samsara
door samsara Feb 24, 2009 om 16:42
Geldzaken & recht

Is een bankafschrif een betalingsbewijs

Goedemiddag

DeltaLloyd , mijn zorgverzekering,wil een factuur hebben om mijn lidmaatschap van een patiëntenvereniging te kunnen vergoeden.
Elk jaar gaat automatisch het bedrag ( zonder vooraf een factuur) van mijn bankrekening. Hiervan heb ik een computer uitdraai gemaakt.
Zij vinden dit niet goed
Is dit juist??
vr groeten
Ans

10125 11 Rapporteer

kiran
door kiran - Feb 24, 2009 om 16:53
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@samsara

M.i. is een bankafschrift een geldig betalingsbewijs. Waarom DeltaLloyd zo moeilijk doet? Raadsel ....

Is er van de patientenvereniging niet alsnog een factuur te verkrijgen? Anders zou ik die uitdraai gewoon opsturen.

stacey
door stacey - Feb 24, 2009 om 20:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Misschien zijn ze bang dat als het automatisch afgeschreven wordt/is je het daarna laat/hebt laten storneren ( en dan heb je het dus Niet betaald) en is dat niet te controleren.

Anders zou het zijn als je het Zelf hebt overgemaakt, want dan kun je het niet terugvorderen, en is het wel een geldig bewijs verwacht ik.

Informeer even bij de vereiniging, zullen wel meer mensen zijn met dat probleem wellicht, misschien draaien ze dan wel bewijsje voor je uit.

Succes,

grindweg
door grindweg - Feb 24, 2009 om 21:24
2308 Antwoorden / 28 Vragen

u kunt ze toch een kopie sturen lijkt mij niet zomoeilijk.

ve
door verzameldirk - Feb 25, 2009 om 13:37
5 Antwoorden / 0 Vragen

Een bankafschrift is geen bewijs, het bedrag kan ook voor een andere doel of voor een vriend zijn rekening zijn voldaan.

Zo is mij jaren geleden eens duidelijk gemaakt in een net zo'n soort geval

pavoordf
door pavoordf - Feb 25, 2009 om 13:55
519 Antwoorden / 73 Vragen

ik zou in dit geval aankloppen bij de patienvereniging. Zorgverzekeraars willen namelijk altijd (originele) bonnetjes zien.
Mijn vrouw krijgt van de reumavereniging ieder jaar netjes een factuur voor lidmaatschap en hydrotherapie. Daar hoeft ze niet om te vragen. Betaling aan reumavereniging geschiedt via automatische incasso

audb
door audb - Feb 25, 2009 om 13:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een printout van af uw computer is NIET geldig daar heeft Delta loyd gelijk in , een copy van uw bank afschrift is dit echter wel degelijk.

Wel kan het zo zijn dat de afschrift niet echt leesbaar is zoals die van Fortis.

Een printout bij een copy van de bankafschrift voegen is dan wel weer een verstandig idee.

pierre60
door pierre60 - Feb 25, 2009 om 14:09
132 Antwoorden / 14 Vragen

Het is niet moeilijk om een kopie factuur aan te vragen bij je patiëntenvereniging. Die krijg je zonder commentaar. Jouw patiëntenvereniging stuurt deze zelf ook naar Delta Lloyd als je dat wilt.

blubber2
door blubber2 - Feb 25, 2009 om 15:42
34 Antwoorden / 7 Vragen

heb je niet een pasje of zo van je lidmaatschap?

een betaling is slechts binnen een bepaalde periode te storneren

jvdorst
door jvdorst - Feb 25, 2009 om 15:50
186 Antwoorden / 5 Vragen

De patiëntenvereniging mag niets van uw rekening afschrijven zolang er geen factuur is, dus vraag om uw factuur !

du
door dubbelzout - Feb 25, 2009 om 17:00
100 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan dan nog leuk worden de komende jaren, nu het factureren via e-mail door de overheid wettig is toegestaan. Curieus daarnaast dat het via e-mail facturen voor particulieren al geruime rechtsgeldig is. Dus het Patienten platform kan vrij eenvoudig de facturatie via de e-mail doen.

cr
door criticus - Feb 26, 2009 om 08:17
48 Antwoorden / 4 Vragen

geen copy maar het originele bankafschrift toesturen. Men kan zien dat het van jouw rekening is afgegaan en naar het rekeningnr. van de patienten vereniging is gegaan. Maak maar een copy voor je eigen administratie of verzoek het origineel weer te retourneren

criticus