De
door DebbyKassa Aug 6, 2020 om 07:59
Geldzaken & recht

ING bankgarantie

In 2011 vroeg de verhuurder van mijn appartement om een bankgarantie daar ik ondernemer ben. Deze bankgarantie werd gekoppeld de toenmalige zakelijke rekening van mijn eenmanszaak bij de ING.


In 2015 staakte ik de werkzaamheden uit mijn eenmanszaak -die wel bleef bestaan- en richtte ik een bv op. Ik opende een zakelijke rekening voor de bv bij de ING en wilde de rekening van de eenmanszaak opheffen en de bankgarantie koppelen aan de rekening van de bv. Volgens de ING-medewerkster kon dit niet. De spaarrekening waar de bankgarantie op stond bleef bestaan.


Eind 2018 startte ik opnieuw met activiteiten vanuit mijn eenmanszaak en opende ik voor de nieuwe handelsnaam -met het oude kvk-nummer- een zakelijke rekening bij de ING.


In juli dit jaar ontdekte ik door mijn wens te verhuizen dat de eerste rekening van mijn eenmanszaak eind 2018 is opgeheven door de ING. De bankgarantie is naar een tussenrekening gestort.


ING heeft mij hier nooit van op de hoogte gesteld, ook niet toen ik  op kantoor een rekening opende voor de nieuwe handelsnaam van de eenmanszaak.


Nu wil ik het bedrag van de bankgarantie graag terug maar dit is voor ING nogal moeilijk. Er wordt door de een aangegeven dat ze mij niet konden bereiken omdat ze geen adres- of bankgegevens van mij hadden en door de ander wordt dit een "unieke situatie" genoemd waarvan niet zeker is hoe hij opgelost moet worden. Goed verhaal!


 


Ik ben nu al weken bezig, bellen, langsgaan op kantoor, dit zonder het beoogde resultaat.


De reacties van ING zijn lachwekkend en die van hun social media-team ook nog eens onbeschoft.


 


Hoe dit snel op te lossen?

2355 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 6, 2020 om 08:03
7210 Antwoorden / 3 Vragen
1

Als ondernemer heeft u er meer aan door uw vraag op het daarvoor bestemde forum te stellen:
https://www.higherlevel.nl/

ingwebcare
door ingwebcare - Aug 6, 2020 om 20:17
73 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Debby, 

Ik begrijp dat je al enige tijd bezig bent met het uitkeren van jouw Bankgarantie. Jammer om te lezen dat dit zo moeizaam verloopt.
Heb je al een klacht ingediend over jouw Bankgarantie? Wanneer je dit nog niet hebt gedaan dan wil ik je vragen om dit alsnog te doen. 

Een klacht over een Bankgarantie kan schriftelijk ingediend worden bij de afdeling Bankgaranties. 

ING 
t.a.v. afdeling Bankgaranties 
Postbus 350 
1000 AJ Amsterdam 

Hopelijk wordt alles snel opgelost. 


Daphne 
ING Webcare 







Tr
door Trostomaat - Aug 7, 2020 om 00:59
239 Antwoorden / Vragen
0

Dit is de juiste aanpak om dit op te lossen. Het plaatsen van de vraag volstaat. ING heeft al gereageerd.
Verder zullen er hier weinigen zijn, die pasklare oplossingen kunnen aandragen voor zo'n kwestie.

De
door DebbyKassa - Aug 7, 2020 om 06:47
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank Sjoppy, ik zal mijn vraag daar voorleggen.

 

 

sjjoppy
door sjjoppy Aug 7, 2020 om 08:11
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Succes @debbykassa.

De
door DebbyKassa - Aug 7, 2020 om 06:52
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo Daphne,

Inmiddels heb ik al drie klachten ingediend, een via kantoor, een telefonisch en een per brief.

Helaas wordt hier niet op gereageerd.

Op kantoor heb ik de tweede keer alvast al mijn rekeningen en producten bij ING opgezegd. Van twee rekeningen is het saldo ook al naar mijn rekening bij ABN AMRO gestort. Nu nog het saldo van de derde rekening en de bankgarantie.

ingwebcare
door ingwebcare Aug 20, 2020 om 16:40
73 Antwoorden / 0 Vragen

Excuses voor de late reactie Debby.

Via Soicial Media heb ik vernomen dat er een klein beetje schot in de zaak zit. 
Ik hoop dus ook dat het snel opgelost is allemaal. 

Groeten 

Daphne 
ING Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer