Je
door Jennie06 Jan 27, 2019 om 10:41
Geldzaken & recht

Is mijn verhuurder verplicht binnendeuren met enkel glas te vervangen?

Ik huur sinds een jaar dit huis en er zitten 5 binnendeuren in waarin enkel glas in zit.. nu is het al een paar keer voorgekomen dat door het net iets te hard dicht trekken heel het glas erin beweegt..  nu staan alle deuren standaard open in huis omdat ik bang ben dat er nog een keer ongelukken van komen.. Al dan niet met mijn zoontje of mijn neefje en nichtje die wel eens over de vloer komen.. Is mijn verhuurder verplicht deze deuren te vervangen? Ze zaten erin toen ik dit huis kreeg, de vorige bewoner was een oude man en volgens mij zijn ze gewoon nog nooit vervangen sinds dit huis gebouwd is.. het is gewoonweg niet veilig.

8966 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 27, 2019 om 10:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij niet nee. Misschien staat er hier (klik) iets waar je wat aan hebt.

Je
door Jennie06 Jan 27, 2019 om 11:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Deze pagina heb ik al helemaal uitgeplozen en ook het internet afgestruind.. hetgeen  wat ik terug kan vinden is dat de verhuurder verantwoordelijk is voor veilig wonen en dat lijkt mij in dit geval niet.. het glas in de deur is bijna even groot als de deur zelf..

diumenge
door diumenge Jan 27, 2019 om 11:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor de vorige bewoner, een oude man, was dat kennelijk jarenlang, sinds het huis gebouwd is, geen probleem. Daarnaast heb je het huis neem ik aan bekeken voor je het huurde. Maar ga eens in overleg met de verhuurder, misschien kom je er in goed overleg wel uit.

Je
door Jennie06 Jan 27, 2019 om 11:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik snap dat dat voor hem geen probleem was.. maar met kinderen en een hond is dat toch wel een ander verhaal.. heb het huis bekeken, maar niet verwacht dat dit zo ernstig zou zijn en deuren vervangen zit ook een kostenplaatje aan.. dit ga ik zeker doen.. Ik stelde de vraag hier om te kijken of er iemand is die meer feiten zwart op wit heeft dan Ik heb kunnen vinden..

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 27, 2019 om 10:59
509 Antwoorden / Vragen

Nee alleen als de deuren kapot zijn.

Je
door Jennie06 Jan 27, 2019 om 11:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat gaan ze vanzelf een keer als er iemand doorheen valt of iets maar dan zijn de gevolgen Groter en niet te overzien..

Grunnen.
door Grunnen. Jan 27, 2019 om 21:35
509 Antwoorden / Vragen

Met de deur in huis vallen is moeilijk als je alle deuren open hebt staat

me
door mein33 - Jan 27, 2019 om 11:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

nu is het al een paar keer voorgekomen dat door het net iets te hard dicht trekken heel het glas erin beweegt..

Beweegt het glas als de deur hard wordt dichtgedaan of zit het glas echt los in de deur.
Als het glas rondom wel vast zit, maar wel enigzins beweegt dan is het  goed, als het glas niet zou bewegen dan zou het onmiddelijk breken
Voor een loszittende ruit hoeft de deur niet vervangen te worden.
Dit valt onder klein onderhoud in de woning en dat moet u zelf oplossen.
Zit het glas los in de sponnigen van de deur, dan even de glaslatten losmaken, het e.e.a. schoonmaken en opnieuw plaatsen.
Gebruik bij de montage speciaal verkrijgbare kit of speciaal daarvoor bestemde tape.

Je
door Jennie06 Jan 27, 2019 om 11:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Onder klein onderhoud word verstaan dat de kosten niet te hoog mogen oplopen.. zou niet weten hoe de kosten hierin dan niet hoog oplopen aangezien het 5 deuren zijn?!?

