gr
door grandad May 11, 2012 om 22:53
Geldzaken & recht

ING

enige tijd geleden vroeg ik bij de ING een nieuw wachtwoord aan voor mijn internet bankieren. Na enkele dagen krijg ik een brief dat ik dit af kan halen in Eindhoven bij een kantoor in de Hanenvoet.
ik moet nu met de bus eerst naar Eindhoven station a €3
dan met de bus A €3 en dan deze weg weer terug.
dit grapje gaat mij dus €12 kosten dit omdat de ING overal zijn kantoren sluit

1748 21 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 11, 2012 om 23:20
16859 Antwoorden / 108 Vragen

ja grandad, of je nu hoog of laag springt: zo gaat het vandaag de dag. Gelukkig was het voor mij dichterbij maar als de ING niet zo redelijk dichtbij had gezeten was ik ook de sjaak geweest. Opsturen doen ze dus echt niet (kan ik me wel wat bij voorstellen) maar net als de belastingen: leuker kunnen ze het niet maken. Wel duurder.

valerius-2
door valerius-2 - May 11, 2012 om 23:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is voor u eigen veiligheid per post kan er altijd wat mis gaan, niet vreemd de laatste tijd met post NL in brabant

tenormin
door tenormin - May 11, 2012 om 23:40
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@valerius-2, grandad klaagt niet over de post maar dat hij zo'n eind moet reizen en het zo duur is. Dat er dus zoveel kantoren weg zijn.

dirck
door dirck - May 12, 2012 om 00:30
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je had ook via een SMS bericht een nieuw wachtwoord aan kunnen vragen, dan had je binnen een minuut een nieuw wachtwoord gehad.

fe
door festinger - May 12, 2012 om 01:51
410 Antwoorden / 18 Vragen

Opa moet net als iedereen betalen voor diensten. Dat ie extra moet reizen en kosten moet maken dat doet niet meer ter zake. Dus wil je een nieuw wachtwoord en meedoen dan moet je wel betalen immers een alternatief is er niet.
Begrijp opa wel. 10 jaar geleden waren banken nog blij en brachten desnoods het nieuwe wachtwoord persoonlijk thuis.

Nu gebeurt dit enkel nog als de koningin het vraagt.

harrie
door harrie - May 12, 2012 om 07:20
765 Antwoorden / 36 Vragen

Grandad.

Een NIEUW wachtwoord kan je gewoon zelf aanmaken als je ingelogd bent.
De procedure die je beschreef is voor gevallen dat je zelf een fout hebt gemaakt met je oude wachtwoord.
Dus; wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.....
Overigens zijn er veel bankkantoren gesloten, 12 jaar geleden waren er hier in het dorp nog een ABN en een RABO nu alleen nog een geldautomaat....

Ex-Haagsche Harrie

gr
door grandad - May 12, 2012 om 09:15
15 Antwoorden / 6 Vragen

jantje7 die ov kaart is ook niet gratis en als je slecht ter been bent is voor mij de bushalte ver weg

=jantje7 schreef op zaterdag 12 mei 2012, 07:16: Ik begrijp 2 dingen niet, als u op het openbaarvervoer bent aangewezen, waarom heeft u dan geen OV-Chipkaart.
Is uw adres wel goed? Er zijn op vele plaatsen binnen Eindhoven steunpunten van de ING waar u terecht zou kunnen.

Jantje

jantje7
door jantje7 - May 12, 2012 om 09:21
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ik begrijp 2 dingen niet, als u op het openbaarvervoer bent aangewezen, waarom heeft u dan geen OV-Chipkaart.
Is uw adres wel goed? Er zijn op vele plaatsen binnen Eindhoven steunpunten van de ING waar u terecht zou kunnen.

Jantje

gr
door grandad - May 12, 2012 om 09:26
15 Antwoorden / 6 Vragen

en Ex haagse harry
ja daarvoor moet je inloggen maar als je niet kan inloggen omdat je loginnaam en/of je pasword niet herkent word dan is dat niet makkelijk
en overigens ik weet voor 300% zeker dat alles correct is wat mijn inloggegevens betreft maar dit is niet de eerste keer dat ondanks dat de inloggegevens correct zijn hij ze niet accepteert

zwemmer
door zwemmer - May 12, 2012 om 09:35
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=dirck schreef op zaterdag 12 mei 2012, 00:30]Je had ook via een SMS bericht een nieuw wachtwoord aan kunnen vragen, dan had je binnen een minuut een nieuw wachtwoord gehad.

Dit is een zeer geschikte oplossing voor het probeelm.

zwemmer
door zwemmer - May 12, 2012 om 09:37
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik zie dat het inloggen helemaal niet lukt. Misschien telefonische begeleiding zoeken bij de bank? Of een mailtje sturen?

