mo
door moederlief Jan 29, 2018 om 09:40
Geldzaken & recht

Kan scholier met wajong nog doorleren

Mijn kind wordt 18 en heeft een Wajong toegezegd gekregen. Kan ze toch nog een jaar langer naar school gaan of krijgt ze dan onder geen voorwaarde Wajong meer tot ze schoolverlater is.

890 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2018 om 09:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen
aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2018 om 09:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wajong/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-wajong
Als één van de voorwaarden wordt vermeld dat geen opleiding wordt gevolgd.
Vraag ook het UWV om advies.

uwv_webcare
door uwv_webcare - Jan 29, 2018 om 11:14
66 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Moederlief,

Goed dat je navraag doet over het ontvangen van de Wajong 2015.

Wanneer je dochter een opleiding of scholing gaat volgen kan ze geen Wajong-uitkering ontvangen tijdens deze scholing. Alle voorwaarden voor de Wajong 2015 kun je op deze pagina terug vinden.

Met vriendelijke groet,

Lisanne
UWV Webcareteam