ha
door hallodag Feb 4, 2016 om 12:28
Geldzaken & recht

Klacht over de overheid

ik heb een e-mail ontvangen van de overheid met de opschrift van mijn overheid  aan: een verkeerde naam dus niet mijn eigen naam
heb om opheldering gevraagd maar krijgt als antwoord "dat kan niet"
geven andere instantie de schuld ook daar heb ik navraag gedaan ook daar weten ze t niet
de nationale ombudsman gemaild en die kwam tot de conclusie dat mijn telefoon het zelf doet ; moest me profider raadplegen heb ik ook gedaan
kijk als ik mijn naam ooit heb veranderd in die naam zal ik zeggen oke zit wat in maar mijn naam heb ik  nooit veranderd
mijn vraag is hoe komen ze aan die naam "waar ik wel een vermoeden van heb hoor"
kunnen jullie me verder helpen want geloof dat je tegen de overheid weinig kan doen het minste is wel opheldering

4395 28 Rapporteer

Topantwoord

ph
door philip36 - Feb 4, 2016 om 12:44
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u een account op mijnoverheid?
log daar dan eens in en controleer uw gegevens.
Hoe ze aan die naam komen wordt dan misschien duidelijk.

ha
door hallodag Feb 4, 2016 om 13:10
7 Antwoorden / 1 Vragen

ja ik heb een account op mijn overheid heb dat meerdere malen gedaan ook met de overheid die heeft het ook gedaan maar daar staat mijn eigen naam en ook geen aantekening dat ik mijn naam veranderd heb daar zal je een melding van krijgen als er iets in mijn persoonsgegevens zal zijn veranderd

ph
door philip36 Feb 4, 2016 om 13:41
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Log dan eens in op Digid en kijk of uw inlog-geschiedenis klopt, als u weet op welke dagen en waarvoor u daar ingelogd hebt zou u kunen zien of nog anderen dan uzelf ingelogd hebben.
Misschien dat een ander uw Digid gegevens heeft.
Voor extra veiligheid bij het inloggen maar gebruik (gaan) maken van e-mail controle.
Bij Digid kan die extra veiligheid met sms controle.
Het is inderdaad wel griezelig wat er gebeurd is.

ph
door philip36 - Feb 4, 2016 om 14:20
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Log dan eens in op Digid en kijk of uw inlog-geschiedenis klopt, als u weet op welke dagen en waarvoor u daar ingelogd hebt zou u kunen zien of nog anderen dan uzelf ingelogd hebben.
Misschien dat een ander uw Digid gegevens heeft.
Voor extra veiligheid bij het inloggen maar gebruik (gaan) maken van e-mail controle.
Bij Digid kan die extra veiligheid met sms controle.
Het is inderdaad wel griezelig wat er gebeurd is.
Kreeg u die email omdat er een bericht voor u was op mijnoverheid, en was dat bericht wel voor u bestemd?

reflecs
door reflecs - Feb 4, 2016 om 14:28
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik begrijp het niet helemaal. Als ik e-mail ontvang van MijnOverheid is dat omdat er een nieuw bericht in de Berichtenbox is:

Er is een nieuw bericht in uw Berichtenbox op MijnOverheid. Ga naar MijnOverheid om dit te lezen.

MijnOverheid stuurt geen notificaties met een link naar de website. Dit is om te voorkomen dat u met valse e-mailnotificaties naar een namaak-website wordt geleid (zogenaamde phishing). Neem daarom het webadres van MijnOverheid op in uw Favorieten en ga altijd van daaruit naar de website. Ontvangt u toch een e-mailnotificatie met daarin een link, dan is deze dus nooit van MijnOverheid.

Dat is het; mijn naam wordt niet vermeld. De afzender is MijnOverheid [noreply@mijn.overheid.nl]  aan mijnemailadres.nl

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2016 om 15:09
7364 Antwoorden / 14 Vragen

In de kop van de e-mail staat; MijnOverheid [noreply@mijn.overheid.nl]
Daaronder staat,  aan; (uw accountnaam)
U zal die naam ooit hebben opgegeven, en zoals u schrijft heeft u een vermoeden. Dus is het duidelijk dat u weet waar die naam vandaan komt. Zij zullen die vast niet zelf verzonnen hebben. Ja en helaas beschikken we niet meer over de glazen bol. Maar als uw telefoon dit zelf doet moet u wel een héél bijzonder toestel hebben.

