toolboy
door toolboy Sep 18, 2012 om 18:37
Geldzaken & recht

Koningshuis

Beste lezers in tijden van crisis .
Gaan de inkomsten van het koninklijk huis omhoog jep inflatie.
Nou ik persoonlijk ga er weer vies op achteruit.
Wat heeft het koninklijk huis nou voor zin behalve ruim 39 miljoen er door te fraaien.Wat schiet de burger er mee op.
Ik vind dat ze zichzelf moeten schamen.
39 miljoen per jaar gebruiken van de maatschap die in armoede aan het geraken is.
Leuk hoor al die nutteloze vakanties op mijn/onze kosten.
Terwijl ik zelf niet op vakantie kan,vanwege geldgebrek.
Achh ik zal met deze discussie ook wel weer een zepert links en rechts krijgen.

Maar dit forum is zo verprutst door de stagiare dat ik hier alleen nog ga mee lezen.
Ga jullie allen goed.

TT

1563 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 18, 2012 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoe hoge de boom des te meerkan je zien, maar je moet er wel voor geboren worden. Het is eenmaal zo u leeft in een koningkrijk en daar zijn er namelijk een heleboel mensen voor deze traditie, en als het daar niet aan verstrekt wordt dan gaat het toch weer ergens anders naar toe. U wordt daar geen cent wijzer door.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 01:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

toolboy schreef op dinsdag 18 sep 2012, 18:37:
Maar dit forum is zo verprutst door de stagiare dat ik hier alleen nog ga mee lezen.

Lijkt mij dan vrij zinloos om een discussie te starten. Dat had zelfs de stagiare nog wel door gehad.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 02:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het interesseert me niet hoe en op welke gronden een discussie wordt gestart. Het onderwerp is het koningshuis. en een giga meerderheid van de mensen willen het zou houden. Dat mag en ik heb nooit iets tegen de personen die het koningshuis bemannen of bevrouwen. Echter het wel bizar anno nu, dat als koninklijk sperma een eicel bevrucht en je geboren wordt als prins of prinses en daardoor je bij wet een automatische afwijking bent je gehele leven en altijd niets mag vinden en vooral niet mag leven.

Stel je wenst topless te zijn en opdat je blijkbaar door god gezonden bent mag de wereld je tieten niet zien er constant parasieten om je heen die geld willen maken ten koste van eigenlijk alles.

En iedereen vind het walgelijk maar volgt dit het toch en het verkoopt. Snap 1 ding werkelijk niet. Dat deze gelukkig geboren leden dit zelf blijkbaar willen en geen eigen keuze meer denken te hebben.

Je kunt gewoon kiezen voor rust in rijkdom als je het zo wenst.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 07:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen gaat er op achteruit.

De leden van het koningshuis het minste omdat zij geen belasting hoeven te betalen over hun rijkdommen.

Verschil moet er zijn.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt volkomen gelijk dat het Koningshuis te royaal omgaat met onze centen
En dan zeggen; WE MOETEN BEZUINIGEN, WIE, dat zijn wij dus zij niet
Laten ze het Koningshuis maar afschaffen.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al ben ik blij dat ik ben geboren in een "gewoon" gezin met hardwerkende ouders en niet als prinsesje waarvan het leven wordt bepaald door anderen. En dat weer met de vele beperkingen die kinderen van het koningshuis hebben ondervonden.

Toch kan ik heel goed begrijpen, omdat ik dat zelf ook wel zo ervaar, dat het toch niet te veroedelijken is, het land toe te spreken dat "iedereen" moet bezuinigen...behalve de de koningin welke een buitensporig hoog inkomen blijft krijgen.
Maar ook de ministers, bankwezen en verzekerings maatschappijenen hun tussenpersonen, bekende voetballers,bepaalde TV presentatoren.

Beste Toolboy,
helaas moet ik je ook toegeven dat het niveau of hert forum, vergeleken met enkele jaren geleden er niet op vooruit is gegaan. Ook de vernieuwde site is (nog) geen verbetering, namen zijn o.a. nagenoeg niet meer te lezen.
Maar toch, jouw bijdragen en die van anderen hebben vele mensen mogen helpen een weg of antwoordt te krijgen waardoor ze verder konden en kunnen, laat dat alsjeblieft voorbestaan inclusief de bijdragen van jou.

