It
door Ita8888 Apr 17, 2024 om 15:19
Geldzaken & recht

Is er een klachteninstantie voor problemen rond betaling bovenwettelijke uitkering hbo?

Wat kun je doen als je hbo werkgever weigert je een bovenwettelijke uitkering ww te betalen terwijl je daar wel recht op hebt?

424 4 Rapporteer
Ozymandias
door Ozymandias - Apr 17, 2024 om 15:22
167 Antwoorden / Vragen

Weinig want daarvoor moet je niet bij de werkgever zijn. Die uitkering komt bij het UWV vandaan waar je dus je inkomen elke maand moet doorgeven om te kijken of je er recht op hebt.

De bovenwettelijke uitkering is een aanvulling op uw WW-uitkering die u ontvangt van het UWV. Als u recht heeft op deze uitkering kan dat betekenen dat u een aanvulling op uw WW-uitkering ontvangt of dat uw uitkering over een langere periode loopt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 17, 2024 om 15:22
2063 Antwoorden / Vragen

Een bovenwettelijke uitkering en reparatie-uitkering kun je aanvragen bij Visma Idella (die met ingang van 1 januari 2023 de uitvoering van de bovenwettelijke sociale zekerheidsregelingen heeft overgenomen van APG).

https://www.visma-idella.nl/bovenwettelijke-ww/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 17, 2024 om 15:27
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Bent u lid van een vakorganisatie, schale die dan in. Er van uitgaande dat u een onderwijsinstelling bedsoelt kunt u een klacht neerleggen bij het bestuur van die instelling tenzij het bestuur al de wergever is als bedoelt. Zie ook dit: https://www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen/sociale-veiligheid/vraag-en-antwoord/hoe-dien-ik-een-klacht-in-over-het-hoger-onderwijs en dan even verder kijken bij overige klachten. Zie ook https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/veilig-en-gezond-werken/arbeidsconflict/ indien u geen lid bent van een onderwijsbond.

Ja
door JannyBoe - Apr 17, 2024 om 15:45
518 Antwoorden / Vragen

Wat u kunt doen is professionele hulp inschakelen.

U schetst een probleem in slechts één zin en dat is alles behalve een compleet verhaal.

Vakbond, jurist etc.
Succes.