ha
door hallodag Feb 4, 2016 om 16:33
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb die naam ooit opgegeven bij een bestelling omdat die naam van mij moeder is dus nooit als accountsnaam en mijn moeder staat te boek bij de overheid  met een andere voorletter  dus die naam komt enkel van een bestelling voor mij moeder omdat die geen e-mail adres heeft heb ik dat voor haar gedaan  niks met accountsnaam veranderen enzo

ha
door hallodag - Feb 4, 2016 om 16:31
7 Antwoorden / 1 Vragen

ja idd als de overheid een mail stuurt staat er nooit een naam maar die stond er bij mij nu wel dus vandaar ik het vreemd vond en ben gaan navragen  waar ik wel antwoord heb gekregen dat ze nooit namen mee sturen maar als hij er bij mij wel staat wat er wel is gebeurt geven ze als antwoord kan niet

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2016 om 17:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar hebt u bij twee berichtenboxen uw mail-adres vermeld. En hebt u dan bij uw moeder ook nog een gebruikersnaam opgegeven?

ik weet niet wat er precies vermeld zal staan als er een gebruikersnaam gekozen is. Heb dat zelf niet gedaan.

Wellicht wordt die gebruikersnaam vermeld, om te onderscheiden voor welke berichtenbox dat is.

En wat bedoelt u met "besteld".

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2016 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar hebt u dan een vermoeden van?

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2016 om 18:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe ontvangt u het e-mail bericht? Via webmail of een mailprogramma zoals bijvoorbeeld Outook? Mijn vermoeden is dat daar de naam wordt toegevoegd. In het bericht van MijnOverheid staat namelijk alleen een e-mail adres.

ha
door halex - Feb 4, 2016 om 20:42
1374 Antwoorden / 4 Vragen

In de officiële e-mails die u ontvangt van https://mijn.overheid.nl dat er een bericht klaarstaat in uw Berichtenbox staat nooit uw naam vermeld. In het onderwerp staat wel de instantie van wie u post hebt ontvangen, maar verder uitsluitend de standaardtekst die Reflecs hierboven opgeschreven heeft.

Kunt u misschien een schermprint van zo'n e-mail plaatsen? Dan is mogelijk de herkomst te achterhalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2016 om 20:56
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn overheid wordt misbruikt als phishing middel. De echte berichten voor u staan altijd in de berichtenbox. Zie ook de andere antwoorden. Het is wel merkwaardig dat de overheid waaronder de ombudsman dat niet aangeeft

ha
door hallodag - Feb 5, 2016 om 10:56
7 Antwoorden / 1 Vragen

goedemorgen

hallo, ik heb maar 1 berichtenbox en een gebruikersaccount , als ik meerdere zal hebben zal dat bekent zijn bij de overheid heb gecontroleerd samen met de overheid of mijn account veranderd is zowel bij hun als bij mij dat is niet zo
mijn moeder heeft helemaal geen computer laat staan een e-mail adres ze is 82 jaar en ben al blij als ze de telefoon goed op kan nemen
ik weet dat er van de overheid berichten worden verspreid die niet juist zijn,maar die geven dan een link gelijk naar de instantie de nieuwe en hopelijk goede email van de overheid moet je eerst weer uitloggen en weer inlogggen

met besteld bedoel ik dat ik een wasmachine online heb besteld onder mijn email maar onder mijn moeder haar naam hij was ook voor haar bedoeld  mijn moeder staat uiteraard wel te boek onder een andere voorletter ik heb die wasmachine besteld onder haar roepnaam die niet bekend is bij wat voor instantie dan ook omdat roepnamen niet geaccepteerd worden
als idd outlook het zal doen gaat het van uwv naar overheid dan naar outlook dan weer naar de uwv
het zal kunnen dat  outlook het zelf doet omdat het in mijn contacten staat maar daar staat ze dus NIET   omdat ze geen email heeft en dat haar naam in mijn telefoon om te bellen onder mama staat

ook is het zo dat de overheid zegt we doen er geen namen bij maar hij staat er wel

ph
door philip36 - Feb 5, 2016 om 11:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Staat in Outlook soms bij contactpersonen de naam van uw moeder ingevuld met daarbij uw email adres?
Is het de naam van uw moeder die in het bericht van Mijnoverheid staat bij Aan: ?

