bosduif
door bosduif Feb 22, 2012 om 15:08
Geldzaken & recht

ING rekening na overlijden

Geachte forumleden,

Drie weken geleden is mijn man overleden.
Hij had o.a. een rekening bij de ING.
Ik ben erfgenaam en executeur en heb de akte van overlijden en verklaring van erfrecht.
Vanmorgen naar de ING geweest om alles te regelen.
Ik had geen pincode of wat dan ook dus ik weet niet wat mijn man allemaal bij deze bank geregeld heeft. Uittreksels zijn er ook niet. Nu waren er twee opties om er controle over te krijgen. Zelf heb ik (gelukkig) geen rekening bij de ING.

1: over zetten op de erven
2: over zetten op mijn naam

Overzetten op de erven was geen optie want dan kon het niet via internet. Dan kon ik dus nog niet zien wat er allemaal via deze rekening loopt.
Dan maar op mijn naam gezet.
Ik mag nu 14 dagen wachten tot het geregeld is.

Mijn vraag: kan ik straks gewoon overal bij?
Kan ik dan gewoon zien wat er allemaal via deze rekening loopt en internetbankieren?
Zijn alle gegevens dan niet weg met de naamsverandering?

Men was zeer bot bij de ING en weinig behulpzaam.
Het feit dat ik zelf geen rekening bij hen had lopen was doorslaggevend voor de zeer klantonvriendelijke behandeling.

Met alles wat er toch al op je af komt na een overlijden was dit "gesprek" vanmorgen een erg koude douche. (ja, ik weet het, dat hoort bij TrosRadar thuis)

Wie kan mij iets wijzer maken?

Groet,
bosduif

12551 47 Rapporteer

vladja
door vladja - Feb 22, 2012 om 15:15
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Aks het op jouw naam gezet wordt, moet je gewoon de rekening kunnen bekijken. Ook tot een bepaalde periode terug is te zien via internet. Voor perioden daarvoor moet je uitdraaien aanvragen (kost geld).

Vladja

marjon1
door marjon1 - Feb 22, 2012 om 15:54
284 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, normaal gesproken blijven de eerdere gegevens gewoon in het systeem staan bij een naamswijziging.
Uiteraard hoort u op een nette manier te worden behandeld en is het niet meer dan normaal dat u al uw vragen beantwoord krijgt door de ING.
Dus webcareteam ING, doe jullie best!!

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2012 om 16:05
16860 Antwoorden / 108 Vragen

bosduif, allereerst gecondoleerd met het verlies van uw man. Kan ik u via een email adres bereiken; geef ik u handvatten die u beslist verder helpen. Misschien op uw profiel een adres zetten (met spaties en hints)?

bosduif
door bosduif - Feb 22, 2012 om 16:51
113 Antwoorden / 21 Vragen

vladja, marjon1 en tenormin bedankt voor de reactie.
Het stelt me al wat gerust.

Voor tenormin: zie maar of je er wat mee kan.
Moet haast wel lukken.

Mvg,
bosduif

ingwebcare
door ingwebcare - Feb 22, 2012 om 18:35
73 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Bosduif,

We vinden het erg vervelend dat het regelen van de bankzaken van uw overleden echtgenoot niet naar wens is verlopen en willen uw vragen graag beantwoorden.

U kunt de rekening(en) volledig beheren wanneer deze op uw naam staan. Alle gegevens blijven zichtbaar, alleen de tenaamstelling verandert. We kunnen geen privébericht versturen of ontvangen maar mocht u nog vragen hebben dan kunt u een e-mail met uw vraag sturen naar ing@ing.nl. Als u ons laat weten dat u de e-mail verstuurd hebt zorgen wij dat deze wordt beantwoord.

U kunt ook contact opnemen met de medewerkers van de Servicedesk Nabestaanden. Zij beantwoorden graag al uw vragen op 058 234 00 33 (lokaal tarief). Bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 21.00 uur en zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur.

Onze oprechte excuses dat het gesprek zo verlopen is. We wensen u veel sterkte met uw verlies.

Met vriendelijke groet,

Melin
ING webcare team

www.twitter.com/ingnl_webcare
www.facebook.com/INGnl

marjon1
door marjon1 - Feb 22, 2012 om 19:05
284 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk, dat is nog eens een fatsoenlijke reactie van het ING webcareteam.
Gaat allemaal nog goedkomen.
En gebruik gemaakt van de u vorm i.p.v. dat je en jij gedoe.
Een hele vooruitgang, zou mijn eerdere "klacht" daarover gehoor hebben gekregen of hebben we hier te maken met een medewerker die weet hoe het hoort.
Proficiat webcareteam!!

