ING rekening na overlijden
Geachte forumleden,
Drie weken geleden is mijn man overleden.
Hij had o.a. een rekening bij de ING.
Ik ben erfgenaam en executeur en heb de akte van overlijden en verklaring van erfrecht.
Vanmorgen naar de ING geweest om alles te regelen.
Ik had geen pincode of wat dan ook dus ik weet niet wat mijn man allemaal bij deze bank geregeld heeft. Uittreksels zijn er ook niet. Nu waren er twee opties om er controle over te krijgen. Zelf heb ik (gelukkig) geen rekening bij de ING.
1: over zetten op de erven
2: over zetten op mijn naam
Overzetten op de erven was geen optie want dan kon het niet via internet. Dan kon ik dus nog niet zien wat er allemaal via deze rekening loopt.
Dan maar op mijn naam gezet.
Ik mag nu 14 dagen wachten tot het geregeld is.
Mijn vraag: kan ik straks gewoon overal bij?
Kan ik dan gewoon zien wat er allemaal via deze rekening loopt en internetbankieren?
Zijn alle gegevens dan niet weg met de naamsverandering?
Men was zeer bot bij de ING en weinig behulpzaam.
Het feit dat ik zelf geen rekening bij hen had lopen was doorslaggevend voor de zeer klantonvriendelijke behandeling.
Met alles wat er toch al op je af komt na een overlijden was dit "gesprek" vanmorgen een erg koude douche. (ja, ik weet het, dat hoort bij TrosRadar thuis)
Wie kan mij iets wijzer maken?
Groet,
bosduif
Aks het op jouw naam gezet wordt, moet je gewoon de rekening kunnen bekijken. Ook tot een bepaalde periode terug is te zien via internet. Voor perioden daarvoor moet je uitdraaien aanvragen (kost geld).
Vladja
Ja, normaal gesproken blijven de eerdere gegevens gewoon in het systeem staan bij een naamswijziging.
Uiteraard hoort u op een nette manier te worden behandeld en is het niet meer dan normaal dat u al uw vragen beantwoord krijgt door de ING.
Dus webcareteam ING, doe jullie best!!
bosduif, allereerst gecondoleerd met het verlies van uw man. Kan ik u via een email adres bereiken; geef ik u handvatten die u beslist verder helpen. Misschien op uw profiel een adres zetten (met spaties en hints)?
vladja, marjon1 en tenormin bedankt voor de reactie.
Het stelt me al wat gerust.
Voor tenormin: zie maar of je er wat mee kan.
Moet haast wel lukken.
Mvg,
bosduif
Geachte Bosduif,
We vinden het erg vervelend dat het regelen van de bankzaken van uw overleden echtgenoot niet naar wens is verlopen en willen uw vragen graag beantwoorden.
U kunt de rekening(en) volledig beheren wanneer deze op uw naam staan. Alle gegevens blijven zichtbaar, alleen de tenaamstelling verandert. We kunnen geen privébericht versturen of ontvangen maar mocht u nog vragen hebben dan kunt u een e-mail met uw vraag sturen naar ing@ing.nl. Als u ons laat weten dat u de e-mail verstuurd hebt zorgen wij dat deze wordt beantwoord.
U kunt ook contact opnemen met de medewerkers van de Servicedesk Nabestaanden. Zij beantwoorden graag al uw vragen op 058 234 00 33 (lokaal tarief). Bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 21.00 uur en zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur.
Onze oprechte excuses dat het gesprek zo verlopen is. We wensen u veel sterkte met uw verlies.
Met vriendelijke groet,
Melin
ING webcare team
www.twitter.com/ingnl_webcare
www.facebook.com/INGnl
Kijk, dat is nog eens een fatsoenlijke reactie van het ING webcareteam.
Gaat allemaal nog goedkomen.
En gebruik gemaakt van de u vorm i.p.v. dat je en jij gedoe.
Een hele vooruitgang, zou mijn eerdere "klacht" daarover gehoor hebben gekregen of hebben we hier te maken met een medewerker die weet hoe het hoort.
Proficiat webcareteam!!
[quote=marjon1 schreef op woensdag 22 feb 2012, 15:54]Ja, normaal gesproken blijven de eerdere gegevens gewoon in het systeem staan bij een naamswijziging.
Uiteraard hoort u op een nette manier te worden behandeld en is het niet meer dan normaal dat u al uw vragen beantwoord krijgt door de ING.
Dus webcareteam ING, doe jullie best!!
Je hebt het goed ingeschat, gelukkig dat ING de goede reactie gegeven. Hoop dat bosduif dan ook echt geholpen zal worden.
Geachte forumleden,
Allen dank voor de reacties.
Speciaal de reactie van ING webcare team kan ik erg waarderen.
Mijn boosheid is gezakt en ik heb nu weer vertrouwen dat het goed komt.
Nogmaals mijn dank.
Met vriendelijke groet,
bosduif
Even een update:
We zijn inmiddels 3 weken verder.
Nog steeds geen bankpas ontvangen of in ieder geval een schrijven dat ik de nieuwe bankpas met pincode kan ophalen.
Geen jaaropgave ontvangen voor het invullen van de belastingaangifte.
Zelf kan ik niet bij de gegevens via mijn ING dus.
Het loopt lekker zo.
Zal niet lang klant bij ING zijn ALS ik de pinpas krijg.
Mvg bosduif
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer