Ro
door Ronaldoo Apr 29, 2018 om 00:53
Geldzaken & recht

Is de Nederlandse Bank een particuliere Bank ???

Om de vraag scherper te stellen had deze ook zo kunnen luiden
Waarom is de NEDERLANDSE BANK niet van de NEDERLANDSE STAAT of anders, waarom is de NEDERLANDSE BANK een  particuliere BANK en heeft weinig met NEDERLAND te maken ???

3152 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 29, 2018 om 01:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft vast het wiel uitgevonden. En vervolgens het garen. Of was het omgekeerd? Is u een trol? Zit uw caps lock vast? Blijven uw vingers plakken op de toets met vraagteken?
Lees eens de spelregels voor deze site.

Ro
door Ronaldoo Apr 30, 2018 om 17:38
Antwoorden / 2 Vragen

Heb ik fouts fouts gezegd dan ? Daar komt bij dat ik geen spelregels kan vinden

sjjoppy
door sjjoppy Apr 30, 2018 om 18:17
7210 Antwoorden / 3 Vragen

.

emcede
door emcede - Apr 29, 2018 om 01:32
960 Antwoorden / 4 Vragen

U bent duidelijk nogal in de war. U weet de naam niet eens goed te spellen. Deze luidt De Nederlandsche Bank. Op de site kunt u lezen dat het een NV betreft waarvan de Nederlandse staat de enige aandeelhouder is. Hoe komt u erbij dat het een particuliere bank is? En waarom maakt u zich niet druk over?...

Ro
door Ronaldoo Apr 30, 2018 om 17:42
Antwoorden / 2 Vragen

Grappig dat je zegt dat hij naamloos is want hoe weet je dan dat de staat de enige aandeel houder is. ?
Waar kan ik dat vinden ? Daar komt bij dat als hij van de staat is wij ook een staatshoofd hebben Dus tja ik hanteer liever de moderne spelling Daar komt nog bij dat de Amerikaanse en de Engelse Centrale BANK beide in particuliere handen zijn waarvan de Engelse Centrale Bank notabene mede is opgericht door onze Koning Willem III dus waarom zou dat hier anders zijn

ne
door neodutchio - Apr 29, 2018 om 08:26
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Kunt u niet gewoon aangegeven wat uw consumentenprobleem is en waarbij wij u hulp kunnen bieden zodat er een oplossing komt? Dat is namelijk het doel van dit forum.

De Nederlandsche Bank NV (DNB) is de centrale bank van Nederland. De Bank is in 1814 opgericht door koning Willem I en heeft het Nederlandse monopolie op de uitgifte van bankbiljetten. De Nederlandse Staat is sinds 1948 enig aandeelhouder van de NV.

Ro
door Ronaldoo Apr 30, 2018 om 17:48
Antwoorden / 2 Vragen

Ok dank maar kun  je mij dan ook vertellen wie de Nederlandse staat is?
Want het is altijd nog zo dat een NV op aandeel houders niet is na te zien. Dus dan zou volgens U het Staatshoofd de eigenaar zijn ? Wil daar nog aan toevoegen dat zowel de Amerikaanse als de Engelse centrale bank beide in particuliere handen zijn waarvan de Engelse Centrale Bank notabene mede is opgericht door onze Koning Willem III, dus waarom zou dat hier anders zijn?

ne
door neodutchio Apr 30, 2018 om 19:56
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Gebruik Google eens, dat heb ik ook gedaan. Daar kunt u alles op terug vinden. Dat ze in Engeland de bank verkocht hebben wil niet zeggen dat wij dat ook doen/gedaan hebben.

me
door mein33 - Apr 29, 2018 om 09:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nee, het is wel degelijk een Staatsbank die de financiën beheert van de Staat der Nederlanden en kunt er ook geen betaal_ of spaarrekeningetje openen.