Je
door Jennie06 Jan 27, 2019 om 11:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook dat u zegt even de glaslatten losmaken e.e.a. schoonmaken en opnieuw plaatsen.. hoe ziet u dat voor zich.. 5 deuren en zorgen dat er niks breekt of geen gewonden vallen?? Ik ben geen glaszetter en dit lijkt me geen klein onderhoud..

me
door mein33 Jan 27, 2019 om 11:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Aan  de 'kit' of tape bent u maar een paar euro kwijt.
Het is maar wat u onder "hoog oplopend" verstaat ?

me
door mein33 Jan 27, 2019 om 11:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Neem contact op met uw verhuurder en wie weet komt deze met een voor u passende oplossing !
Niet gevraagd geeft ook geen antwoord !

ma
door maarten heest - Jan 27, 2019 om 11:13
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hou Jennie, als ik u bericht zo lees dan gaat het om grote oppervlaktes glas in de deuren? Als dat 'ouderwets' en dun glas is dan is dat inderdaad een behoorlijk veiligheidsrisico, vooral met kinderen. Ik kan het me goed voorstellen.

Of er verplichtingen bestaan weet ik niet en ik zou ook zeker niet blind vertrouwen op de reacties hier als die geen klip en klare links naar betrouwbare info bevatten.
Wat ik uit eigen ervaring wel kan zeggen is dat bij het vervangen van glas in mijn woning op een bepaalde plek veiligheidglas is geplaatst. Dat waren ramen die tot op de vloer doorliepen en waar valgevaar was. Dat glas kan niet in stukken breken door een speciale laag materiaal in het glas.

Ik kan me voorstellen dat u ook aan zoiets denkt.
Als eerste zou ik de verhuurder raadplegen. Wat u ook kunt doen is bouw- en woningtoezicht van uw gemeente vragen, of de brandweer etc.
Succes.

Je
door Jennie06 Jan 27, 2019 om 11:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Maarten,

Dit klopt helemaal.. het glas in de deur is bijna even groot als de deur zelf.. het zijn echt oude deuren met van die houten omranding waar t glas in zit.. en inderdaad het gaat mij om het veiligheidsrisico en ik heb begrepen dat de verhuurder daar aansprakelijk voor is..  er is jurisprudentie dat er eerder zulke gevallen zijn geweest en de verhuurder verplicht is de woning te onderhouden en veilig te houden.. deuren uit 1950 a 1960 lijken mij niet aan de veiligheidsvoorschriften anno 2019 te voldoen..

Het liefste heb ik al het glas er uit.. vind het gewoon doodeng..!
Ik ga het bij mijn verhuurder navragen, dacht dit ook na te kunnen vragen bij het juridisch loket of idd uw andere mogelijkheden. Bedankt!

ma
door maarten heest Jan 27, 2019 om 17:00
463 Antwoorden / 0 Vragen

Geen dank.
En laat u niet afleiden door meningen en opvattingen hier.
Gewoon zelf uit gaan gaan zoeken.
En zelf klussen hoeft u ook niet.
Dat kan altijd nog in een allerlaatst stadium als niets mogelijk blijkt.
U hebt groot gelijk, levensgevaarlijk en zeker met kinderen.
Nogmaals succes!

panter22
door panter22 Jan 28, 2019 om 09:21
6599 Antwoorden / Vragen

@Maarten Heest,
Het voelt voor Jennie06 goed dat je met haar mee gaat veren.
Dat forumleden geen verstand van zaken hebben en ze daar beter niet naar kan luisteren.Terwijl er best bruikbare goedkope tips gegeven zijn.
Jij heb geen enkel antwoord op haar vraag, maar dat verberg je door haar te stimuleren het zelf uit te zoeken.
Ben je soms een sociaal werker?

panter22
door panter22 - Jan 27, 2019 om 11:45
6599 Antwoorden / Vragen

Huur je een huis van een particulier, dan kun je eens vragen of de glazen vastgezet kunnen worden,
Huur je een huis van een woningstichting en betaal je maandelijks voor klein onderhoud, dan even melden dat het glas los zit. Dan komt er een onderhoudsmannetje om het glas vast te zetten.
Wil dat allemaal niet en kun je het niet zelf, dan een klusbedrijf of schilder inschakelen en zelf betalen.
En niet de deuren dichtknallen.

Cookies
door Cookies - Jan 27, 2019 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik weet wel zeker dat je verhuurder daarvoor niet verantwoordelijk is. Hele generaties zijn opgegroeid met enkel glas in deuren. Kinderen leer je de deur op een normale manier te sluiten en er niet mee te smijten. Daar zullen je buren ook blij mee zijn.

