door wimbehrens Apr 30, 2016 om 20:49
Geldzaken & recht

Is het bekent dat de ING de maximale rente van 13,9% voor rood staan

Het is meer ergernis. Dat ik voor mij zelf begon heb ik mij verzekerings agent gevolgd mijn toen malige boekhoudster. advies ik moets investeren. mijn auto was ca 7 jaar oud advies koop een nieuwe. Want de zaken gingen aantoonbaar goed. Zelf had ik er een slecht gevoel bij maar als een Bank als ING dat goedkeurde moest dat toch goed zijn. Ik loste niets af en de bank vroeg nooit wat en zo bleeft ik een krediet schuld houden van ca 20.000 euro. en daar gebeurde het de economie storte in mijn mijn hoop op pensioen storte in ik moet n.l. tot 65 en 9mnd. En de bank wilde zijn geld terug en dat ging heel simpel Een telefoontje op een vrijdagmiddag meneer Behrens wij gaan uw krediet met 250 euro per maand terug brengen. Gelukkig kreeg ik nog 3 mnd om een buffertje  te maken en zo vecht ik iedere maand om alles op tijd te betalen maar ik kan daardoor bijna geen zaken doen want als ik voor mijn klanten iets moet kopen moet ik eerst wat geld reseveren ik moet dit dus nu tot 2017 volhouden en onder tussen heb ik mijn schuld 2 x aan rente betaald. waarom dit verhaal omdat ik het mezelf verwijt niet mijn onderbuik gevolgt heb en aankomend ZZpers eigelijk wil waarschuwen.

584 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2016 om 20:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een lening voor een auto moet men uiteraard nooit financieren met rood staan. Dat had u als zelfstandige toen ook zelf kunnen bedenken.

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2016 om 21:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als u er zelf al geen goed gevoel over had, waarom dan uw boekhoudsters mening volgen. Voor dat soort leningen betaald men immers altijd de hoogste rente. Niet alleen bij ING.

Cookies
door Cookies - Apr 30, 2016 om 21:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Verkeerde topic

fl
door flessebon - Apr 30, 2016 om 21:41
418 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Wim,

Wat een vervelende situatie.
Wellicht is het goed contact op te nemen met de redactie. Want de rente is zo goed als 0. Zou heel goed kunnen dat er een vervolg komt op de uitzending van vandaag.
klik hier

me
door mein33 - May 1, 2016 om 11:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@wimbehrens,

U schrijft :  "Ik loste niets af en de bank vroeg nooit wat".

U heeft er dus blijkbaar zelf voor gekozen om niets af te lossen en alleen maar de rentevergoeding te betalen.
En zolang u de contractuele rentevergoeding op de lening betaald is dit voor de bank "KASSA".
En als het economisch allemaal wat minder gaat en de bank ziet aankomen dat uw lening wel eens een probleemlening zou kunnen worden, dan zal de bank er alles aan doen om haar geld op de één of andere manier terug te krijgen.
Inplaats van u alleen de rente in rekening te brengen vragen zij u nu om daarnaast maandelijks €250,00 op het leenbedrag in te lossen.
Als u het kunt opbrengen om rente en aflossing maandelijks te blijven voldoen dan bent nog zo'n kleine 7 jr. bezig om die auto af te betalen.
Deze problemen ontstaan niet alleen bij ZZPérs maar bij iedereen die een lening aangaat en niet of onvoldoende aflost.

edrick3
door edrick3 - May 1, 2016 om 12:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is het bekent dat de ING de maximale rente van 13,9% voor rood staan

Ja hoor; dat stond gewoon op hun site vermeld.
Kwestie van lezen.