pe
door peels_1 Jan 24, 2005 om 21:26
Geldzaken & recht

Koersplan

Heb in 1993 een koersplan belegovereenkomst gesloten, 100, gulden per maand, nu 45 euro. Tevens heb ik via Aegon een spaar/aflossingsvrije (half-half) hypotheek, dus tweemaal een levensverzekering. Wat moet ik hier nu mee??

m.vr.gr

frank

310 2 Rapporteer

st
door stiertje_1 - Jan 25, 2005 om 17:33
38 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb ook Koersplan afgesloten met het idee dat mijn kinderen dan konden gaan studeren. Bij het kopen van een huis is het bijna verplicht om een levensverzekering af te sluiten. Ik denk dat veel mensen in de zelfde omstandigheid verkeren als wij. Heb je de Kassa pagina gezien met het rekenvoorbeeld? Afhankelijk van hoe lang je nog te gaan hebt is het afhankelijk van leeftijd e.d. handiger om het af te kopen. Ik weet zelf overigens nog niet precies wat ik er mee moet doen. Ik dacht een rekenmodel aan te treffen waarin ik mijn eigen gegevens kon invoeren, maar dat was helaas niet het geval.

Misschien iets voor www.koersplandewegkwijt.nl?

denis
door denis - Jan 27, 2005 om 22:10
9 Antwoorden / 0 Vragen

Frank,

Gewoon zo laten. De spaarhypotheek bij Aegon wordt afgelost door de
bijbehorende verzekering (gegarendeerde uitkering). Het koersplan zul
je toen hebben afgesloten om over een tijdje over een extraatje te
beschikken.

Bij het kopen van een huis is het inderdaad bijna altijd verplicht een
levensverzekering af te sluiten. Wanneer iemand dat niet wil is een
lineaire- of annuïteiten hypotheek een optie. Nadeel: geen optimaal
profijt van de renteaftrek doordat er gedurende de looptijd wordt
afgelost.