Maar je hoeft me niet op mijn woord te geloven, je kunt je vraag voorleggen aan de Woonbond
https://www.woonbond.nl/landelijk-kantoor

sira
door sira Jan 28, 2019 om 20:25
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Helemaal mee eens.

Zorg dat kinderen zich aanpassen aan de omgeving, i.p.v. de omgeving aan de kinderen. En dat geldt voor veel meer dingen.
Opvoeden moet streng maar rechtvaardig zijn. Daar plukken kinderen in de toekomst ook de vruchten van.

hutch
door hutch - Jan 27, 2019 om 12:21
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Jennie,

een (mogelijke) oplossing is om zelf op de ruiten (aan beide zijden) een raamfolie te plakken. Dat kan een gewone doorzichtige/transparante folie zijn en/of met een leuk figuurtje er in/op. Mocht er toch iets breken, valt het er tenminste niet uit. En die folie hoeft helemaal niet duur te zijn.

Klik * hier *.

Iv
door Ivo W - Jan 27, 2019 om 12:32
737 Antwoorden / Vragen

Deuren met enkel glas zijn niets ongebruikelijks en bij normaal gebruik gaat zo'n deur véél langer dan een mensenleven mee.

Gewoon zorgen dat deuren niet te wild bediend worden en dat deze niet door tocht plotseling kunnen dichtslaan. Om dichtslaan tegen te gaan kunt u uiteraard deurstoppers gebruiken. Voor het geval het dichtslaan onverhoopt toch gebeurt, kunt u tochtstrips op het kozijn aanbrengen zodat de deur een iets zachtere 'landing' maakt.

Als kind hadden mijn opa en oma ook dergelijke deuren in huis. Het glas daarvan is nooit door toedoen van de 8 kleinkinderen stuk gegaan, terwijl er bijna dagelijks wel één of meerdere kleinkinderen over de vloer kwamen (oppas opa/oma). Slechts één keer is er zo'n ruitje stuk gegaan, door m'n opa zelf die er tijdens het verplaatsen van een kast per ongeluk tegenaan stootte.

Let wel: het ging hier om een dubbele deur tussen woonkamer en keuken die heel veel gebruikt werd, in een huis uit omstreeks 1900-1910

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2019 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard zit er in binnendeuren enkel glas.

Maar voor het gedrag van de kinderen en de hond bent u zelf verantwoordelijk. Ook een oude man kan door de deur heen vallen.

Maar er zijn hier al diverse goede tips gegeven zoals deurstoppers, beide zijden folie op de ruiten, tochtband in het kozijn van de deuren.

En anders zelf maar het glas laten vervangen door kunststof. Uw huisbaas hoeft hier niet voor op te draaien.

me
door mein33 - Jan 27, 2019 om 12:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Vervang het glas door plexiglas en als u er niet doorheen wil kijken door triplex.
Voor plexiglas bent u voor  een paar tientjes klaar bij de plexiglasstunter.

marita5
door marita5 - Jan 27, 2019 om 13:15
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jennie06 ,

Lees hier het gegeven antwoord , neem contact op met uw verhuurder , klik op de rode regel .

https://www.schildersvak.nl/forums/onderwerp/moet-binnenglasdeuren-veiligheidsglas/

Je
door Jennie06 Jan 27, 2019 om 19:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Deze had ik ook gezien.. wel bedankt! Ik ga ze morgen bellen

marita5
door marita5 Jan 27, 2019 om 19:31
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Bel morgen de verhuurder , dan weet u het in èèn keer , veiligheid gaat voor alles . Suc6 .

ma
door maarten heest Jan 28, 2019 om 08:25
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ha Marita, topantwoord!