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2012 om 19:13
16860 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=marjon1 schreef op woensdag 22 feb 2012, 15:54]Ja, normaal gesproken blijven de eerdere gegevens gewoon in het systeem staan bij een naamswijziging.
Uiteraard hoort u op een nette manier te worden behandeld en is het niet meer dan normaal dat u al uw vragen beantwoord krijgt door de ING.
Dus webcareteam ING, doe jullie best!!

Je hebt het goed ingeschat, gelukkig dat ING de goede reactie gegeven. Hoop dat bosduif dan ook echt geholpen zal worden.

bosduif
door bosduif - Feb 22, 2012 om 19:33
113 Antwoorden / 21 Vragen

Geachte forumleden,

Allen dank voor de reacties.
Speciaal de reactie van ING webcare team kan ik erg waarderen.
Mijn boosheid is gezakt en ik heb nu weer vertrouwen dat het goed komt.

Nogmaals mijn dank.

Met vriendelijke groet,

bosduif

door bosduif - Mar 16, 2012 om 18:30
113 Antwoorden / 21 Vragen

Even een update:

We zijn inmiddels 3 weken verder.
Nog steeds geen bankpas ontvangen of in ieder geval een schrijven dat ik de nieuwe bankpas met pincode kan ophalen.
Geen jaaropgave ontvangen voor het invullen van de belastingaangifte.
Zelf kan ik niet bij de gegevens via mijn ING dus.
Het loopt lekker zo.
Zal niet lang klant bij ING zijn ALS ik de pinpas krijg.

Mvg bosduif

vladja
door vladja - Mar 16, 2012 om 18:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Heb je contact opgenomen met de nabestaanden desk?

Vladja

bosduif
door bosduif - Mar 16, 2012 om 19:23
113 Antwoorden / 21 Vragen

Ja Vladja, ze doen hun best (zeggen ze) het zo snel mogelijk te regelen.
Wat is snel?
Mijn vader zei vroeger, als je iets aan hem vroeg voor je te doen: "In het nieuwe jaar ben jij de eerste".
Hij zei er alleen nooit bij welk nieuwjaar.
Dit voelt hetzelfde aan.

Mvg,
bosduif

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 16, 2012 om 21:03
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Bosduif,

Het zit u niet mee bij de afhandeling. Ik hoop (en verwacht ook) dat het uiteindelijk wel goed komt, maar het neemt tijd bij de ING Bank. Helaas voor u zal in uw geval het bureaucratische proces verkeerd begonnen zijn en dan loopt het meestal tot aan het eind moeizaam. Ik geef daarom voor toekomstige nabestaanden hierna de volgende aanwijzingen.

De persoon NN overlijdt. De nabestaanden gaan aan de slag. Bij al het regelen van de uitvaart moeten zij ook een zaakwaarnemer aanwijzen, die zich richt tot de verhuurder van de woning, het energiebedrijf, de bank enzovoort. Bij de bank moet eerst geregeld worden dat de rekeningafschriften de goede kant opgaan.

Voorbeeldbrief 1:
===============================================================================

= BANK (afdeling nabestaanden, opvragen bij de bank) =
= Adres =
= 1111 AA PLAATS =

= WOONPLAATS =, = DATUM =

Geachte heren,

Hiermee informeer ik u over het overlijden op = DATUM OVERLIJDEN = van:

De heer / Mevrouw = NN =

Hij/Zij was de hoofdrekeninghouder van:

= BANK NN = rekening nummer: = 12456789 =
= NN = EN/OF = PP =
= ADRES NN =
= 2222 BB - WOONPLAATS NN =

De rekeningafschriften voor deze rekening worden door u per post naar bovengenoemd adres verzonden. Post.nl zendt inmiddels aan bovengenoemd adres gerichte post door naar mij. Aangezien de woning op = DATUM = wordt overgedragen aan de verhuurder = NAAM VERHUURDER =, verzoek ik u om de adressering voor bovengenoemde EN/OF rekening te wijzigen in:

ERVEN NN
= UW ADRES =
= 3333 CC - UW WOONPLAATS =

Ik zelf ben rekeninghouder van = UW BANK = rekening nummer: = 234567890 =.

Voor de wijziging van de te naam stelling en andere handelingen zal ik te zijner tijd een afzonderlijk verzoek indienen met een verklaring van erfrecht van de overige erfgenamen.

U treft hierbij kopieën van de overlijdensakte en van mijn paspoort aan.

