onlysimply
door onlysimply Mar 11, 2010 om 12:20
Geldzaken & recht

ING Bank

Hoe lang kan het duren voor dat ik kan beschikken over het saldo wat op de rekening (zakelijke) staat van mijn overleden broer waar al heel lang geen zakelijke dingen mee zijn gedaan,was voor z,n 65 jaar al in de wao. alvast bedankt voor de antwoorden.onlysimply

747 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 11, 2010 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is er een verklaring van erfrecht, waarin de erfgenamen zijn genoemd? Is er een testament? Is er iemand aangewezen om de erfenis af te handelen?

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 11, 2010 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u geen erfgenaam bent, zult u daar nooit over kunnen beschikken. Alleen als u kunt aantonen enig erfgenaam of gevolmachtigde van de overige erfgenamen te zijn, krijgt u de beschikking over de rekening.

Dat kunt u aantonen met een verklaring van erfrecht. Dat is een door een notaris opgestelde verklaring waaruit blijkt wie de erfgenamen zijn.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2010 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

onlysimply

Neem daarover even kontakt op met de afdeling nabestaanden in Leeuwarden:

tel.: 058-2340033

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2010 om 08:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read,
Om daar door over het algemeen ter zake niet deskundige? En vervolgens tot de conclusie te komen dat je een verklaring van erfrecht nodig hebt? Dit forum is goedkoper en sneller!

ve
door verwijderd - Mar 12, 2010 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

marcel75 schrijft:

Om daar door over het algemeen ter zake niet deskundige?

Sorry marcel, maar ik pijnig mijn hersens en snap deze zin echt niet. Zijn er wat woorden weg gevallen?

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2010 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijne heren iedereen hartelijk bedankt voor haar of zij antwoord begrijp nu dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.
Alles wat hier boven staat is in mijn bezit!
Er is geen testament alle erven hebben getekend.
Maar omdat het een zakelijke rekening is kan ik niet via internet betalen.
En heb je wat ingevuld dan kan je er donder op zeggen krijg je het met een paar dagen weer terug,is al 3x gebeurd.Terwijl ik in mijn woonplaats naar de ING Bank ben geweest 4x daar zeggen ze ook dat ze het veel te moeilijk doen in Leeuwarden,
Ook bellen naar Nabestaanden help niet je krijgt veschillende personen aan de telefoon,de ene zegt zo moet het,ander zegt net anders om.
Om heel kort te gaan ben er stront ziek van onlysymply

ve
door verwijderd - Mar 12, 2010 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read,
inderdaad wat weggevallen. Bedoelde te zeggen: "En daar door een niet ter zake kundige persoon te woord worden gestaan".

Onlysimply,
Waarom heb je de rekening niet op met de verklaring van erfrecht en open je een nieuwe rekening op je eigen naam? Opheffen kan aan de balie van de bank.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2010 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het vervolg van de ING story vorige week vrijdag morgen briefje in de bus van ING of ik ook betaal kaarten wilde moest ik ze maar via een briefje aanvragen !
Tot mijn verbazing lagen er ineens zomaar zonder dat ik briefje had gestuurd Zaterdag betaal kaarten op de mat.Gisteren toch maar even naar de bank ja alles stond nu op mijn naam,dus kan nu ieder die nog geld krijgt betalen.
Vandaag weer alles wat ik al een keer heb weggestuurd weer terug gekregen.
Maar je weet niet waar je aan begint als je zegt dat regel ik wel even,omdat je niet verwacht dat je zoveel moeite moet doen om dat klaar te krijgen en dan krijgen ze ook nog staatssteun de ene weet daar echt niet wat de ander doet
Je hebt niet veel keus anders zou je zeggen alles onder het bed of in de oude sok en contant betalen zo nu heb ik et weer wat van me afgeschreven ieder bedankt voor haar of zijn antwoord onlysimply.