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jan 27, 2019 om 14:36
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Ik begrijp dat het glas er al wat jaren in zit. de deur hoeft dan niet eens "hard" dicht te gaan, oud glas is in de loop der jaren gevoeliger voor breuk geworden. Vraag uw verhuurder of deze het glas wil vervangen door ( houten)panelen die u desnoods zelf een kleurtje geeft. Wijs deze er op dat u het recht heeft op veilig wonen en dat enkelglas in binnendeuren bij nieuwbouw al lang verboden is.
Suc6.

jo
door jorisw Jan 27, 2019 om 14:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat bij nieuwbouw nu verboden is heeft niets te maken met wat er met bestaande zaken moet gebeuren. Bij nieuwbouw moeten de deuren ook hoger zijn dan wat in het verleden gebruikelijk is. Ga je dat dan ook vragen voor aan de verhuurder?

gerbera
door gerbera Jan 27, 2019 om 15:08
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Er is zoveel wat er in de nieuwbouw veranderd is wat in oude woningen niet is toegepast. Dus de verhuurder daar opmerkzaam op maken kan volgens mij geen kwaad maar maakt de kans misschien groter dat het glas vervangen wordt. Overigens moet u een zin niet knippen maar de gehele context van de zin lezen, en dat is veilig wonen.

Je
door Jennie06 Jan 27, 2019 om 19:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Precies dat Gerbera,

Het gaat mij om.de veiligheid.. iedereen praat zo lekker makkelijk van de deur niet dicht gooien dit dat.. maar waarom zouden veiligheidsregels aangepast worden door de jaren heen, maar de deuren zelf niet?
Een ongeluk zit in een klein hoekje!

Ik ga morgen de woningbouw bellen!

Je
door Jennie06 Jan 27, 2019 om 19:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor alle snuggere personen die reageren met niet smijten met de deur..

Dat snap ik zelf ook nog wel..!

Maar waarom.zouden veiligheidsregels door de jaren heen aangepast worden , maar de deuren zelf dan niet..
En er is het afgelopen jaar ook niks voorgevallen, maar dat betekent niet dat ik mij niet druk maak om de veiligheid in huis.. een ongeluk zit in een klein hoekje en ik ga daar niet op zitten wachten.. Ik dacht ik stel mijn vraag hier voor ik maar de woningbouw toe stap, maar op 2 a 3 reacties na had ik daarmee beter kunnen wachten tot morgen.. Voor de mensen die mijn veiligheid angst hierin snappen, bedankt.. Voor alle anderen.. Have fun met onzin antwoorden geven!

tijger1
door tijger1 Jan 27, 2019 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jennie06

Als u morgen ook zo reageert bij de wbv, smijten ze de deur voor u dicht, glasgerinkel of niet.

panter22
door panter22 - Jan 27, 2019 om 19:17
6599 Antwoorden / Vragen

Je moet wel een goede verhuurder hebben die op eigen kosten de glazen in 5 deuren gaat vervangen voor veiligheidsglas.
Toen je het huis 1 jaar geleden ging huren kon je weten dat er enkel glas in de deuren zat en dat je een klein kind hebt.
Als je dat gevaarlijk vond, dan had je het huis niet moeten huren,
Het wordt dan lastig om achteraf te gaan eisen dat de verhuurder de glazen moet vervangen,
Heb je wel een glasverzekering afgesloten? Info:
https://weblog.independer.nl/inboedelverzekeringen/heb-ik-voor-een-huurhuis-ook-een-glasverzekering-nodig/

Je
door Jennie06 Jan 27, 2019 om 19:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou de verhuurder daar niet toe verplicht zijn, ook al zijn het 5 deuren? De verhuurder is verplicht dat ik veilig kan wonen in mijn huis.. er is jurisprudentie over in eerdere zaken waar dus wel een ongelukje gebeurd is en achteraf de verhuurder voor de kosten moest opdraaien omdat de professionele verhuurder op de hoogte behoort te zijn van de regels mbt huren en verhuren en alles wat daarbij komt kijken.. dus ook de veiligheid..

Cookies
door Cookies Jan 27, 2019 om 19:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je het zelf allemaal zo goed weet, waarom dan hier een vraag stellen? Succes hoor.

panter22
door panter22 Jan 27, 2019 om 20:50
6599 Antwoorden / Vragen

En morgen staat direct een glaszetter voor de deur met 5 nieuwe ramen van veiligheidsglas. Alllemaal gratis, speciaal voor jou,  De woningstichting is tot niets verplicht. En is niet aansprakelijk als je kind door de ruit gaat,

Grunnen.
door Grunnen. Jan 27, 2019 om 21:55
509 Antwoorden / Vragen

Het eerst aan de woningbouw vragen heeft meer zin dan de vraag hier te stellen en vervolgens op dit forum een voor jouw passend antwoord je uit te zoeken en degene die in jouw ogen een verkeerd antwoord geeft , af te zeiken. Als het bij de woningbouw niet wil lukken, zou ik de als ik jouw was een reis naar Jeruzalem boeken om daar je klacht in de Klaagmuur te stoppen.