Hoogachtend,

= UW NAAM =
= UW ADRES =
= 3333 CC - UW WOONPLAATS =
===============================================================================

De bank zal hierop bevestigend reageren met een brief en een omzetting van het adres. De rekening blijft echter geblokkeerd, behalve voor automatische incasso's van het energiebedrijf en dergelijke en bijschrijvingen. De erfgenamen regelen de Verklaring van Erfrecht bij een notaris. Dat duurt enkele weken. In veel 'eenvoudige' erfenissen kan een en ander zonder Verklaring van Erfrecht worden afgedaan, maar veel banken willen hem toch. Voor een 'eenvoudig' geval met enkele eerste graads erfgenamen kost een Verklaring van Erfrecht twee tot vierhonderd Euro. Als de Verklaring van Erfrecht binnen is komt de volgende brief aan de bank:

Voorbeeldbrief 2:
===============================================================================

= BANK (afdeling nabestaanden, opvragen bij de bank) =
= Adres =
= 1111 AA PLAATS =

= WOONPLAATS =, = DATUM =

Uw brief kenmerk: abcdef d.d. datum; behandeld door naam

Geachte heren,

Hierbij ontvangt u het ingevulde en ondertekende Formulier Deel B – Bevoegdheden regelen en een verklaring van erfrecht (nr. 44444/dd), die is opgesteld door Notariskantoor = NOTARIS = in = PLAATS =.

Deze betreft:

= BANK NN = rekening nummer: = 12456789 =
ERVEN NN

Ik heb u reeds eerder verzocht om de adressering ten behoeve van de verzending van de rekeningafschriften te wijzigen in mijn adres. Nu u de benodigde verklaring van erfrecht en de regeling van bevoegdheden heeft ontvangen, verzoek ik u om tevens de rekening op mijn naam (als rekeninghouder) te zetten als volgt:

= BANK NN = rekening nummer: = 12456789 =

= UW NAAM =
= UW ADRES =
= 3333 CC - UW WOONPLAATS =

Ik zelf ben rekeninghouder van = UW BANK = rekening nummer: = 234567890 =.

Hoogachtend,

= UW NAAM =
= UW ADRES =
= 3333 CC - UW WOONPLAATS =
===============================================================================

Hierop zal de bank reageren met de bevestiging dat zij de te naam stelling van de rekening zullen wijzigen, waarna de zaakwaarnemer de volledige zeggenschap heeft over de tegoeden en de betalingen van de bankrekening.

Gesundheit!
HerrdoktorOetker

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 16, 2012 om 21:15
275 Antwoorden / 10 Vragen

P.S.
Ik voeg er nog aan toe dat voor een eventuele EN/OF rekeninghouder de bevoegdheden over de bankrekening ongewijzigd blijven bij overlijden van de hoofdrekeninghouder. Om die reden is het verstandig dat oude mensen hun bankrekening in de EN/OF vorm brengen met de toekomstige zaakwaarnemer.

bosduif
door bosduif - Mar 16, 2012 om 21:33
113 Antwoorden / 21 Vragen

Beste herrdroetker,

Het is best mogelijk dat het senario die U hierboven schetst soepel verloopt.
Daar twijfel ik niet aan.
Het probleem is dat ik geen rekening bij de ING heb en mijn man wel.
De verklaring van erfrecht had ik binnen een week.
Het feit dat de naam verandert moet worden is schijnbaar erg ingewikkeld.
Ik heb zelfs voorgesteld om een rekening te openen bij de ING, gewoon op mijn naam als dat het probleem zou oplossen.
Dat was niet nodig.

Het grote verschil met de RABOBANk.
Afspraak gemaakt en alles gelijk ter plaatse geregeld.
Zelfs de afschriften van dit jaar kreeg ik gelijk mee zodat ik kon zien waarvoor er automatische incasso's waren afgegeven en wat er op de rekeningen stond.
Welke betalingen er waren gedaan enz.
14 dagen geleden was er nog iets niet duidelijk en ik kon meteen komen en het was weer gelijk opgelost.
Waarom kan dat niet bij de ING?
Alles alleen via internet of maar weer bellen en van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Bij de nabestaanden desk proberen ze het wel maar een face toe face gesprek met gelijk handelen geniet bij mij toch de voorkeur.

Mvg,
bosduif

herrdroetker
door herrdroetker - Mar 17, 2012 om 00:15
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Bosduif,

De ING Bank is een centraal bestuurde bureaucratie (woordovertolligheid). Bij de RaBoBank hebben de vestigingen bevoegdheden om zaken te regelen.

