ja
door jaapaap71 Nov 30, 2010 om 14:24
Geldzaken & recht

ING huishoudboekje tim

Ik heb sinds kort het huishoudboekje tim van de ING omdat ik vrij veel geld uitgeef (een gat in mijn hand heb) maar gelukkig vant het nog mee, ik geef gemiddeld NETTO 3500 euro uit per maand uut terwijl ander mensen van tussen de 30 en 40 jaar oud bijna 4000 euro NETTO blijken uit te geven. Ook is het gemiddeld maand inkomen van een mbo-er volgens het TIM boekje 4100 euro NETTO... kloppen deze cijfers? Ik kan het haast niet geloven..... Het gemiddeld nederlands inkomen ligt volgens TIM op 5100 NETTO per maand. Volgens andere bronnen op internet is het modaal NETTO inmomen +-1650 per maand.

Ik maak mij zorgen omdat zo een huishoudboekje dus averechts kan werken!!

Laten we hopen dat dat niet de bedoeling van de ING is.....

4581 15 Rapporteer

sy
door sylli - Nov 30, 2010 om 14:32
250 Antwoorden / 40 Vragen

Het gemiddeld netto inkomen van een MBO-er is € 4100,- netto????
Ik ga maar eens opslag vragen aan mijn baas.
Ik dacht dat ik als simpele kantoormuts modaal verdiende voor mijn 38 urige werkweek, maar als ik dus moet afgaan op deze informatie zit ik zo'n beetje op minimumloon...

Maar eh... ik dwaal af... Wat is jouw vraag eigenlijk???

fi
door fisbel - Nov 30, 2010 om 14:57
851 Antwoorden / 3 Vragen

Bekijkt u onderstaand lijstje maar eens. Het gemiddelde bruto maandinkomen staat in de eerste kolom.
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/per-beroep.php

stacey
door stacey - Nov 30, 2010 om 15:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

-- ik geef gemiddeld NETTO 3500 euro uit per maand --

Gelukkig valt het nog mee ?
Dat ligt er maar net aan Wat je te besteden hebt natuurlijk.

Als dat is wat jij minimaal verdiend en je maakt verder geen schulden dan hoef je voor de rest niet wakker te liggen van wat een ander al dan niet uitgeeft/verdiend lijkt me.
Maar het is misschien (zeker !) wel handig wat minder uit te geven en wat opzij te leggen voor slechtere tijden of een onverwachte rekening.

En `Tim` is om je overzicht te geven in je inkomsten en uitgaven waardoor je kunt zien waar je wat op kunt bezuinigen/waaraan je teveel uitgeeft, maar hij helpt je niet af van dat gat in je hand........

En ik denk dat `Tim` rekent in Japanse Yens ofzo............ ;-)

lottesanne
door lottesanne - Nov 30, 2010 om 15:08
438 Antwoorden / 47 Vragen

Weet je wel zeker dat er niet over guldenbedragen wordt gepraat. De bedragen die jij noemt liggen ver boven de Balkenende norm.

ja
door jaapaap71 - Nov 30, 2010 om 15:25
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lottesanne schreef op dinsdag 30 nov 2010, 15:08]Weet je wel zeker dat er niet over guldenbedragen wordt gepraat. De bedragen die jij noemt liggen ver boven de Balkenende norm.

Ja heheh... zou je haasg gaan denken. Nu kan ik het nog net aan missen omdat ik redelijk hoog zit qua salaris..... echter ik heb sinds kort een nieuwe baan en die evrdiend wat minder.

Moet ik ook beter op mijn uitgaven letten. jammer dat dan zo een huishoudboekje zo slecht klopt want als iedereen zoveel geld uitgeeft.. waarom ik dan niet ;-) Hopelijk verbeterd de ing dit SNEL :-)

freya
door freya - Nov 30, 2010 om 15:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

=jaapaap71 schreef op dinsdag 30 nov 2010, 15:25: ....
want als iedereen zoveel geld uitgeeft.. waarom ik dan niet

Dat is wel een hele rare redenering. Als iedereen in het water springt, spring jij er dan achteraan?

Freya

de
door deborahlars - Nov 30, 2010 om 15:38
61 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=jaapaap71 schreef op dinsdag 30 nov 2010, 15:25]

Moet ik ook beter op mijn uitgaven letten. jammer dat dan zo een huishoudboekje zo slecht klopt want als iedereen zoveel geld uitgeeft.. waarom ik dan niet ;-) Hopelijk verbeterd de ing dit SNEL :-)

beter op je uitgaven passen?
Tim kost toch ook geld?

Is een schrift bij houden niet goedkoper?

vladja
door vladja - Nov 30, 2010 om 16:00
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat jij in 1 maand uitgeeft, moet een alleenstaande in de bijstand 5 maanden mee doen.