Je
door Jennie06 - Jan 27, 2019 om 19:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor alle snuggere personen die reageren met niet smijten met de deur..

Dat snap ik zelf ook nog wel..!

Maar waarom.zouden veiligheidsregels door de jaren heen aangepast worden , maar de deuren zelf dan niet..
En er is het afgelopen jaar ook niks voorgevallen, maar dat betekent niet dat ik mij niet druk maak om de veiligheid in huis.. een ongeluk zit in een klein hoekje en ik ga daar niet op zitten wachten.. Ik dacht ik stel mijn vraag hier voor ik maar de woningbouw toe stap, maar op 2 a 3 reacties na had ik daarmee beter kunnen wachten tot morgen.. Voor de mensen die mijn veiligheid angst hierin snappen, bedankt.. Voor alle anderen.. Have fun met onzin reacties!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2019 om 20:14
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@JENNIE06, let op dat op basis van enkele gegeven reacties dat veiligheidsglas niet betekent dat het dubbelglas zou moeten zijn. Daarbij, als ook genoemd geldt het voorschrift van veiligheidsglas voor nieuwbouw.
Vragen aande verhiuurder om vervanging: wie nooit vraagt wie niet krijgt als variant op wie niet waagt wie niet wint en mogelijk kan uw verhuurder dat ook doen maar houd er dan wel rekening mee dat de huur verhoogd kan worden. Uw verhuurder is het NIET verplicht.

M.b.t. het bewegen van glas bij iets harder dicht doen is helemaal niet abnormaal. Als het glas niet sterk (genoeg) zou zijn zou het al gebarsten zijn. En indien dat zo zou zijn, dan bestaan er glasverzekeringen.

Gr
door Grunn1 - Jan 28, 2019 om 09:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nee je verhuurder is dat niet verplicht.
Voor oude huizen gelden niet dezelfde eisen als voor nieuwbouw huizen. In nieuwbouw huizen is bijvoorbeeld de minimum hoogte van plafonds en deuren anders en dit hoeft niet aangepast te worden bij oude huizen. Er zijn zelfs oude huizen die onder monumenten vallen waarbij je zelfs helemaal niks mag aanpassen.
Let wel op dat als je zelf de deuren gaat vervangen dat je hier misschien toestemming van de verhuurder moet hebben anders moet je de oude deuren bij het verlaten terug plaatsen.

Ja
door Jaonneke - Jan 28, 2019 om 13:06
4 Antwoorden / 2 Vragen

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat een verhuurder dit moet doen.
Je huurt een huis in de staat waarin het verkeerd.
Onderhoud aan de woning dient de verhuurdere wel te plegen.
Binnenshuis is het volgens mij voor de huurder.

mo
door mof - Jan 28, 2019 om 16:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, daarvoor geldt geen verplichting. U heeft het huis gehuurd met glas in de deuren. Daarover had u kunnen onderhandelen voordat u de huur aanging.

ma
door maarten heest - Jan 28, 2019 om 17:39
463 Antwoorden / 0 Vragen

DOOR PANTER22 28 JAN. 2019 OM 09:21
2177 ANTWOORDEN / VRAGEN

@Maarten Heest,
Het voelt voor Jennie06 goed dat je met haar mee gaat veren.
Dat forumleden geen verstand van zaken hebben en ze daar beter niet naar kan luisteren.Terwijl er best bruikbare goedkope tips gegeven zijn.
Jij heb geen enkel antwoord op haar vraag, maar dat verberg je door haar te stimuleren het zelf uit te zoeken.
Ben je soms een sociaal werker?

Hahaha, dat is een goeie PANTER22, sociaal werker. Nee dat was niks voor me geweest, echt niet.