Ik neem aan dat u de verklaring van erfrecht aan de ING Bank heeft gezonden met het verzoek om de te naam stelling van de bankrekening in uw naam te wijzigen, als bevoegd zaakwaarnemer namens de erfgenamen. Het gevolg zou moeten zijn dat u, als u geen bankrekening bij de ING Bank had, alsnog een nieuwe bankrekeninghouder bij de ING Bank wordt. Daarna kunt u alles doen met de bankrekening wat u wilt. Het komt er dus eigenlijk op neer dat u een procedure voor aanmelding van een nieuwe bankrekeninghouder moet volgen. Die procedure wordt ingezet met de voorbeeldbrieven, maar die zijn voor u niet meer geheel van toepassing.

Ik adviseer u om nogmaals een brief aan ING Bank te schrijven met het verzoek om te bevestigen of zij de verklaring van erfrecht en de regeling van bevoegdheden in goede orde hebben ontvangen. Daarbij stelt u hen de vraag op welke termijn u de door u aangevraagde wijziging van de te naam stelling van de bankrekening kunt verwachten. Uiteraard verlangt u dat u binnen 3 weken een antwoord ontvangt.

Gesundheit!
HerrdoktorOetker

bosduif
door bosduif - Mar 26, 2012 om 12:51
113 Antwoorden / 21 Vragen

Update!!!

Op 24 februari een brief gekregen dat de rekening op mijn naam was gezet en ik binnen 2 weken de pas zou kunnen ophalen.

Nu nog steeds geen nieuwe pas en pincode binnen.
Wel een rekeningafschrift zodat ik nu weet wat er op de rekening staat.
Vandaag maar weer eens met de nabestaanden desk gebeld.

"Oeps, sorry, onze fout.
De rekening staat nog steeds geblokkeerd dus ook geen pas onderweg.
Het deblokkeren kost 2 dagen dus over 6 werkdagen zou U de pas kunnen krijgen".

Zucht......zucht.......

ingwebcare
door ingwebcare - Mar 26, 2012 om 13:06
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bosduif,

Erg vervelend dat het nog niet helemaal geregeld blijkt te zijn. Ik ga dit intern bespreken om herhaling in de toekomst te voorkomen. Excuses en ik hoor het graag als ik vanuit het ING webcare team nog iets kan betekenen. ^Linda

marjon1
door marjon1 - Mar 26, 2012 om 13:27
284 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Bosduif,
Is het nou nog niet geregeld. Het is toch niet te geloven.
Ben benieuwd of je pasje (als je het krijgt) straks wel werkt!!
Groetjes,
Marjon

traporgel
door traporgel - Mar 26, 2012 om 13:27
191 Antwoorden / 4 Vragen

Wijze tips voor getrouwden: Leer je partner te vertrouwen en deel je pincodes met elkaar. Die andere houdt van je, dus je zou kunnen geloven dat je je partner kunt vertrouwen.

marjon1
door marjon1 - Mar 26, 2012 om 13:29
284 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ingwebcare schreef op maandag 26 mrt 2012, 13:06]Beste Bosduif,

Erg vervelend dat het nog niet helemaal geregeld blijkt te zijn. Ik ga dit intern bespreken om herhaling in de toekomst te voorkomen. Excuses en ik hoor het graag als ik vanuit het ING webcare team nog iets kan betekenen. ^Linda

Zou ook maar in de groep gooien dat mevrouw een mooi boeket hoort te krijgen of zo!!

tenormin
door tenormin - Mar 26, 2012 om 13:33
16860 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=marjon1 schreef op maandag 26 mrt 2012, 13:29][quote=ingwebcare schreef op maandag 26 mrt 2012, 13:06]Beste Bosduif,

Erg vervelend dat het nog niet helemaal geregeld blijkt te zijn. Ik ga dit intern bespreken om herhaling in de toekomst te voorkomen. Excuses en ik hoor het graag als ik vanuit het ING webcare team nog iets kan betekenen. ^Linda

Zou ook maar in de groep gooien dat mevrouw een mooi boeket hoort te krijgen of zo!!

Heb na soortgelijk probleem ook financieële "vergoeding" gekregen van ING. Geen bloemen!! Maar dat je er knetter van wordt is zeker.

marjon1
door marjon1 - Mar 26, 2012 om 13:42
284 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=traporgel schreef op maandag 26 mrt 2012, 13:27]Wijze tips voor getrouwden: Leer je partner te vertrouwen en deel je pincodes met elkaar. Die andere houdt van je, dus je zou kunnen geloven dat je je partner kunt vertrouwen.