Cookies
door Cookies - May 12, 2012 om 09:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

...... ik weet voor 300% zeker dat alles correct is wat mijn inloggegevens betreft maar dit is niet de eerste keer dat ondanks dat de inloggegevens correct zijn hij ze niet accepteert......

Als inloggen niet lukt, zijn toch echt je inloggegevens niet correct. Maak je toch een foutje.

harrie
door harrie - May 12, 2012 om 10:27
765 Antwoorden / 36 Vragen

De enige keer dat het mij niet lukte (lang geleden) was omdat ik niet in de gaten had, dat de hoofdlettervergrendeling aan stond. (caps lock)

Ex-Haagsche Harrie

valerius-2
door valerius-2 - May 12, 2012 om 10:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=harrie schreef op zaterdag 12 mei 2012, 10:27]De enige keer dat het mij niet lukte (lang geleden) was omdat ik niet in de gaten had, dat de hoofdlettervergrendeling aan stond. (caps lock)

Ex-Haagsche Harrie
Dat is mijn proboleem ook wel eens, nu kijk ik eerst naar het led hiervan als hij niet inloggen. Die fout heb ik hiermee gelijk opgelost.

valerius-2
door valerius-2 - May 12, 2012 om 10:52
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 11 mei 2012, 23:40]@valerius-2, grandad klaagt niet over de post maar dat hij zo'n eind moet reizen en het zo duur is. Dat er dus zoveel kantoren weg zijn.
Ik geef post nl niet de schuld, ik geef alleen maar een rede op dat het op de manier van afhalen veiliger is.

dirck
door dirck - May 12, 2012 om 10:59
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb het verleden jaar zelf ook ondervonden, had tot drie keer toe mijn wachtwoord goed ingevuld, maar toch lukte het niet.
Kwam er toen achter dat ik daarvoor een keer per ongeluk Ctrl + Shift ingedrukt had, mijn toetsenbord instelling stond op Nederlands inplaats van Verenigde Staten (internationaal)
Het onderliggende streepje _ werdt toen een ?. Daarom lukte het toen niet.
Heb toen via SMS weer een nieuw wachtwoord gekregen.

Hoe kan ik een nieuwe gebruikersnaam en/of wachtwoord aanvragen voor Mijn ING?
Wat doe ik als ik mijn wachtwoord voor Mijn ING kwijt ben?

Ik zie nu wel dat het verschil kan uitmaken hoe je de TAN-codes ontvangt.

Maak je gebruik van een papieren TAN-lijst, dan moet je je wachtwoord inderdaad ophalen bij een ING kantoor.

Maak je gebruik van TAN-code via mobiel, dan krijg je je nieuwe wachtwoord via een sms'je.

Groet, Dirck

Ps: nog even een tip. Controleer even voordat je je wachtwoord invult of je toetsenbord instelling nog wel goed staat.

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 12, 2012 om 11:36
86 Antwoorden / 1 Vragen

Is er geen postagentschap (o.a. AH, Bruna o.i.d.) bij u in uw buurt? Ik loop zelf honderdmeter van het postagentschap (AH) naar toe.

gr
door grandad - May 12, 2012 om 11:47
15 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=zomerkoninkje schreef op zaterdag 12 mei 2012, 11:36]Is er geen postagentschap (o.a. AH, Bruna o.i.d.) bij u in uw buurt? Ik loop zelf honderdmeter van het postagentschap (AH) naar toe.

is opgeheven

zwemmer
door zwemmer - May 12, 2012 om 14:07
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je kunt ING moeilijk verwijten dat er ruim gebruik gemaakt wordt van het internet en dat er daardoor een verschuiving komt in beroepen. Zorg dat je internetgebruik tegen alle ongemakken opgewassen is met (kennis van) adekwate instellingen en dergelijke en profiteer van het gemak.

Zwemmer

no
door nomen - May 13, 2012 om 08:27
12 Antwoorden / 0 Vragen

zomerkoninkje schreef op zaterdag 12 mei 2012, 11:36
Is er geen postagentschap (o.a. AH, Bruna o.i.d.) bij u in uw buurt? Ik loop zelf honderdmeter van het postagentschap (AH) naar toe.

Hier is een postagentschap op een paar minuten fietsen. Maar daar kon ik niet terecht voor mijn nieuwe codes, ik moest persé naar het ING kantoor in de stad. Dat is dan weer ruim een kwartier fietsen bij mij vandaan.

di
door diemenees - May 13, 2012 om 13:39
196 Antwoorden / 15 Vragen

met die chipkaart zou dat ritje een stuk minder kosten. En vorig jaar nog kon je geheel doen met een dagkaartje van 3€.