Het volgende is het geval: er zijn allerlei beweringen meningen maar die worden niet ondersteund met links naar wet-/regelgeving. Je kunt wel zeggen dat een verhuurder daar niets aan hoeft te doen, maar waar staat dat dan? Waar zijn dan die regels/wetten? Ik zie ze niet.
En dus waarschuw ik voor meningen en opvattingen die nergens geverifieerd kunnen worden.
Je kunt wel wat roepen maar als het niet na te gaan is is het ook maar een gedachte van iemand.
Kijk de reacties maar eens na.

'Meeveren' is me te subjectief en doe ik nooit. Jenny6 kan zich net zoveel of weinig aantrekken van mijn advies als van alle andere gegeven adviezen.

Dat forumleden geen verstand van zaken hebben beweer ik niet. Zeker niet! Ben je gek zeg!
Dat schreef ik: 'Of er verplichtingen bestaan weet ik niet en ik zou ook zeker niet blind vertrouwen op de reacties hier als die geen klip en klare links naar betrouwbare info bevatten.'
Nou, die eenduidige links zijn er niet. Klopt toch?

Anderen beweren weer dat de verhuurder wel in actie moet komen maar ook dat is niet klip en klaar te vinden alhoewel de link van Marita5 een aanknopingspunt lijkt.

De huurder hoeft ook niet zelf te gaan klussen zolang niet duidelijk is of de oplossing wettelijk bij de verhuurder ligt. Daar betaalt ze huur voor tenslotte.
Maar ik geef ook aan dat dat in een laatste stadium een mogelijkheid is.

Ik 'verberg' niets. Ik zeg duidelijk dat ik het ook niet weet. Ik google niet beter dan menig googelaar hier. Maar geef wel een peroonlijke ervaring met valgevaar en veiligheidsglas en verwijs door naar instanties waar ongetwijfeld meer info te vinden is.
Oftewel ik doe geen uitspraken waar ik niet achter kan staan.

Als u mij vergelijkt met een 'sociaal werker' trekt u mij in het belachelijke en houden de argumenten op.
Maar misschien moet ik de vergelijking met een professioneel hulpverlener juist wel als een compliment zien ;)
Want er is niks mis met het eerzame vak van sociaal werker.
Geeft niet hoor, ik kan wel een stootje hebben maar ben het niet eens met uw reactie.
Groeten, Maarten

panter22
door panter22 Jan 28, 2019 om 20:04
6599 Antwoorden / Vragen

Sociaal werker niets voor jou? Dat vraag ik mij af. Je stelt je altijd erg sociaal op.
Je hebt niet goed gelezen. Diumenge gaf direct al de wettelijke regels  wie verantwoordelijk is voor welk onderhoud aan een huurwoning.
Als er al wetgeving zou zijn, die eist dat in bestaande woningen binnendeuren voorzien moeten zijn van veiligheidsglas, dan zou je het ongetwijfeld hebben geweten. Dan hadden glaszetters in de afgelopen jaren het ontzettend druk gehad en was er veel geklaagd in de media. De woning waar ze in woont voldeed aan de eisen toen deze gebouwd werd en voor nieuwe woningen gelden nieuwe eisen wat glas betreft.
Ts vindt dat zij recht heeft op gratis door de woningstichting verstrekt veiligheidsglas omdat zij het voor haar kind onveilig vindt.
Als de woningstichting haar tegemoet komt, dan kan iedere huurder met kinderen dit eisen. Je kunt op je klompen aanvoelen dat de woningstichting niet het glas in een paar duizend huizen gaat vervangen als dat niet hoeft.
Zij kan zelf wel maatregelen treffen, maar dat is haar bedoeling niet. Maar ze weet alles beter en en andere antwoorden dan die zij in het hoofd heeft worden afgedaan met onzinantwoorden,Dan houdt het voor mij op.

Cookies
door Cookies Jan 28, 2019 om 20:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De oplossing die Hutch had, is veilig genoeg . Maar goed, als de wbv dat glas komt vervangen, kunnen ze meteen de dorpels verwijderen. Levensgevaarlijk voor kinderen, kunnen ze lelijk over struikelen. Ook nog maar even de radiatoren voorzien van een ombouw?

tijger1
door tijger1 Jan 28, 2019 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En blijkbaar mocht die oude man wel door het glas van de binnendeuren vallen. Maar ja, het oude vlees moet eerst op.