Hallo traporgel,
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom een rekening persoonlijk wordt gehouden.
Heeft niks met vertrouwen te maken.
Bosduif heeft per slot van rekening gewoon de verklaring van erfrecht en dat is voldoende. Dit is gewoon een blunder van de ING bank, die hadden dat in een paar dagen kunnen en moeten regelen dan was er helemaal niks aan de hand geweest.
Als je na een overlijden een rekening leeg haalt met de pincode en het pasje van overledene kun je zelfs nog behoorlijk wat problemen krijgen dus dat is niet zo verstandig.

bosduif
door bosduif - Mar 26, 2012 om 18:08
113 Antwoorden / 21 Vragen

Alle lieve mensen dank voor jullie medeleven.

Linda: Het zal nu toch wel goed komen?
Daar ga ik in ieder geval wel van uit.

Traporgel: Het vertrouwen was er wel degelijk maar die rekening gebruikte ik niet zodat ik de pincode was vergeten. Er was wel een een boekje waar alle pincode's in stonden maar dat waren er 8. Teveel om te proberen. 3 heb ik er zo kunnen achterhalen. Die herkende ik toen ik ze zag. Jammer genoeg niet die van de Ing.

Marjon1: Mijn hond is gek op bloemen. Niet zo'n goed idee dus.

We wachten maar weer af.
Ik weet nu in ieder geval dat er geen vreemde dingen met de rekening zijn gebeurd ondertussen. Bij geen controle weet je het maar nooit.

Mvg. bosduif.

bosduif
door bosduif - Apr 6, 2012 om 20:00
113 Antwoorden / 21 Vragen

UPDATE!!!!!!

Een week geleden had ik de pas binnen. Joepy, er zit schot in de zaak.
Begeleidende brief vermeld dat de pincode spoedig opgehaald kan worden. Brief voor ophalen pincode valt deze week dus in de bus.
Vandaag dus naar Vlissingen gereden. Wel 75 km omdat ik momenteel in België zit.
INGbank was open had ik al gecontroleerd.
Met brief, paspoort en pas dus pincode ophalen.
Had je gedacht.
Geen pincode te vinden.
Ze hebben alles afgezocht daar bij die bank.
Nu is een her-aanvraag pincode ingediend.
Misschien is die er volgende week.
Mag ik weer 75 km rijden om te kijken of de pincode er dan wel is.
Moet ook nog terug dus samen 150 km voor ........

De dame bij ING heeft ook nog naar de nabestaanden helpdesk gebeld en ja, alles wat ik verteld had klopte.
De medewerkster vroeg nog wel of ik misschien geld nodig had.
Dat had ik niet maar ik wilde weten wat er van de rekening afgeschreven wordt en wat er allemaal via automatische incasso gaat.
Nu krijg ik betalingsherinneringen van zaken die normaal automatisch gaan en kan ik het alsnog over gaan maken via een andere bank natuurlijk.

14 dage geleden zou de blokkade opgeheven zijn maar vandaag bleek dus dat bij de nabestaanden-desk de blokkade opgeheven was maar niet bij de INGbank.

Snappen jullie het nog?
Het zou een software fout zijn.
Volgens mij sterven er iedere dag mensen en moeten er iedere dag wel rekeningen over worden gezet op de erven of wederhelft.
Ik word hier echt moedeloos van.
Straks ben ik al dood en begraven en dan is het nog niet geregeld.
Oh ja, ik krijg de rekeningafschriften vanaf januari gratis thuis gestuurd.

Bedankt ING voor deze service!!!!

ingwebcare
door ingwebcare - Apr 6, 2012 om 20:31
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bosduif,

Erg vervelend dat het nog niet helemaal geregeld blijkt te zijn. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Echter kunnen we via dit forum geen privégegevens opvragen die nodig zijn om te kijken wat we voor je kunnen doen. Indien je beschikt over een Twitter account, kun je contact opnemen met ons via @INGnl_webcare. Je kunt ook een e-mail met het verhaal en de persoonlijke gegevens sturen naar ing@ing.nl. Als je dan het e-mailadres aan ons laat weten, kunnen wij de e-mail gelijk oppakken.

Met vriendelijke groeten,
Deniz - ING Webcare team

www.ing.nl/webcare
www.twitter.com/INGnl_webcare

bosduif
door bosduif - Apr 6, 2012 om 20:56
113 Antwoorden / 21 Vragen

Erg vervelend? ja, dat hoor ik telkens weer.

@ Deniz- ING Webcare team
Inmiddels een bericht naar ing@ing.nl gestuurd en onderstaande reactie ontvangen.
Heb geen twitter account.