ha
door hallodag - Feb 5, 2016 om 11:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

nee daar staat ze niet bij ,bij mijn outlook staan contacten die ik een mail kan sturen maar mijn moeder heeft geen computer en ook geen mail adres ze staat alleen in mijn telefoon onder de naam mama
in mijn contacten staat niet die naam voor iemand anders
hij staat alleen vermeld onder haar aankoopbon met die naam en mijn email adres
verder heb ik nooit iets voor mij ma besteld en komt die naam nooit voor in iets anders wat ik ooit op internet heb gezet

ph
door philip36 Feb 5, 2016 om 12:03
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn bericht is bewerkt.
Vraag me wel af wat voor naam er in het bericht van Mijnoverheid bij Aan: staat.
Is het een onbekende naam of toch voor u bekende naam?

ha
door hallodag Feb 7, 2016 om 17:31
7 Antwoorden / 1 Vragen

het bericht  is
van: mijn overheid
verstuurd:maandag 4 januari 16:17
onderwerp: nieuw bericht in uw berichtenbox mijn overheid van UWV
aan: en dan de naam

ik wil wel een foto sturen maar dat gaat niet is te groot om te versturen
 ik heb al uitgelegd dat de naam voorkomt in een rekening die voor mijn moeder is maar met mijn email dus niet in mijn contacten waar dan ook ook heb mijn moeder(want daar gaat het om) geen emailadres en dus ook geen computer  in mijn telefoon komt ze ook niet voor met die naam maar met mama
dus de naam is wel bekend bij mijn maar niet bekend in mijn contacten  ook heb ik mijn naam in de digid gegevens of accountgegevens nooit veranderd in die naam

ha
door hallodag - Feb 7, 2016 om 14:18
7 Antwoorden / 1 Vragen

philip36
heb ik allemaal gedaan ook daar is niks veranderd aan mijn naam ook de afgelopen tijd
zolang ik digid heb heb ik dezelfde naam gehad nooit verander

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2016 om 14:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

ik weet dat er van de overheid berichten worden verspreid die niet juist zijn,maar die geven dan een link gelijk naar de instantie de nieuwe en hopelijk goede email van de overheid moet je eerst weer uitloggen en weer inloggen

De overheid stuurt GEEN berichten die niet juist zijn.

Zet dat bericht hier eens neer, uiteraard zonder uw mailadres.

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2016 om 15:28
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat zo jammer is dat u nog steeds niet heeft aangegeven waar die "vermoedelijke" naam vandaan komt. En hoe was die naam vermeld. Stond die bij de tekst "Er is een nieuw bericht in uw Berichtenbox op MijnOverheid. Ga naar MijnOverheid om dit te lezen". of stond die achter "naam:". In het eerste geval kan het dus geen bericht van mijn overheid geweest zijn. En hoezo uitloggen en weer inloggen. U hoeft alleen maar naar de site van mijn overheid te gaan om met uw Digid in te loggen.

ha
door hallodag - Feb 7, 2016 om 17:36
7 Antwoorden / 1 Vragen

mevrouw van de ombudsman zegt dat als ik haar ooit een email heb gestuurd en zij naar mijn dat ik binnen een bepaalde tijd ook haar naam onder mijn emailadres kan komen omdat ze dan in mijn contacten staat
kijk hier snap ik dus niks van
dan zal ik ooit een email gestuurd naar mijn moeder maar dat is niet gebeurt omdat ze geen computer heeft

waar het op neer komt dat iedereen een email stuurt naar iemand waarvoor die bedoelt is die ooit gelinkt kan worden met jouw emailadres dus de verkeerde naam
volgens mij kan dat niet
als een bepaalde naam in je contacten staat of telefoon of outlook of noem maar op die kan dan ook gebruikt worden als je ooit een email stuurt

ik begrijp dat er verwarring is maar dat is het ook voor mij

Topantwoord

ph
door philip36 - Feb 7, 2016 om 17:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vermoed dat in het bericht bij  Aan: de naam van uw moeder staat maar u heeft daar nog geen antwoord op gegeven.