M.vr.gr.,
Ineke L.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

inekel1953 schreef op woensdag 19 sep 2012, 18:04:

Toch kan ik heel goed begrijpen, omdat ik dat zelf ook wel zo ervaar, dat het toch niet te veroedelijken is, het land toe te spreken dat "iedereen" moet bezuinigen...behalve de de koningin welke een buitensporig hoog inkomen blijft krijgen.
Maar ook de ministers, bankwezen en verzekerings maatschappijenen hun tussenpersonen, bekende voetballers,bepaalde TV presentatoren.

Inderdaad!
En de 52 2e kamerleden waarvan ze vandaag afscheid hebben genomen krijgen ook nog 4 jaar wachtgeld.
Hoeveel is dat?
Ongeveer 52 x 100.000 per jaar x 4 ?
Zelfs Hero Brinkman, die altijd tegen wachtgeld was, accepteert het nu.
Hoezo iedereen bezuinigen?
Alleen de doorsnee werkende Nederlander.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op woensdag 19 sep 2012, 07:46: Iedereen gaat er op achteruit.

De leden van het koningshuis het minste omdat zij geen belasting hoeven te betalen over hun rijkdommen.

Verschil moet er zijn. Bea,Alexander en Maxima gaan er elk 20.000 euro op vooruit[niet jokken]onder het kopje CONSUMENTEN PRIJSINDEX COMPENSATIE,zie miljoenennota,kopje koningshuis

ve
door verwijderd - Sep 19, 2012 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

inekel1953

Uw bijdrage en uw avatar is voor mij een reden om dit forum nog even aan te zien.
Ik observeer btw ook al enige veranderingen in de positieve way.
Helaas wordt het koningshuis ontzien in de bezuinigingen.
Maar is het verschil tussen welgesteld en veel minder welgesteld te groot aan het worden.
Alhier 1 laags toilet papier.
Hoogst waarschijnlijk vegen de oranjes hun bipsjes af met 3 laags.

Groet T

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

cococat schreef op woensdag 19 sep 2012, 20:54:
inekel1953 schreef op woensdag 19 sep 2012, 18:04:

Toch kan ik heel goed begrijpen, omdat ik dat zelf ook wel zo ervaar, dat het toch niet te veroedelijken is, het land toe te spreken dat "iedereen" moet bezuinigen...behalve de de koningin welke een buitensporig hoog inkomen blijft krijgen.
Maar ook de ministers, bankwezen en verzekerings maatschappijenen hun tussenpersonen, bekende voetballers,bepaalde TV presentatoren.

Inderdaad!
En de 52 2e kamerleden waarvan ze vandaag afscheid hebben genomen krijgen ook nog 4 jaar wachtgeld.
Hoeveel is dat?
Ongeveer 52 x 100.000 per jaar x 4 ?
Zelfs Hero Brinkman, die altijd tegen wachtgeld was, accepteert het nu.
Hoezo iedereen bezuinigen?
Alleen de doorsnee werkende Nederlander.

Als de dames en heren inderdaad de minimaal 2 jaar en maximaal 6 jaar verkiezen om thuis met de benen op tafel door te brengen, ben ik net als jij tegen het wachtgeld.
Eigenlijk ook zonder benen op tafel zouden ze een net als wij WW-uitkering moeten hebben, met dezelfde regels. Want in de WW is het na twee maanden van 75% al 70% van het laatste loon en voor ministers en kamerleden is de wachtgeldregeling 80% in het eerste jaar.

En gewone mensen mogen niet verwijtbaar werkloos raken en een kamerlid kan opstappen met wachtgeld wanneer hij/zij dat wil, maar als hij/zij binnen drie maanden na aantreden opstapt krijgt hij/zij een half jaar wachtgeld.

Maar mijn reactie op uw schrijven is omdat niet ieder kamerlid na kamerlidmaatschap gaat luieren, dus valt de berekening lager uit.
Dat mag je hopen, toch?

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

De enige leden van het koninklijk huis, die een "salaris" van de staat ontvangen zijn, Beatrix, Willem-Alexander en Maxima. De rest moet z'n eigen broek ophouden.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op donderdag 20 sep 2012, 20:47: De enige leden van het koninklijk huis, die een "salaris" van de staat ontvangen zijn, Beatrix, Willem-Alexander en Maxima. De rest moet z'n eigen broek ophouden.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op donderdag 20 sep 2012, 20:47: De enige leden van het koninklijk huis, die een "salaris" van de staat ontvangen zijn, Beatrix, Willem-Alexander en Maxima. De rest moet z'n eigen broek ophouden.

Vladja

dat zijn nou net de 3 die van ons belastinggeld 3x20.000euro de consumenten prijsindex compensatie ontvangen

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, zij kunnen er geen baantje bijnemen, zoals een kranten / folderwijk.