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Binnen 2 werkdagen ontvangt u van ons een reactie op uw vraag of klacht. Lukt dat niet, bijvoorbeeld omdat we informatie nodig hebben van een andere afdeling, dan laten wij u weten wanneer u een antwoord van ons kunt verwachten.

Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Daarom kunt u op deze e-mail helaas niet antwoorden.

ING is bereikbaar per e-mail via ing.nl en per telefoon op 0900 0933 (10 cent per minuut). U kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
ING Bank N.V.

Vol verwachting klopt .....
Nee, het is nog geen sinterklaas.
Prettige Paasdagen.

tenormin
door tenormin - Apr 6, 2012 om 21:38
16860 Antwoorden / 108 Vragen

bosduif, dit alles had ik je bijna kunnen voorspellen. Ik neem aan dat je niet in contact bent getreden met de door mij genoemde persoon in mijn allereerste reactie na 22 februari? (De privé mail). Het hele verhaal is "niet te filmen" en een fantastische reclame voor de ING bank. NOT!! Desalniettemin, prettige Paasdagen.

tenormin
door tenormin - Apr 6, 2012 om 21:50
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Heb alles nog eens doorgelezen en het valt me op dat ingwebcare 3 maal een "antwoord" geeft. Gaat ineens op het soort ***SPAM*** lijken wat vaak in mijn box komt. Je zou het bijna als valse email terugzenden, zo ongeloofwaardig komt de "hulp" over als er zoveel tijd en onnodige kilometers overheen moeten gaan. En dan nog zonder enig resultaat.

bosduif
door bosduif - Apr 6, 2012 om 21:50
113 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo tenormin,

Nu ben ik niet weer met die persoon in contact getreden nee.
Ik vind het niet normaal dat je via kruiwagens de rekening van je overleden man op jouw naam moet zien te krijgen.
Daarom heb ik nu niet weer contact gezocht.

Ik blijf net zo lang hier updaten tot het goed komt.
Weet wel: dit staat op het WWweb en gaat er nooit meer af.

bosduif
door bosduif - Apr 6, 2012 om 21:52
113 Antwoorden / 21 Vragen

Jij ook prettige feestdagen tenormin

ingwebcare
door ingwebcare - Apr 7, 2012 om 09:57
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bosduif,

Kun je je emailadres aan ons laten weten? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen. Zonder je emailadres kan ik niet het proces laten versnellen of contact laten opnemen.

Met vriendelijke groeten,
Deniz - ING Webcare team

www.ing.nl/webcare
www.twitter.com/INGnl_webcare

bosduif
door bosduif - Apr 7, 2012 om 10:58
113 Antwoorden / 21 Vragen

@ Deniz.

Alle gegevens heb ik in de mail naar ing@ing.nl gestuurd waarop ik dus ook (zij het een geautomatiseerd) antwoord heb gekregen.
Het lijkt mij dat mijn e-mail adres nu bekent moet zijn.
Als ING webcare alleen te bereiken is via twitter gaat het dus niet lukken om contact te leggen. Ik twitter niet en ik ga ook hier mijn gegevens niet openbaar maken. Kan ik net zo goed mijn e-mail adres op de voorpagina van een landelijk dagblad plaatsen.

ingwebcare
door ingwebcare - Apr 7, 2012 om 11:45
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bosduif,

Ik heb je e-mail inmiddels gevonden. Ik ga kijken wat ik voor je kan doen en kom hier zo snel mogelijk op terug.

Met vriendelijke groet,
Deniz - ING Webcare team

www.ing.nl/webcare
www.twitter.com/INGnl_webcare
www.facebook.com/INGnl

tenormin
door tenormin - Apr 7, 2012 om 12:52
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Na alle reacties van INGWEBCARE kan ik alleen maar schrijven:
hier zakt mijn broek van af. Dit is toch totaal niet professioneel te noemen. Hoe moeilijk kan in hemelsnaam iets zijn wat bosduif aan de ING vraagt?
't Is dat ik persoonlijk er geen zin in heb om iedereen aan te schrijven dat ik een ander rekeningnummer heb (te veel werk en brieven + porto) anders zou ik zelf ook uitstappen bij "mijn ing" en een andere bank nemen!
Wat een afgang voor zoveel onkundigheid bij deze bank en vooral hoe ze durven om te gaan met iemand die net weduwe geworden is en hemel en aarde moet bewegen om zoiets futiels op de rails te krijgen. Shame on you, ING bank!