Ro
door Ronaldoo Apr 30, 2018 om 18:14
Antwoorden / 2 Vragen

Klopt maar dat de Centrale Bank van Amerika ook niet en die is ook in particuliere handen net als de Engelse centrale bank , dus waarom zou dat in Nederland anders zijn ?

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 29, 2018 om 10:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn auto heeft een Nederlandse kentekenplaat maar is toch mijn eigendom en niet van de staat.
Ik las een Nederlandse gebruiksaanwijzing van een TV,  ook die is van mij en niet van de staat .
Ik zoende een Nederlands meisje , gelukkig zijn we al 25 jaar  samen maar ze is niet van de staat.
Ik kocht bij Appie Nederlandse aardbeien,  na de betaling mijn eigendom en niet  van de staat.
U bent Nederlander,  ondanks dat u ons voor schut zet maar bent u van de staat?

Ro
door Ronaldoo Apr 30, 2018 om 18:02
Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou niet weten waarom ik u voor schut zou zetten plus dat uw vergelijkingen werkelijk op niets slaan

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2018 om 10:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Antwoord is: Nee!

ma
door maarten heest May 1, 2018 om 10:55
463 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een toelichting?

edrick3
door edrick3 May 1, 2018 om 10:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Antwoord is: Nee!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 29, 2018 om 14:47
16885 Antwoorden / 202 Vragen

DIEWILIK@ en laat de DNB nu een Centrale Staatsbank zijn!

hansje klein
door hansje klein - Apr 29, 2018 om 15:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Ronaldoo ...

U stelt hier een vraag en geeft in diezelfde vraag twee foute antwoorden ...
alle banken in Nederland zijn privaat-banken en juist deze DNB niet.

Onder het meegelinkte artikel zijn de bronnen interessant om eens door te nemen: >HOE WERKT HET SYSTEEM<

https://achterdesamenleving.nl/hoe-werkt-ons-huidige-economische-systeem-eigenlijk/#.WuXKgZcuA2w

Ro
door Ronaldoo Apr 30, 2018 om 18:18
Antwoorden / 2 Vragen

De Staat heeft ook een staatshoofd , simpel.
Waar kun je inzien wie de aandeelhouders van de NV zijn, precies nergens. Zowel de Amerikaanse als de Engelse Centrale Bank zijn in particuliere handen. De Engelse Centrale Bank is notabene mede opgericht door onze Koning Willem III , dus waarom zou dat hier anders zijn, simpel

boppe1943
door boppe1943 - Apr 29, 2018 om 16:14
1129 Antwoorden / 98 Vragen

U had het antwoord op uw prangende vraag sneller op Google kunnen opzoeken dan deze op de V&B site te plaatsen.

Ro
door Ronaldoo Apr 30, 2018 om 18:27
Antwoorden / 2 Vragen

Beste dat is daar echt niet te vinden hoor.
Zowel de Amerikaanse als de Engelse centrale bank zijn in particuliere handen .
De Engelse centrale bank is notabene mede opgericht door onze koning willem III.
Dus waarom zou het hier anders zijn. De Staat heeft ook een Staatshoofd dus tja

me
door mein33 - Apr 29, 2018 om 17:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR GERRITALTENA - 29 APR. 2018 OM 14:47
7385 ANTWOORDEN / 138 VRAGEN

DIEWILIK@ en laat de DNB nu een Centrale Staatsbank zijn!

En vroeger was het De StaatsBank.  ;-))

O.T.

@ronaldoo slaapt nog, want het is laat geworden vannacht. ;-))

Ro
door Ronaldoo Apr 30, 2018 om 18:20
Antwoorden / 2 Vragen

Leuk gezegd maar de de Staat heeft ook een Staatshoofd en er is nergens te vinden wie de aandeelhouders zijn van de
N V

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 30, 2018 om 18:25
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Op “hoe werkt dit?” klikken en u krijgt de spelregels te zien @ronaldoo.