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op donderdag 20 sep 2012, 22:13: Ja, zij kunnen er geen baantje bijnemen, zoals een kranten / folderwijk.

Vladja

maar wel iets exta,s aanschaffen voor hun optrekje in Griekenland

ve
door verwijderd - Sep 21, 2012 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

bornsol schreef op woensdag 19 sep 2012, 21:12:
tdehond schreef op woensdag 19 sep 2012, 07:46: Iedereen gaat er op achteruit.

De leden van het koningshuis het minste omdat zij geen belasting hoeven te betalen over hun rijkdommen.

Verschil moet er zijn. Bea,Alexander en Maxima gaan er elk 20.000 euro op vooruit[niet jokken]onder het kopje CONSUMENTEN PRIJSINDEX COMPENSATIE,zie miljoenennota,kopje koningshuis

oops.
Schokkend nieuws. En dat terwijl het koningshuis nu minder te doen heeft. :(

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 03:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals zo vaak met discussies hier verzand het hier weer in strijd dit ik niet wil. En nogmaals kan en ken en wil niet over personen oordelen, maar het fenomeen koningshuis mag niet meer gelden anno nu.

We hebben wet openbaar bestuur maar RTL4 mag dit niet gebruiken voor nieuws over de begroting van onze geliefde familie. In onze grondwet staat dat ze die taak hebben en dat ze zich nooit kunnen/hoeven te verdedigen. Een vrijbrief dus en die status is misbruikt in het verleden. Hoe erg mogen wij pas weten als nette burger over 50 jaar,want dan zijn archieven openbaar . Dat onze kroonprins WA een dodelijk ongeluk heeft veroorzaakt met een door ons betaalde bolide bij Muenchen op de autobahn begin jaren 70 dat mogen we pas weten in 2023.Tot zolang gaat wat er is gebeurt de doofpot in en Duitsland deed mee. Het nare is dat destijds ook het journaal berichtte dat de prins bij een ongeval betrokken was echter direct daarna zwegen alle media.Ook de dagen erna geen krant of nieuwszender meer. Ik had het domme pech toevallig via mijn autoradio mee te luisteren met de Bayrische Rundfunk die ter plekke waren . En het was openbaar en in de ether onze WA heeft door 190 te rijden een ongeluk veroorzaakt. Zat 1 vrouw bij hem in de auto en het dodelijke slachtoffer was een vrouw op leeftijd. Meer informatie was er niet .

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 07:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rutte heeft bepaald dat het plebs niet mag weten wat het koningshuis kost. Zegt genoeg lijkt mij.

Het ongeluk wat een prins veroorzaakt heeft, heeft daar niets mee te maken. Uiteraard wel schokkend voor het slachtoffer en haar familie en vriendenkring.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 01:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op donderdag 20 sep 2012, 20:47: De enige leden van het koninklijk huis, die een "salaris" van de staat ontvangen zijn, Beatrix, Willem-Alexander en Maxima. De rest moet z'n eigen broek ophouden.

Vladja

U hebt het mis.Ook andere leden krijgen staatssteun voor hun activiteiten.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uitgaande van 7 miljoen werkenden is dit € 5,50 p.p. Lijkt me niet dat ik me daar druk over maak. Het koningshuis brengt ook veel op. Waarschijnljk wel meer dan 29 miljoen.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2012 om 02:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

moeder56 schreef op maandag 24 sep 2012, 17:14: Uitgaande van 7 miljoen werkenden is dit € 5,50 p.p. Lijkt me niet dat ik me daar druk over maak. Het koningshuis brengt ook veel op. Waarschijnlijk wel meer dan 29 miljoen.

Tja dat lijkt een schijntje en je mag dat berekenen en je mening is vrij. En ja je mag zwaaien en steunen. Maar begrijp de drijfveer van de uitvoerende familie niet. Die zit vast niet te wachten voor een verplicht zwaaimoment en totale statutaire beperking. Leg dat uit.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2012 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

In plaats van oeverloos hier te posten, zou u die tijd ook kunnen gebruiken om een eigen politieke partij op te richten. Bijvoorbeeld 'Nederland Republiek Nu!' of zoiets. In uw partijprogramma stelt u 1 hoofddoel: het afschaffen van de constitutionele monarchie en het Koninkrijk der Nederlanden omvormen in een republiek.

Als u maar voldoende stemmers weet over te halen, dan kunt u wellicht onze Koninklijke Familie 'uit hun lijden verlossen'.

Eeeuuh, welk salaris had u in gedachten voor de President van de Verenigde Nederlandse Republiek?