bosduif
door bosduif - Apr 7, 2012 om 13:38
113 Antwoorden / 21 Vragen

Ach tenormin, de meest simpele dingen schijnen toch het moeilijkst te zijn.
Maar voor de "fun"hier nog een kleinigheidje en ja, ook van de ING.
Mijn man had de autoverzekering bij de ING.
Niets mis mee maar ik moest hem wel over zetten op mijn naam.
Kenteken stond al op mijn naam.
Zo gezegd, zo gedaan.
Alles prima geregeld. Echt waar.
Door de blokkering kunnen ze de premie niet afschrijven en wie krijgt het bericht?
Yes, mijn overleden man.
De verzekering staat dus op mijn naam maar in het adressen bestand wordt het dan niet veranderd.
Zou ik dus weer met de verzekeringstak van de ING moeten gaan bellen om te vragen of ze het adressenbestand ook even aan willen passen.
Hoe moeilijk kan nadenken toch zijn.

tenormin
door tenormin - Apr 7, 2012 om 14:35
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Dat dit om te huilen is, is zeker bosduif. Kan hier echt niets meer aan toevoegen.
Hoop desalniettemin dat je een fijn en gezegend Pasen zult hebben.

marjon1
door marjon1 - Apr 7, 2012 om 17:39
284 Antwoorden / 3 Vragen

Het is inmiddels een aardige soap aan het worden. Normaal zeg ik, doe je best webcareteam, maar inmiddels kunnen ze hier beter niet meer reageren want de geloofwaardigheid is ver te zoeken. Bosduif en tenormin, prettige paasdagen. Ik ben benieuwd naar de volgende update.

bosduif
door bosduif - Apr 21, 2012 om 17:26
113 Antwoorden / 21 Vragen

UPDATE 3

Gisteren was het zo ver. Mijn pincode bemachtigd en zelfs kunnen pinnen.
(Vladja, heb ik dus gelijk even gecheckt, jou opmerking in gedachte houdende)

Hoera!!!!!

Niet dat deze laatste fase vlekkeloos verliep.
14 dagen geleden wel 3 mailtjes van de ING gekregen dat ik dinsdag na Pasen gebeld zou worden en dat hebben ze ook gedaan.
Ik kreeg een personal coach in de vorm van Elias met rechtstreeks telefoon nummer en werkelijk, hij heeft zijn best gedaan.
Op vrijdag 11 April had ik de rekeningafschriften binnen.
Gratis en voor niets.
Maar nog geen brief voor het ophalen van de pincode.
Gewacht tot afgelopen woensdag.
Nog geen brief dus ik Elias gebeld.
De brief was wel verstuurd. Het kan dus ook aan de postbezorging liggen.
De wet van Murphy?
Elias met het kantoor in Vlissingen gebeld en ik kon de pincode zonder brief daar ophalen. De pincode lag al wel in Vlissingen.
Hij vertelde mij ook dat de ING mijn onkosten had vergoed voor een keer voor niets naar Vlissingen rijden.
Het was gestort op mijn rekening.
Dat zou ik kunnen zien op Mijn ING en Mijn ING kun je alleen krijgen als je pinpas is geactiveerd en die kun je alleen activeren door.......jawel, de pincode.

Gisteren dus de pincode gehaald.
Nu het laatste traject nog voordat ik via internet kan bankieren.
Met een beetje goede wil zou ik a.s. vrijdag mijn logincode moeten kunnen ophalen. Elias stelde nog voor om mijn adres, zolang ik in België zit te wijzigen zodat ik niet op en neer hoef naar Vlissingen en het hier dichter in de buurt zou kunnen ophalen maar dat heb ik niet aan-gedurfd.
Ik neem nu het zekere maar voor het onzekere en rij wel een keertje op en neer.
Als een naamswijziging al zoveel voeten in de aarde heeft wat moet het dan wel niet zijn bij een adres wijziging.

Als alles goed gaat komt er nog 1 update met de melding dat de omzetting een feit is.

Duim met me mee!!!!!

Mvg,
bosduif

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2012 om 17:37
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Een heel voorzichtig hoeraatje, bosduif, zou het kunnen? Enfin, de tunnel is lang maar.....verdraaid, er lijkt echt een einde aan te komen. Wat marjon1 op 7 april al schreef: een soap, hoewel ik het geen aardige zou noemen. Desalniettemin, ben erg blij voor je dat het bijna voorbij is. Heel fijn weekend toegewenst. (Je gaat toch niet per ongeluk met je eerste ING internetbankieren geld overmaken naar de ING, hé? Die naam moet inmiddels in je dromen voorkomen.)