Vladja

ja
door jaapaap71 - Nov 30, 2010 om 16:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 30 nov 2010, 16:00]Wat jij in 1 maand uitgeeft, moet een alleenstaande in de bijstand 5 maanden mee doen.

Vladja

Wat heeft dat er nu mee te maken? Het gaat erover of TIM het huishoudboekje van ING juiste informatie geeft wat ik verdien en of ik kan rondkomen dat maakt echt niemand iets uit!

ja
door jaapaap71 - Nov 30, 2010 om 16:50
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=deborahlars schreef op dinsdag 30 nov 2010, 15:38][quote=jaapaap71 schreef op dinsdag 30 nov 2010, 15:25]

Moet ik ook beter op mijn uitgaven letten. jammer dat dan zo een huishoudboekje zo slecht klopt want als iedereen zoveel geld uitgeeft.. waarom ik dan niet ;-) Hopelijk verbeterd de ing dit SNEL :-)

beter op je uitgaven passen?
Tim kost toch ook geld?

Is een schrift bij houden niet goedkoper?

TIM is gratis.....

ja
door jaapaap71 - Nov 30, 2010 om 16:51
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 30 nov 2010, 15:01]-- ik geef gemiddeld NETTO 3500 euro uit per maand --

Gelukkig valt het nog mee ?
Dat ligt er maar net aan Wat je te besteden hebt natuurlijk.

Als dat is wat jij minimaal verdiend en je maakt verder geen schulden dan hoef je voor de rest niet wakker te liggen van wat een ander al dan niet uitgeeft/verdiend lijkt me.
Maar het is misschien (zeker !) wel handig wat minder uit te geven en wat opzij te leggen voor slechtere tijden of een onverwachte rekening.

En `Tim` is om je overzicht te geven in je inkomsten en uitgaven waardoor je kunt zien waar je wat op kunt bezuinigen/waaraan je teveel uitgeeft, maar hij helpt je niet af van dat gat in je hand........

En ik denk dat `Tim` rekent in Japanse Yens ofzo............ ;-)

Ik heb ook geen problemen met het hebben van een gat in mijn hand, ik ben alleen van mening dat voor andere mensen die daar wel problemen mee hebben dat het huishoudboekje van de ING kloppende informatie dient te geven. IPV niet kloppende cijfers.

ja
door jaapaap71 - Nov 30, 2010 om 16:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jaapaap71 schreef op dinsdag 30 nov 2010, 14:24]Ik heb sinds kort het huishoudboekje tim van de ING omdat ik vrij veel geld uitgeef (een gat in mijn hand heb) maar gelukkig vant het nog mee, ik geef gemiddeld NETTO 3500 euro uit per maand uut terwijl ander mensen van tussen de 30 en 40 jaar oud bijna 4000 euro NETTO blijken uit te geven. Ook is het gemiddeld maand inkomen van een mbo-er volgens het TIM boekje 4100 euro NETTO... kloppen deze cijfers? Ik kan het haast niet geloven..... Het gemiddeld nederlands inkomen ligt volgens TIM op 5100 NETTO per maand. Volgens andere bronnen op internet is het modaal NETTO inmomen +-1650 per maand.

Ik maak mij zorgen omdat zo een huishoudboekje dus averechts kan werken!!

Laten we hopen dat dat niet de bedoeling van de ING is.....

Het gaat mij er niet om wat ik verdien of uitgeef maar over dat TIM informatie niet correct is, mijn excuses als ik een verkeerde indruk heb gewekt, het is niet mijn bedoeling geweest om mensen jaloers te maken. Het was mij erom te doen dat de informatie van TIM zo slecht klopt dat het lijkt alsof er gemiddeld door mensen 3000+ euro per maand wordt uitgegeven, en dat er hierdoor mogelijk andere mensen kunnen denken dat dit normaal is gezien het feit dat iedereen dat doet.

de
door deborahlars - Nov 30, 2010 om 17:03
61 Antwoorden / 4 Vragen

Tim is alleen het eerste jaar gratis

sa
door sas33 - Jul 25, 2011 om 13:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je niet moet gaan fixeren wat anderen gemiddeld uitgeven. Ik denk dat het appels met pieren vergelijken is. Wij hebben allemaal verschillende inkomsten EN uitgavenpatronen. Kun je voorstellen dat niet iedereen van die leeftijdsgroep aan de "gemiddelde" cijfers meedoet. Simpel omdat ze geen TIM hebben. Het huishoudboekje dat ik gebruik ( http://www.simpelhuishoudboekje.org ) geeft geen vergelijkingen met anderen. Dat hoef ik ook niet. Want voor mij gaat het om controle en overzicht en niet wat andere leeftijdsgenoten per maand uitgeven

ro
door royster - Jul 31, 2014 om 05:22
10 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ex vriendin had ook een gat in haar hand.Zij heeft dat toen dicht laten naaien,en toen viel het geld ernaast.