Als u in contacten b.v. Invult voornaam: Jan en achternaam: Bos met als email adres  k.koenders@kpn.nl en het bericht van mijnoverheid is bestemd voor k. Koenders komt in het bericht bij Aan: Jan Bos te staan.
Want Jan Bos heeft in contacten het email adres k.koenders@kpn.nl

ha
door hallodag - Feb 7, 2016 om 18:04
7 Antwoorden / 1 Vragen

ja klopt daar staat de naam van mijn moeder
alleen staat mijn moeder te boek bij de overheid onder een andere voorletter
bij mij staat haar roepnaam en die heb ik alleen gemeld op een aankoop op internet

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2016 om 18:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan mij niet voorstellen dat die mevrouw van de ombudsman dat gezegd heeft. Of u hebt het verkeerd begrepen. U blijft het maar over uw telefoon hebben, zet die mail nou eens hier neer, dan kunnen we het zien.

Er is nu geen touw aan vast te knopen.

ha
door hallodag - Feb 7, 2016 om 18:25
7 Antwoorden / 1 Vragen

ja dat snap ik dat het daar dan verkeerd kan gaan maar mijn moeder staat alleen in mijn telefoon  onder de naam mama niks naam  en emailadres heeft ze niet dus in outlook contacten staat ze niet

hij komt alleen voor bij een aankoopbon met mijn emailadres

ik neem aan dat als je iets koopt en daar een naam onder zet die niet in je contacten komt als ik in mijn contacten die naam gaat zoeken vind hij niks

ph
door philip36 - Feb 7, 2016 om 18:42
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u in het bericht op de naam van uw moeder klikt moet u het email adres zien waar het bericht naar toe is gestuurd.
Dat zal dan wel het email adres van u zijn, dus mijnoverheid stuurt het naar het juiste email adres.
Onder welke naam u dat email adres in contacten opslaat is verder niet belangrijk.

Heb even mijn e-mail adres wat bekend is bij mijnoverheid in mijn contacten opgeslagen onder de naam philip36.
Ik open een bericht van mijnoverheid van 2 weken geleden en wat staat bij Aan: (waar eerst mijn email adres stond) philip36

Het moet haast wel dat u ergens in uw contacten haar meisjesnaam heeft ingevuld met daarbij uw email adres.

ha
door hallodag Feb 7, 2016 om 20:15
7 Antwoorden / 1 Vragen

dat is ook zo maar ik vind het wel belangrijk dat er een bericht van de overheid is met een verkeerde naam vind ik niet best
en slordig als ik een punt verkeerd zet zeg het al dat het verkeerd is

en dat is het juist het staat nergens in mijn contacten
het word toch niet van een aankoopbon in mijn contacten gezet??

ph
door philip36 Feb 7, 2016 om 20:43
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het ligt echt niet aan de overheid.
U zegt zelf dat de naam van uw moeder bij de overheid bekend is met een andere voorletter.
Ze ze sturen geen berichten naar een naam maar naar een email adres.
Als er al een naam tevoorschijn komt gebeurt dat nadaat u het email bericht ontvangen hebt.

Als u de email van mijn overheid opent en de naam van uw moeder staat nog steeds bij aan:  dan bestaat die koppeling nog steeds.
Dus ergens, misschien op een ander apparaat, computer, laptop, waar u de email ook binnen krijgt, bestaat die koppeling nog steeds.
Zoekt en gij zult vinden.

ph
door philip36 - Feb 7, 2016 om 20:11
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@hallodag
Een account aangemaakt op de website van de aankoop met de naam van moeder en met uw email adres?
Dus die koppeling bestaat dan of heeft in ieder geval bestaan.
Misschien bestaat deze niet meer en krijgt u het volgende bericht van Mijnoverheid gewoon weer als vanouds met uw email adres.
Ik zou me er niet druk om maken.

ha
door hallodag Feb 7, 2016 om 20:39
7 Antwoorden / 1 Vragen

oke dus het zal kunnen dat er in 2012 een account is gemaakt
ik krijg van de overheid altijd op mijn email adres

maar dan vraag ik mezelf toch af hoe komt de overheid dan aan de (verkeerde naam)
want als het dan zo is dan gaat mijn telefoon toch een eigen leven leiden en maar een naam erop zet wat hij toevallig tegenkomt

en waarom hangen ze dan niet aan de telefoon als er voor hun een naam is veranderd als ik een euro meer of minder opgeeft is alles in rep en roer

kort om die naam is wel bekend dan bij de overheid anders kunnen en mogen ze toch niet zo mail sturen want die account is wel iets prive en niet wat de overheid moet weten

ph
door philip36 Feb 7, 2016 om 20:50
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het ligt echt niet aan de overheid.