marjon1
door marjon1 - Apr 21, 2012 om 17:41
284 Antwoorden / 3 Vragen

Haha tenormin, je dromen, nachtmerries zul je bedoelen.
Gelukkig lijkt het goed te komen.
We wachten de afloop nog even af.
bosduif en tenormin, prettig weekend verder.

bosduif
door bosduif - Apr 28, 2012 om 23:00
113 Antwoorden / 21 Vragen

Het is vandaag een memorabele dag.
Zojuist heb ik ingelogd bij mijn ING.
Negen en een halve week (9½) na aanvraag naamswijziging is er een eind gekomen aan deze soap.
Het is uiteindelijk dus toch goed gekomen.
Ik hoop echt dat de ING nog eens goed naar de hele procedure bij overlijden kijkt.
Het is al niet de leukste tijd en er valt dan meestal al zoveel te regelen.
Als de bank de rekening blokkeert en er zo lang over doet voor een naamswijziging door te voeren terwijl akte van overlijden en van erfrecht gelijk aangeleverd worden heb ik medelijden met al die weduwen/weduwnaars die afhankelijk zijn van deze bank.
Je mag 9½ week op een houtje bijten of snel bij een andere bank een rekening openen en daar je salaris. pensioen, uitkering of whatever op laten storten voor je zelf omkom van de geeuwhonger.
Ik was gelukkig niet afhankelijk van deze bank.

Lieve volgers, dit hoofdstuk wordt gesloten.
Het is, weliswaar met kruiwagen, goed gekomen.
Elias, bedankt voor je inzet.
Er moesten er meer van jouw soort zijn daar bij de ING.

Allemaal nog een prettig weekeind.

Mvg
Bosduif

tenormin
door tenormin - Apr 28, 2012 om 23:43
16860 Antwoorden / 108 Vragen

dag bosduif, ben blij voor je dat alles is goedgekomen. Gelukkig was je niet, zoals veel anderen, afhankelijk van deze bank qua geld, wat niet wegneemt dat dit je veel onnodige hoofdbrekens en ergernis heeft gekost. Maar deze 4de update = eind goed, al goed. Wens je het allerbeste in het Belgische. Met vriendelijke groet.

marjon1
door marjon1 - Apr 29, 2012 om 11:11
284 Antwoorden / 3 Vragen

Ben blij dat het eindelijk goed is gekomen. Prettig weekend!!
Groetjes,
Marjon

ingwebcare
door ingwebcare - May 1, 2012 om 07:59
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bosduif,
Goed om te lezen dat het nu gelukt is. Ik begrijp dat de hele gang van zaken erg vervelend voor je is en we gaan dit meenemen bij de verbetering van onze dienstverlening. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,

Linda
ING Webcare team

ip
door ipadder - May 13, 2012 om 09:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hemeltjelief!

Ik ben al een tijdje bezig met hetzelfde.
Wat een gezeur bij die ING.
Zaterdag (gisteren) dacht ik: Ik ga naar de vestiging van de ING in Nieuwegein om het persoonlijk onder de aandacht te brengen. Maar daar ben ik na 25 minuten wachten maar weggelopen.

Bij de Rabobank hoefde alleen maar een kopie van het "Uittreksel uit een Overlijdensakte" te faxen (of mailen, of opsturen).
Alles is ongemerkt goed gegaan.
Ik snap echt niet waar die ING (Lees: voormalige Postbank) mee bezig is.

Dus ik wacht wel af. Ik kies voor de makkelijke trage en stierlijk vervelende weg. Dus de ING gaat eruit, straks, zodra ik bij mijn geld kan, gaan de saldi naar nul. Basta!
Ambtenarencultuur van de Postbank is onuitroeibaar.

Albert Br. te Nieuwegein

ingwebcare
door ingwebcare - May 14, 2012 om 08:21
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Albert,

Wat vervelend dat je deze ervaring hebt. Heb je contact gehad met onze Servicedesk Nabestaanden op 058 234 00 33 (lokaal tarief). Bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Zij helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,

Linda
ING Webcare team

ip
door ipadder - May 15, 2012 om 09:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps, beetje te vlug gereageerd.

De Servicedesk Nabestaanden blijkt een goed opgeleid team te zijn. Zeer hulpvaardig en goed informerend.
Al mijn vragen zijn nu besproken en daar waar mogelijk zijn oplossingen gevonden.
Blijft er jammer dat het formulier "rekening op 2 namen na een overlijden" als zodanig is opgesteld.

Ook jammer dat de afdeling "Klantenservice" echt niet weet hoe hiermee om te gaan. Maar ja, dat is een ander afdeling.

Verder ben ik nu tevreden hoe de afwikkeling loopt.

Sterkte allemaal!