uw betalingen zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten.

De betaling dient gedaan te worden op:

IBAN:    [edit redactie - bedrijfsgegevens]

BIC:        PRTCGB21

t.n.v.:    Business Collect B.V.

onder vermelding van uw naam en dossiernummers: 1689470 - 1877792. Als u de betaling heeft gedaan verzoeken wij u om een betaalbewijs te mailen naar: info@business-collect.com  onder vermelding van uw naam zodat wij uw dossier kunnen afhandelen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

[edit redactie - medewerker bedrijf]

Algemeen Secretariaat

Business Collect B.V

Adres  : Joop Geesinkweg 901 1114 AB Amsterdam

Tel : 020 561 6015

E-mail : info@business-collect.com

Web : www.business-collect.com

Na wat onderzoek te hebben gedaan en gebeld te hebben met business collect. Om te vragen waarvan dit is en of ze mij info kunnen toe sturen of de schriftleijkheidsvereiste en de voicelog ??? Ze heeft niks ondertekend

Het antwoord (nogal ongeïnteresseerd en dreigend) wat ik kreeg is, "u moet uw moeder laten bellen of als ze in de buurt is wil ik haar even spreken ik mag dit niet aan derden doorgeven en uw moeder heeft wel dergelijk toestemming gegeven door toestemming te geven door de sms die ze stuurde.

Mijn moeder kan dit dan ook niet echt meer herinneren want het was in 2016, ze heeft niks ondertekend en je hebt niks afgesloten. Alleen vond ze het raar dat er vorig jaar bedragen van haar rekening af werden geboekt die de bank dan weer heeft teruggeboekt omdat ze niet wist waarvan dat was.

Ik zeg op mijn beurt waarom heb je je rekeningnummer doorgegeven? En waarom ben je hierin getrapt?

Is hier nog wat aan te doen ??????

1277 4 Rapporteer

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 7, 2018 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klik even op 'Zoek een vraag' en typ dan business collect in. Lees de reacties bij de eerder gestelde vragen.

Zou maar niets betalen!

In
door Instructor May 7, 2018 om 13:34
Antwoorden / 1 Vragen

Ok thanks

tijger1
door tijger1 - May 7, 2018 om 13:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt zich hier kunnen registreren om dit topic te plaatsen. Dan hebt u toch ook kunnen zien dat over hetzelfde onderwerp ik weet niet hoeveel topics geplaatst zijn?

Neem een paar dagen vrij en ga de reacties lezen. Want verder hoeft u of uw moeder niets te doen.

In
door Instructor May 7, 2018 om 13:38
Antwoorden / 1 Vragen

Dank @TIJGER1 en ben ik inmiddels mee bezig. Ik heb dit geplaatst omdat dit bedrijf opgedoekt moet worden

tijger1
door tijger1 May 7, 2018 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mensen moeten dergelijke telefoontjes van “aanbiedingen” direct beëindigen en geen gegevens verstrekken. Dan is het klaar.

marita5
door marita5 - May 7, 2018 om 13:39
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Instructor ,

Volledig negeren en vooral niet betalen .
De site Happy - Numbers is offline , domeinnaam staat te koop .

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/consumentenbedrog/voorbeelden-van-oplichting/oplichters-aan-de-lijn/lijst-van-televerkopers-en

Laat u niet bang maken / of onder druk zetten , een incassobureau kan helemaal niks doen :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 7, 2018 om 14:04
16887 Antwoorden / 202 Vragen

en doorgeven aan https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/

V
ooarl NIET betalen maar dat zult u ongetwijfeld al hebben gelezen uit de reactie sop de al eerder gestelde vragen.

Wie eist bewijst en dat ken men niet!.
Ik neem aan dat men ook niets heeft geleverd en de betaling volstrekt onverschuldigd zou zijn.