Wanneer er een naam tevoorschijn komt gebeurt dat nadat u het email bericht ontvangen hebt.
Als u de email van mijn overheid opent en de naam van uw moeder staat nog steeds bij aan:  dan bestaat die koppeling nog steeds.
Dus ergens, misschien op een ander apparaat, computer, laptop, waar u de email ook binnen krijgt, is de naam van uw moeder gekoppeld aan uw email adres.
Zoekt en gij zult vinden.
Heeft u sinds 2012 geen berichten gehad van mijnoverheid of is aanmelding bij mijnoverheid van een latere datum?

ha
door hallodag Feb 7, 2016 om 22:39
7 Antwoorden / 1 Vragen

nee ik heb in 2012 die bestelling gedaan voor mijn moeder,
natuurlijk heb ik meerdere meldingen gehad van de overheid meestal staat er dan bij aan: mijn emailadres
nu dus niet vandaar ik dat vreemd vind

ha
door halex - Feb 7, 2016 om 20:57
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@hallodag: beetje moeite met lezen? U blijft maar volhouden dat de overheid een verkeerde naam gebruikt, terwijl iedereen u hier inmiddels er al heeft gewezen dat in e-mails van mijnoverheid geen naam staat. En op meerdere verzoeken om een schermprint van zo'n e-mail te posten, reageert u niet.
Het heeft er veel van weg dat u hier niet bent om antwoord op uw vraag te krijgen, maar dat u alleen geïnteresseerd bent in een door u gewenst antwoord.

ha
door hallodag Feb 7, 2016 om 21:59
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben wel geinteresseerd in een antwoord hoor en zeker geen moeite met lezen.  ja ik weet dat de overheid geen namen er bij zet dat leest ik ook, en weet dat ook, maar wat bij mij wel het geval is ik probeer de print door te sturen maar is te groot en een schermprint weet niet hoe dat moet
en als de overheid het niet heb gedaan dan leef me telefoon zijn eigen leven    kijk daar wil ik gewoon antwoord op hoe dat kan
en zeker niet wat ik wil horen maar een goed antwoord dat ik er wat mee kan   en niet je account is veranderd je telefoon doet het zelf de overheid doet dat nooit    alleen maar of er iemand me kan vertellen hoe het dan wel zit

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2016 om 21:03
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Zend de email Door naar fraudehelpdesk.nl!!!!

ha
door hallodag Feb 7, 2016 om 22:11
7 Antwoorden / 1 Vragen

doe ik ook

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2016 om 21:04
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. Is de fraudezaak van de overheid.

ph
door philip36 - Feb 7, 2016 om 22:52
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het ligt echt niet aan de overheid.
Denk toch eens na, als u een email stuurt kunt u dan bij Aan: een naam invullen i.p.v. een emailadres of een naam en e-mailadres?
Nogmaals de naam in de mijnoverheid mail verwijst naar uw e-mailadres en is niet door de overheid in de mail gezet.
Zet in contacten uw emailadres onder een bepaalde naam b.v. Carnaval.
U zult zien dat de naam in de al ontvangen mijnoverheid mail verandert in Carnaval.
Hopelijk dat dit u overtuigt dat u het echt bij u thuis moet zoeken.
Als u de email van mijn overheid opent en de naam van uw moeder staat nog steeds bij aan:  dan bestaat die koppeling namelijk nog steeds.
Dus ergens, misschien op een ander apparaat, computer, laptop, waar u de email ook binnen krijgt, bestaat die koppeling nog steeds.
Zoekt en gij zult vinden.

ph
door philip36 - Feb 8, 2016 om 09:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Beste hallodag,

Stuur eens een e-mail naar uzelf.
Kunt u zien of er dezelfde naam komt te staan of een e-mail adres.
Wel hetzelfde e-mail adres gebruiken als wat bekend is bij Mijnoverheid.

ha
door hallodag Feb 8, 2016 om 10:00
7 Antwoorden / 1 Vragen

heb ik gedaan krijg ik me eigen email adres

ph
door philip36 Feb 8, 2016 om 10:11
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dan zult u in het eerstvolgende bericht van Mijnoverheid ook uw eigen email adres krijgen.